Kinderarts is zo'n arts van het consultatiebureau zeker? Dat wordt niet voor niks consternatiebureau genoemd. Er zitten goede tussen, maar je leest hier heel veel vervelende reacties van het cb. Met kool (muv bloemkool) zou ik wel voorzichtig zijn. Spruitjes is ook een koolsoort. Hier kunnen ze juist verstopping van krijgen. Daarom wordt er geadviseerd dat vanaf een jaar te geven, niet eerder. Met fruit vooral geen exotisch fruit proberen, want daar heb je eerder allergische reacties op (zal de dietist je waarschijnlijk ook adviseren). Banaan is hier dan wel ingeburgerd, maar is ook exotisch fruit van oorsprong. Dingen als appels en peren gaan mogelijk wel goed (pink lady's kun je heerlijke appelmoes van maken zonder suiker toe te voegen). Wat voor brood heb je gegeven? Volkoren is ook moeilijker te verteren dan gewoon tarwe brood. Opname is belachelijk. Gewoon goed naar je moedergevoel luisteren. En zolang je opvolgmelk blijft geven, haalt hij daar ook veel voedingsstoffen uit. En ik zou eerder van een dietist dan zo'n incapabele ka advies aannemen. Een dietist heeft ervoor geleerd goed voedingsadvies te geven
Ik heb eigenlijk het gevoel dat jij het heel goed doet en ik heb van jou ook al nuttige tips gekregen op dit forum. Ik vind het maar een raar voorstel..... Als jij er niet 100% achterstaat en je gevoel zegt niet doen, zou ik het inderdaad niet doen. je zoontje groeit gewoon goed, dus ik snap niet zo goed waarom.
Raar verhaal zeg! Het is niet toevallig een provocatie test wat ze willen gaan doen, en wat je misschien niet goed begrepen hebt? Zo niet dan zou ik ook m'n twijfels hebben. Misschien andere ka raadplegen?
Klinkt mij heel raar in de oren. Ik zou naar een andere ka gaan en kijken wat die ervan vind. Ik weet (gelukkig) niet veel van allergieën maar het lijkt mij dat je niet van alles door elkaar moet gaan proberen, dan weet je nooit waar de reactie van komt (of niet) Blijf bij je gevoel.
Dat vind ik heel fijn om te horen! @madelein: nee, het was echt omdat ze dachten dat ze hem daar wel alles konden geven en dat het daar wél goed zou gaan, om de een of andere reden.. @Twinkle81: kinderarts is een "professionele" arts van het ziekenhuis! Bedankt voor alle reacties. Bij mijn gevoel blijven is inderdaad het beste om te doen denk ik. En als ik zie hoe hij zich ontwikkeld, en hoe graag en veel hij eet zit dat echt wel goed. Misschien nog niet super veel verschillende dingen, maar wel grote hoeveelheden, haha. Ik moet in juni weer voor controle naar haar toe maar dat ga ik niet meer doen, ik zie daar het nut echt niet van in. Ik word goed begeleid door de diëtiste en het cb