Belastingaangifte

Discussie in 'De lounge' gestart door Aapje22, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Dames,

Dit jaar voor het eerst aangifte doen met dochter erbij. Mijn vriend en ik zijn nu toeslagspartners.

Ik heb me god geen idee wat ik allemaal moet invullen of hebben.

Ik heb:
    - jaaropgave van mezelf
    - jaaropgave van mijn vriend
    - jaaropgave KDV
    - jaaropgave bankrekening mezelf/vriend

Heb ik nog meer nodig?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Heb je een eigen huis? Woz waarde daarvan...

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Mijn vriend heeft een koophuis op zijn naam. Ik woon in.

4. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Als jij zelf werkt vergeet dan de inkomensafhankelijke combinatie korting niet aan te vinken.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dan heb je dus de WOZ waarde nodig ;)

6. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rente overzicht huis, ziektekosten, opledingskosten, jaaroverzichten spaarverzekeringen, voorlopige teruggaven.

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Jaaropgave van je hypotheek heb je dan ook nodig. :)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is dat ook als je een ziektewet uitkering ontvangt?

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Jaarrekening kinderopvang heb je niet nodig, de toeslagen gaan apart. Je hebt nodig: jaaropgaven van jou en je vriend, alle jaaroverzichten van de banken en verzekeraars, hypotheekgegevens, woz waarde huis, overzicht van je schulden als je dat hebt, overzicht van alle gemaakte zorgkosten (alhoewel je chronisch ziek moet zijn om tegenwoordig over die drempel te komen).

Invullen is heel simpel. Volg alle stappen, zoek overal even de toelichting bij, en als jij en je vriend toeslagen partners zijn is het het meest voordelig om alle bezittingen (dus banktegoeden etc.) bij de minst verdienende partner neer te zetten, die zit in een lageren schaal.

Het loont hoe dan ook om op het laatste blad even een beetje te schuiven met alle bezittingen en schulden tussen de twee partners (is toegestaan als je langer dan 6 maanden samenwoont) om te kijken hoe je het meeste terugkrijgt.

10. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Waarom wacht je niet nog even 3 dagen?
    Vanaf 1 maart staat het meeste al ingevuld (huis/inkomens) dan os het een kwestie van controleren en/of aanpassen en wat er niet instaat kun je alsnog erin zetten.

11. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik ben nu meer informatie aan het verzamelen van hoe en wat. Ik ga over twee weken hem invullen.

12. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Dit kan ik er van vinden..

De inkomensafhankelijke combinatiekorting wordt berekend over het arbeidsinkomen. De volgende inkomsten vallen onder het arbeidsinkomen:

winst uit onderneming vóór ondernemersaftrek en mkb-winstvrijstelling. Hierbij telt niet mee het deel van de winst dat u als medegerechtigde of als winstdelende schuldeiser had.
    loon, ziektewetuitkering en andere inkomsten die u krijgt doordat u in loondienst bent en waarop uw werkgever loonheffing moet inhouden. Bent u geboren in 1949 of eerder? Dan telt het bedrag niet mee dat u uit de levensloopvoorziening krijgt omdat u gebruikmaakt van levensloopverlof.
    fooien, aandelenoptierechten en andere inkomsten waarop uw werkgever geen loonheffing hoeft in te houden. Bijvoorbeeld het deel van de fooien waarop uw werkgever geen loonheffing inhoudt
    vrijgestelde inkomsten uit loondienst als werknemer bij een internationale organisatie
    buitenlandse inkomsten uit loondienst of een onderneming
    inkomsten uit overig werk. Bijvoorbeeld inkomen dat u niet verdient bij een werkgever, maar met een freelanceopdracht. Het gaat echter niet om inkomsten die u krijgt omdat u onderdelen van uw vermogen, zoals een pand of geld, ter beschikking stelt aan een met u verbonden persoon, bijvoorbeeld uw fiscale partner.
    Hebt u een fiscale partner en is het arbeidsinkomen van u en uw fiscale partner even hoog? Dan geldt de inkomensafhankelijke combinatiekorting alleen voor de oudste van u beiden.

Tabel inkomensafhankelijke combinatiekorting

13. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    De inkomensafhankelijke combinatiekorting
    Ik ken dit niet.. En ik heb dat dus denk ik ook niet. Ik heb alleen loon en loonheffing maar dat staat dus op mijn jaaropgave.

Verder heb ik wel de voorlopige aanslag voor dit jaar voor de kinderopvang toeslag. Moet ik hier iets mee doen?

14. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ja als jij werkt heb je daar recht op... Dat kun je met de aangifte invullen daar heb je verder niks voor nodig.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Sterker nog, dat berekent het aangifte programma zelf, valt niks aan te vinken volgens mij..

16. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik neem ouderschapsverlof op, hoe kan ik hiervoor belastingaangifte doen?

17. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor een tientje of 6 laat je het doen en vaak levert dat meer op dan zelf aankl*ten

18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    als je het belastingsformulier invult wordt alles stap voor stap gevraagd en bij alles staat wel een uitleg. Echt het is niet ingewikkeld.
    Ook of je ouderschapschapsverlof hebt opgenomen. Dan komt ook automatisch de vraag wat het inkomen was voordat je verlof opnam en hoeveel uur.

Gewoon stap voor stap en dan komt het allemaal goed ( zeker als je het na 1 maart download)

Pensioen overzicht is ook handig om bij de hand te hebben als je een lijfrenteverzekering hebt als aanvulling op je pensioen.
    Je hebt dan de A-factor nodig.

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze korting krijg je als je kind minimaal een half jaar ingewoond heeft. Aan je banner te zien is 2013 dus het eerste jaar dat je er aanspraak op maakt.

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Als je alles stap voor stap leest en invult dan lukt het je echt wel zelf! Tenzij je een eigen zaak met verschillende bv's en daarin eigen vermogen pompt enz... ;)

Deel Deze Pagina