ik schrok me vanmorgen een hoedje,de wachtlijsten voor kinderdagverblijf is 1,5 jaar.dus heb ik me maar ingeschreven.na 3 miskramen kan het maar zo zijn dat ik zo weer zwanger ben,1,5jaar vindt ik wel erg lang. wisten jullie dat
Hey Bartje, dat had ik ook gehoord inderdaad... Maar mijn schonnzusje bijf. die had pas gebeld toen ze bevallen was en dat ging ook dus ik vind het een beetje vaag soms?!
Ik had binnen een maand plek op het kdv en je kan zover ik weet je eventuele kindje pas inschrijven vanaf 3 maand zwangerschap, maar weet het fijne er niet van hoor.
het gaat bij mij om felxibele kinderopvang bij een kinderdagverblijf omdat ik wisselende diensten heb in de zorg en daar schijnt zo een wachtlijst voor te zijn
Ik vind het wel raar hoor, een zwangerschap duurt 9 maanden en daarna heb je nog een maand of 2 vrij dus totaal 11 maanden hoe kun je dan op tijd opvang regelen? Vind het een beetje krom dat je dat moet regelen als je nog niet zwanger bent...
De wachtlijst lijkt vaak langer dan dat hij is. Ouders schrijven bij meerdere KDV in om toch ergens aan de beurt te komen. Uiteindelijk gaan ze er maar naar een. Ik kreeg ook eerst te horen dat er misschien geen plek zou zijn. Nu heb ik het contract al getekend dat pas in juli in gaat.
Ligt zeker aan de plaats/provincie waar je woont. Hier met 12 wk zwangerschap aangemeld en gewoon plek. Bepaalde drukke dagen zijn soms wat moeilijker maar het is toch gelukt. Elmo
Ik denk dat het hier ook wel erg lang is, omgeving amsteram! Maar ja als iedereen zich maar gaat inschrijven en nog niet zwanger is, zou wel heel raar zijn. Heb zelfs nog niet eens geinformeerd of gekeken waar ze hier in de buurt zitten.
Hoi, Ik werk op een k.d.v. en i.d.d. soms kan de wachtlijst heel lang zijn en soms is het ineens verdwenen doordat kinderen eraf gaan. Het ligt vaak ook aan de dagen die je wil komen. Woensdag en vrijdag zijn over het algemeen rustige dagen en zal er snel plek zijn, voor de andere dagen kan het zo zijn dat je wat langer moet wachten. Het ligt er ook aan waar je woont, in de hele grote steden is er vaak een langere wachtlijst. In de kleinere dorpen komt het vaker voor dat opa's/oma's oppassen. Ik zou even wachten tot je ongeveer 10/12 weken zwanger bent en dan in laten schrijven! Liefs Dib
Hmm, hier in Utrecht moet je je direct inschrijven als je 4-6 weken zwanger bent, anders heb je echt een probleem.