Raar vraagje....

Discussion in 'Zwanger worden' started by MissQ, Jun 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    Ca 5 dagen later, maar weet niet precies wanneer de ovulatie was, weet dat het uiterlijk 25e was... misschien paar dagen daarvoor al... dus dan uiterlijk 9-10 dagen denk ik. Maar gyn zei dat ie nog vrij vocht zag dus denk dat ik die zondag (24e) had geovuleerd. Heb net weer eigenwijs getest..(tegen beter weten in) maar was niets te zien. Bah! Ga denk ik nu maar wachten tot dinsdag...

2. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Het schijnt dat je de 8ste dag na ovulatie een kleine bloeding kunt hebben die duidt op een innesteling. Dat vertelde mijn huisarts mij in het verleden. Wat vervelend zeg, weer een nega test. Ik voel met je mee. Ik heb net weer een ovu test gedaan en deze is zowat blanco. Er is nog een heeeeeeeeeeeel miniscuul dun streepje zichtbaar. (of ik wil deze nog zien?).
    12-6; lichte streep
    13-6 (08:45) donkerdere streep
    13-6 (14:45) lichtere streep
    14-6; haast geen streep

Als ik het zo bekijk, dan vermoed ik dat ik in de nacht van 12 of 13 juni mijn ei heb gehad. Dat is dan dus dag 15 a 16 van mijn 22 tot 24 daagse cyclus. Als dat zo is, zou dat dus inhouden dat we altijd een week te vroeg "ons best" hebben gedaan.

Die ovu testen reageren toch alleen op LH in de urine of eventueel HCG? Of kan er nog een andere oorzaak zijn dat deze ovutesten positief reageerden?? (En nu weer negatief aan het worden zijn)

Liefs.

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Die testen kunnen ook op hcg reageren, maar als ze weer lichter worden, is de kans groot dat we het hier over je ei hebben ;)

HCG is moleculair gezien vergelijkbaar met LH, vandaar dat een ovulatietest ook positief kan uitslaan bij een zwangerschap.

Vragen over het gebruik van ovulatietesten.

En lichte streepjes kan je altijd hebben, omdat LH niet uniek is voor de ovulatie- het zit in geringe(re) mate altijd in je urine!

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Dat is een heldere uitleg Evenstar ! En gefeliciteerd met je zwangerschap !

Nu maar eens afwachten wat het volgend weekend gaat gebeuren.

5. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    Ik denk dat je je LH piek dan op rond 13/6 (ochtend) hebt gehad en dan denk ik dat je je ei krijgt op 14/15-6. De LH piek is eerder dan je ei he?

Liefs lotte

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ow ja, dat is dan natuurlijk altijd 12 tot 48 uur later..

Kun je dat nog op de 1 of andere manier checken? Of je je ei hebt (gehad)?

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    Alleen via echo kun je dat zien, maar als je je LH-piek hebt heb je volgens mij altijd een ei...

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ahh, ok. En er is geen andere reden waarom mijn ovu testen ineens donkerder en daarna lichter werden te bedenken, toch?

-x-
    MissQ.

9. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    In principe niet, hoe lang gebruikte je ze al? en is het wel rondom het tijdstip dat je je ei zou verwachten? en anders zou ik nog paar daagjes doortesten om zeker te weten dat ie niet meer zo donker wordt :)
    Dan weet je het volgens mij redelijk zeker !!

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Volgens de calculator zou ik mijn vruchtbare dagen rond 6 juni hebben, volgens mijn ovu test (waarmee ik de 12de overigens pas was begonnen) dus de 13de. De test vanmorgen was heel erg licht. Ik heb er nog 2 dus zou morgen ochtend er nog een test aan kunnen wagen. Denk dat de nieuwe testen woensdag ofzo komen. Morgen maar eens bellen of ik niet ergens eerder zou kunnen komen.

Toestraks een beetje een zeurderig gevoel onderin mijn buik, zou dat mijn ei geweest kunnen zijn? Heb namelijk geen idee hoe dat dat normaal zou voelen....

Bij jou nog geen bloed gespot?

11. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    Dat zou best je ei kunnen zijn geweest, voelt voor iedereen anders, maar hoor vaak dat dat inderdaad zeurderig gevoel is! Gunstig toch??? Maar zo'n verschil in datum is wel apart, ik ben benieuwd...

Geen druppel roze meer gezien.... afwachten maar ...

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Het zou wel jouw theorie bekrachtigen dat we al zo lang op het verkeerde moment aan het klussen zijn/waren.....

Voor jou ook erg spannend zeg. Krijg je dinsdag bij de huisarts een zwangerschapstest (bloedtest) of weet je dat nog niet?

13. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    ja, maar vind het wel apart... hopelijk is dat de oplossing :)

Ik had vanmorgen weer negatieve test ... bah
    Morgen nogmaals en dan negatief dan moest ik even huisarts bellen... ga wel vragen om een bloedtest.. al weet ik niet hoe groot de kans zal zijn dat die dan wel positief is terwijl zwangerschapstest negatief is... misschien wel iets als ik daar nieuw topic over open :)

14. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    #74 MissQ, Jun 15, 2009
    Last edited: Jun 15, 2009
    9 dagen overtijd is wel heel erg lang zonder aanwijsbare oorzaak he. Ben je al wel eens vaker zo lang overtijd geweest zonder zwanger te zijn of heb je misschien een hele onregelmatige cyclus?

Ik heb vanmorgen gebeld met de gyn en ik kan 24 juli terecht ipv 2 juli!!! Dus nog maar een weekje geduld hebben. Dat lukt me nog wel! Straks nog even een ovutest doen en kijken wat die aangeeft.

15. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    juni denk ik dat je bedoelt of niet? dat scheelt dan inderdaad :)
    Ik ben nog nooit zo lang overtijd geweest. Ik heb wel wat onregelmatige cyclus maar dat is wat betreft een eisprong (bijna bij iedere vrouw de oorzaak), maar ik weet dus dat ik rond 24 mei heb geovuleerd omdat ik 25 mei bij gyn was en echo had van eierstokken. Hij zei: je ziet nog wat vrij vocht dus je hebt idd daar geovuleerd. Verder kan je zien dat je baarmoederslijmvlies mooi dik is, dus je zit duidelijk in de 2e helft van je cyclus. Dan mag ik toch aannemen dat dat zo is :)
    Dus ik ben uitgegaan van 24 mei ovulatie... en tijdstip van ovulatie tot menstruatie was bij mij altijd 13-14 dagen... en nu dus al minimaal 21 dagen... nou dat klopt volgens mij gewoon niet..
    Ik weet niet of het mogelijk is dat je na ovulatie een menstruatie zomaar overslaat... of misschien was die lichte roze ca 5 dagen voor mijn NOD toch wel mijn menstruatie; kan het me gewoon niet voorstellen... heb altijd heel veel darmpijn als ik menstrueer, zo erg dat "windjes"door mijn darm voelt als messteken (sorry voor mijn details) maar dat heb ik totaal niet gehad...
    Dus ik zit nog in twijfel...(al heb ik de hoop op zwanger zijn bijna al wel los gelaten, maar kan me gewoon niet bedenken wat het dan moet zijn)

16. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ahum, JUNI ja!!! Gaat lekker hier vandaag.....

Als je gyn dat heeft gezegd, mag je dat gewoon aannemen, als je daar nog niet eens vanuit zou kunnen gaan, dan zou het helemaal erg zijn. Je weet zeker dat dat roze slijm niet op dag 8 na ovulatie was? Want dan zou het toch misschien wel een innestelingsbloedinkje geweest kunnen zijn. En ik wil je geen valse hoop geven, maar er zijn meiden die testen pas heel laat positief. Ik hoop dat je morgen bij de huisarts een bloedtest mag laten doen en dat daar wat meer uitkomt.

Ik begin hier weer een beetje gevoelige borsten te krijgen (niet zo erg nog niet als voorheen) wat bij mij meestal duidt op een ongesteldheid. Opzich niet zo heel erg, zou dit weekend ongesteld moeten worden en kan dan woensdag bij mijn gyn terecht. Hoop dat zij iets voor me kan betekenen.

-x-
    MissQ.

17. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    Ik heb even goed nagerekend met de agenda er nu bij :)

Maandag 25 mei: gyn zegt: recent ovulatie gehad (aan goede eierstok)
    Zondag 31 mei: enkele dagen heel licht roze bloedverlies (ca 4-5 dagen) --> dat is 7-8-9-10-11 dagen na ovulatie...

Wat vervelend als ongi er aankomt, maar (wil je geen hoop geven) kan ook altijd nog op iets anders wijzen ;)

18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Nu weet ik even niet hoelang een innestelingsbloeding zou kunnen duren.... ben hard aan het denken wat mijn huisarts toen zei, maar kan het niet meer voor mijn geest halen. Ik zal hier in ieder geval nog eens een ovu test gaan doen. Ik hou je op de hoogte.

-x-

19. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Succes vandaag bij de huisarts. laat je me weten hoe het is gegaan.

Knuff,
    MissQ.

20. spinner

spinner Actief lid

Mar 7, 2009
    152
    0
    16
    Hoi MissQ,

Niet om je te ontmoedigen, maar las dit form toevallig. Ik heb zelf ook een paar maanden ovu-testen gebruikt, en toen werd sterk afgeraden om te testen met ochtendurine, omdat de test dan vals donker/positief kan zijn. Nu weet ik natuurlijk alleen dat je op ochtend hebt getest en niet of je ook idd ochtendurine hebt gebruikt. Maar houd dit in je achterhoofd. (Ik hoop natuurlijk voor je dat het wel je ei was en dat je op het juiste moment hebt geklust! :))

liefs, Spinner

ps. Lotte, sterkte vandaag, ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Share This Page