hallo ik heb een lage bloeddruk, onderdruk van 48. en daardoor kon ik wat duizelig worden, dat valt wel mee, maar ik heb moeite met concentreren, mijn ogen ergens op focussen, ben er gewoon moe van heeft iem tips? Gr bengel
de vk zegt dat drop helemaal niet helpt, net als dat als je hoge bloeddruk hebt je zoutloos moet eten... zojuist een zoet glas ranja op en dat was erg lekker moet ik zeggen
Toch kan ik je vertellen dat bij mij extra zoute drop juist wel hielp bij duizeligheid en het lichte gevoel in je hoofd. Verder rustig opstaan en geen snelle bewegingen maken.
hmm misschien dat het dan wel helpt op moment dat ik licht in hoofd ben, maar dat bloeddruk er niet van zal stijgen? ik ga het zometeen halen, leg ik op werk ook maar een potje drop, want hier is het het meest nodig. thanx
één dropje zal misschien niet zoveel helpen nee, maar als je de hele dag door zoute dropjes blijft eten toch wel hoor! Maar denk dat die je neus ook na n week uitkomen..vervelend!
Hoi bengel, waar je vk nou weer vandaan haalt dat drop niet bloeddrukverhogend is... nee, als je er eentje neemt niet. Maar er zitten zowel zouten in die je bloeddruk verhogen, (vandaar dat zwangeren over het algemeen op zout moeten letten), en de arabische gom verhoogt je bloeddruk ook nog eens. Naast gewoon de dag door drop eten, kun je dus ook bouillon nemen. Zoethoutthee werkt ook bloeddrukverhogend, da's weer dezelfde stof als in drop. Kun je dus ook drinken. Een glas zoete ranja is misschien erg lekker, maar helpt geen flikker voor je bloeddruk, Wel zorgen dat je voldoene drinkt: knapt je bloeddruk ook van op, (dus meer dan de aanbevolen 2 liter!). Je moet je bloedvatensysteem op dit moment namelijk een beetje vergelijken met een CV-systeem: als daar niet genoeg vocht inzit, werkt de verwarming ook nauwelijks. Voldoende vocht bijvullen dus. Daarnaast: hoe hoger je ijzerwaarde, hoe sneller je nieuw bloed aanmaakt. Roosvicee ferro is dus momenteel een goed idee: beetje extra ijzer zal geen kwaad kunnen voor je. Dat kun je trouwens ook halen uit fruit, groente, vezels, noten enz.
Met 23 weken had ik een onderdruk van 55 en was idd best duizelig en moe ervan. Heb heerlijk dropjes, bouillon en sauzen enzo gegeten en met 25 weken was het weer normaal 70.