Raar vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gabrielatje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier ook gewoon kale boel... denk dat gyn's / verloskundige het zelfs hygienisher vinden.
    vind het zelf ook prettiger liggen voor inwendig onderzoek of iets zonder een heel oerwoud. Dan heb ik het idee dat het toch schoner is.
    t word alleen zo lang zamer hand nogal moeilijk er bij te komen dus waarschijnlijk komt er een dag dat ik manlief even heel lief aan moet kijken :)

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb me nog netjes geschoren voor ik naar het ziekenhuis ging. ik ben ingeleidt dus kon me nog even netjes maken haha. kon er met moeite bij maar liet me vriend even kijken of ik nergens een stuikje had laten groeien in die 9 maanden dat ik er met moeite bij kon maar dat was gelukkig niet zo haha.

ik vind het erg hygienisch om het haar er af te halen of tenminste te trimmen. ook is het erg prakties want stel dat je inscheurd of geknipt wordt kunnen ze er makkelijk bij en mooier hechten. gelukkig geen hechtingen gehad maar ik heb gegrepen dat anders hun je als nog scheren anders om te kunnen hechten.

ik deed alles trouwens gewoon op gevoel en dat is gelukkig altijd goed gegaan. je kunt het ook je vriend/man laten doen

en of er nu wel of geen haar op staat, veel of weinig. hun zien zo veel kindjes geboren worden en hebben dus zoveel variatie's gezien dat ze van geen een coupe raar zullen opkijken. en jouzelf maakt het ook echt niet uit op dat moment als het kind er maar uit komt geloof mijn.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat betreft het jeuken, daar heb ik echt nooit geen last van. misschien een ander mesje proberen ofzo. ook geen stoppeltjes of iets. ik scheer me zodra ik de eerste haartjes weer zie dus misschien is dat het om dit te voorkomen. geef haar geen kans haha

4. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

hahaha ja maar bij mij gaat het met dag 2 laat maar zeggen altijd jeuken en irriteren ik heb al zoveel mesjes geprobeerd en zelfs duur spul gekocht waarbij het leek alsof je doos in de fik stond auww maar niets helpt tot nu toe,nu scheer ik me nog steeds maar dan met de haartjes mee, alleen dan is er weinig tot geen irritatie alleen dan heb je bekant al weer stoppels als je net de douche uitkomt ;)

Uhm hoop dat iemand nog een gouden tip heeft :D

5. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    #25 Melissa001, 15 jul 2009
    Laatst bewerkt: 15 jul 2009
    Hierzo wordt de tondeuse gebruikt! Van al die scheermesje veelste veel jeuk en irritatie! Nu het heel kort getrimd is :d ahahah staat het nog netjes! Ik vind zo een hele bos haar daar beneden maar niks! Dus gewoon mooi deraf! en als ik alles niet zo netjes heb gedaan, doet manlief het nog ff-tjes voorzichtig bijwerken :p

6. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik heb een net driehoekje.. (Ook geen oerwoud dus) Dit vind mijn man mooier dan bijna helemaal kaal.;) Alleen meer naar beneden gaat inderdaad lastig! Ik had me eergister gesneden:x, en jullie snappen dat het geen plek is waar je dat graag doet. Dus ik ga het nu mijn man maar leren. Vindt hij vast erg eng, maar dat moet hij toch voor me over hebben?:p

7. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier een netjes bijgehouden grasveldje haha..
    Ik probeer zo kort mogelijk, maar als ik echt ga scheren dan sta ik daarna de hele tijd mijn doos te krabben van de irritatie, staat zo charmant..

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier ook alles netjes weggeschoren. Tenminste "netjes".... ik kon het zelf natuurlijk niet meer zo best zien maar volgens manief zag het er netjes uit :D. Ik denk altijd maar je gaat ook niet naar de tandarts zonder je tanden te poetsen of naar de kapper met een vette haarbos, dus een beetje scheren hoort er ook bij :) (niet dat het ook maar iets uitmaakt tijdens de bevalling hoor, dat is wel het allerlaatste waar je dan aan denkt!:D)

Wat bij mij altijd goed helpt tegen jeuk, bultjes, irritatie, etc. is Zwitsal zachte creme! Nergens last van.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zwitsal babyolie :D

10. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik ben ermee gestopt. Onder normale omstandigheden houd ik het allemaal netjes bij, maar met mijn huidige postuur kan ik het echt niet meer zonder mezelf te snijden. Ik zie het niet meer en mijn buik zit in de weg als ik het op gevoel moet doen.

