Raar vraagje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door carol78, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carol78

carol78 Actief lid

27 mrt 2006
    136
    0
    0
    faillissementsmedewerkster
    Kan tampongebruik schadelijk zijn voor je gezondheid?

Als ik wel eens 'vergeet' dat ik ongesteld ben, en de tampon iets langer dan normaal laat zitten (geen daaaaaagen hoor, maar een paar uur), dan verbeeld ik me dat ik daardoor hoofdpijn krijg. Als ik 'op tijd' ben met verwisselen heb ik dit namelijk niet.

Is dit verbeelding, of kan dat echt?

*Carol*

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    geen idee of het echt schadelijk kan zijn voor je gezondheid in algemeen.
    wel staat op de bijsluiter iets over een bepaalde ziekte weet niet meer zos nel welke maar als je tampon lang laat zitten dan kan je dat krijgen.
    maar ik vergeet hem ook wel hoor dan heb ik hem uren te lang in vooral als je minder vloeit.
    en die bacterieonsteking of zoiets is zelden , maar het vermelden waard op de bijsluiter.

http://eu.itsmybody.com/phppages/parser ... index.html

hier staat alles over tampons.

3. Niet meer actief

ik weet het nie precies maar volgens mij mot je wel uitkijken da je geen infectie oploopt!!!

xxx

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Tampons kunnen echt gevaarlijk zijn je kunt er erg ziek van worden maar dan moet je wel heel lang een tampon inlaten hoor! Ik had ook wel eens last van die klachten die je ook omschrijft maar dat kan natuurlijk ook met de menstruatie te maken hebben gehad.

5. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    tja het kan idd misschien wel daardoor komen.het is niet goed want ik dacht dat je tampons om de 2 uur moest verschonen.?groetjes

6. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Je moet echt nooit de laatste vergeten eruit te halen want dan kan een enorme infectie geven en je kan er zelfst dood aan gaan.
    Ik kende eenmeisje die enorm ziek werd en de artsen stonden voor een raadsel, volgens bloedonderzoek had ze een infectie maar ze vonden geen infectie, meisje lag op sterven totdat ze eindelijk die tampon ontdekte.

7. carol78

carol78 Actief lid

27 mrt 2006
    136
    0
    0
    Zo lang vergeet ik hem nooit, maar ik bedoel net iets langer dan anders. één keer verwisselen in plaats van twee keer. zoiets....

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij niet hoor. Ik ben nooit heftig ongesteld en ik gebruik dan ook de aller kleinste tampon en daar doe ik de hele dag mee. Ik kan niet eerder wisselen, want dan is ook alle vocht opgezogen door de tampon en dan krijg ik een nieuwe er gewoonweg niet in.

9. carol78

carol78 Actief lid

27 mrt 2006
    136
    0
    0
    En ik heb het gevoel dat het daardoor kwam dat ik dan hoofdpijn kreeg. Zelfde als je een warme dag hebt gehad en je niet genoeg hebt gedronken.

misschien toch waanideeen...

10. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Bij tamons zit ook een bijsluiter staat in hoe je ze moet gebruiken en wat er gebeurt als je hem te lang laat zitten .
    Staan ook de verschijnselen in .

Deel Deze Pagina