Vandaag raadde mijn fysio me aan om een band te kopen om mijn rug te versterken, of iig te verstevigen tijdens mijn werk. Ik heb sinds wk9 zwangerschapsisias en aangezien ik in de thuizorg werk bemoeilijkt dit mijn werk behoorlijk. Nu had zij het over een band die je om je rug kan doen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ze bedoeld. Heb al even gegoogled maar kan zo snel niets weten. Hebben jullie hier ervaring mee?
Geen idee. Zou aan je fysiotherapeut vragen wat voor band ze precies bedoelt. Hoe het heet en waar je dat kan kopen. Succes!
Ik ben er vrij zeker van dat ze een serola bekkenband bedoeld: Sacroiliac : SI Belt : Sciatica : Side Back Pain : Hip Pain Relief : Low Back Pain : Chronic Back Pain : Maternity Belt : Serola Biomechanics, Inc. Ik had em voor mijn bekkeninstabiliteit en gekocht bij een thuiszorgwinkel. Laat je goed adviseren hoe je em draagt (neem em desnoods mee naar je fysio) Ik heb er veel baat bij gehad. Sterkte!
ik heb wel een buikband die de buik ondersteund en daardoor heb ik minder last van de rug.. bij de eerste ook gebruikt en ik denk dat ik er nu ook weer mee ga beginnen want ik voel het alweer.
Als ik een grotere buik krijg dan ga ik dat idd ook maar doen, maar dat heeft nu denk ik weinig zin. Bedankt voor de reacties iig!
Ik heb een buikband gekocht van Anita... gewoon bij de lingeriewinkel. Helpt erg goed bij mij tegen rugklachten. Merk het echt als ik hem niet om heb. Succes!
Tip van mijn bekkenfysio: Pak een oud t-shirt, knip die kapot, en maak hier zelf een band van. Stukken goedkoper en net zo effectief!
Mmm ik zal eens gaan kijken in mijn man zijn kast Ik heb er ondertussen 1 besteld, was niet zo duur dus dat scheelt weer! Maar als dat niks is, kan ik m terug sturen.