Ik douche mezelf iedere dag en ik trek iedere dag een schoon katoenen slipje aan, dus ik kan niet zeggen dat ik nu minder hygiënisch ben. En als ik aan het eind van de dag naar de verloskundige of de gynaecoloog moet dan douche ik desnoods nog een keer extra.

Mocht het op knippen, scheuren of hechten aankomen, dan scheren ze me in het ziekenhuis maar een keer. Ik ben nou ook niet zo zwaar behaard dat mijn zoon met een kapmes zijn weg door de jungle moet banen. Ik vind het wel prachtig, mijn prioriteiten liggen momenteel elders.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    HAHAHAHA!!! Geniaal :D

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb me bij mijn eerste om de 4 of 5 dagen geschoren, meestal weer voor een controle bij de vk. op goed geluk zeg maar, kon ook niks meer zien. toen mijn vliezen braken was het eerste dat ik deed alles scheren. mijn kraamverzorgende zei dat het goed was dat ik het had gedaan, ze had namelijk vaak gezien dat al die haren in de hechtingen groeiden. na haar verhaal was ik al helemaal blij dat ik geschoren had.

13. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Haha, wat een gespreksstof.
    Ik ben normaal altijd helemaal kaal, maar ja je kan er steeds moeilijker bij he!
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik op een gegeven moment gezegd dat hij me maar moest scheren, want ik wilde absoluut niet met een ontplofte egel bevallen, maar ja mijn dochter besloot met 33,5 weken al ter wereld te komen en dus toch bevallen met een ontplofte egel.
    Nu houd mijn man het wekelijks bij nu ik er steeds moeilijker bij kan, want voor mij geen ontplofte egel meer, maar idd de VK heeft denk ik alles wel zo'n beetje gezien.'
    Er zijn namelijk volgens mij ook dames die zich vanwege geloofsovertuiging niet mogen scheren!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel andersom...

15. Gabrielatje

o ik ga meteen die zwitsal creme en olie kopen, werkt het niet dan is het altijd nog handig voor de kleine ;). Maar die creme heet ook gewoon zwitsal creme of staat er nog wat bijzonders bij?? En doen jullie dat meteen op na het scheren?

Hahahaha ja t is wel een leuk onderwerp he, maar ben wel blij dat inderdaad veel dames gewoon zichzelf blijven en scheren, als het kan natuurlijk :D. Ik blijf het gewoon om de zoveel dagen doen en als het dan zo is dat ik moet scheren op het moment dat ik denk dat het is begonnen ga ik toch nog even trimmen hoor.

16. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hier ook van 'de scheer' hoor, ook al gaat het steeds moeizamer....

De tip van de tondeuse spreekt me eigenlijk wel aan, maar ben zoooo bang dat er opeens 'iets' tussen die schuivende mesjes komt :$ kan dat?? Heeft iemand hier ervaring mee?

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik lees dat aardig wat vrouwen zich helemaal kaalscheren. Nou heb ik dat ooit gedaan in een vakantie, maar ik kreeg constant jeuk. Hebben jullie daar geen last van dan? Straks zit ik met allemaal bulten en een hele rode muis hihi

18. Gabrielatje

whahahahaha, ja ik heb er ook nog steeds last van, maar het begint al bij het gebruiken van iig een goed mesje dat verminderd het al een hele boel maar ik zou willen dat ik de goudentip heb, want de zwitsal enzo helpt niet bij mij :( alleen epileren krijg ik geen jeuk van maar dat krijg ik niet voor elkaar zoveel haartje voor haartje met die buik hihihihi

19. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik heb mezelf hetzelfde afgevraagd. Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden maar het word wel steeds moeilijker moet ik zeggen.

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Ik heb nog nooit jeuk gehad hoor :)
    Weet niet wat voor scheermesje je gebruikt en of je soms schuim gebruikt? Ik doe het altijd onder de douche of in bad gewoon met water en zonder schuim, met een gillette (nog scherp) mesje of de venus vind ik erg fijn. Het mesje moet wel echt goed zijn, dan krijg je geen bultjes als het goed is.

Vervolgens smeer ik na het douchen/badderen voor het afdrogen me helemaal in met baby olie van zwitsal en ik heb nooit ergens last van :)

Deel Deze Pagina