raar wolkje

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik had laatst in t zkh zoiets, mn dochter lag opgenomen. Zag ineens een lichtbol vliegen was groot ook. Heb t op een foto staan zal is kijken of k t kan vinden.

Raar is t zeker!

2. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier zie je t. Als je in verhouding kijkt met bv de pootjes van t bed kan je zien dat t best groot is. Het vloog ook echt dus t was geen stof.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, misschien, ik weet het echt niet. Ergens kan ik me ook niet indenken dat het van het koffieautomaat is, maar ja, ik probeer ook maar iets logisch te bedenken haha.

Moet wel zeggen dat op de dag dat L* overleden is in mijn buik er steeds een vlinder op mij en mijn kinderen kwam zitten (dat verhaal heb ik hier weleens neergezet) en achteraf bleek L* overleden te zijn op die dag. Ik ben ervan overtuigd dat L* toen afscheid van ons nam. Maar dat zoiets nu weer gebeurd in de week dat ik moest bevallen vind ik wel heel bizar hoor.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jij bedoeld die halve maan vorm? ik zie zo geen bol nl. en wat was dat dan denk jij?

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Ja dat halve maan ding. K wist niet hoe kmt anders moet omschrijven.

Ik heb dus geen idee vond t alleen heel vaag omdat het echt langsvloog en best groot was.

Net zo raar als jou wolkje alleen geen geur.

6. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Dit is precies wat ik ook dacht.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook heel apart ja, maar jij kan het dus nergens aan linken zeg maar?

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

hihi dank je :D

Had het net met mijn sm over, zij was destijds erbij met die vlinder. Zij denkt ook dat het L* is. En ik? Ik weet het niet... En stel dat het L* wel was....sta ik te wapperen met mijn handen om het weg te halen :(

9. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    daar sta je niet bij stil op zo'n moment, nu weet beter en denk je wel 2x na voordat je gaat staan wapperen naar een vlinder.

Op het geboortekaartje van mijn jongste zoon staat ook n vlinder, ter nagedachtenis van ons kindje dat niet kon blijven. Dit was trouwens een ingeving van mijn man.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Met de vlinder heb ik niet gewapperd, dat vond ik een heel mooi
    moment.

Vandaag heb ik gewapperd door die "wolk" heen :)

dat is een mooie herrinnering in het kaartje op die mmanier. L* grafsteentje is de vorm van een vlinder met daar de naam, sterf en geboortedatum in.

11. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Dat is een mooie manier om haar te herinneren.

En dat wapperen door die "wolk"zou ik misschien ook hebben gedaan.
    Je kijkt er nu anders tegen aan en zal het de volgende keer niet doen of er in ieder geval beter over nadenken

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat wapperen door die wolk was gewoon een reactie :) Achteraf gezien had ik dat beter niet gedaan, maar misschien anders moeten reageren. (van een afstand kijken wat er ging gebeuren of zo iets) Voel me er ergens ook best rot over, mocht het inderdaad ons kindje geweest zijn, dat ik het weg heb gejaagd :( maar goed, het is nu gebeurd, maar ik zal er denk ik nooit achter komen wat het nu echt was.

Ik probeer het als een positieve ervaring te zien, misschien toch wel als een groet van L*, maar ik denk dat ik voortaan in deze kantine met een scheef oog naar de koffieautomaat zal kijken (just in case) :D

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik krijg soms ook dingen door van overleden personen
    dus er is zeker iets tussen hemel en aarde (voor mij dan want niet iedereen heeft hier voeling mee)

volgens mij was het idd je kindje die op het tijdstip van geboorte (zoals het had moeten zijn) bij je was
    ze zal je nog een keertje komen bezoeken terwijl je ze ziet

geen idee waarom ik 'ze' schrijf
    weet je trouwens of het een meisje of jongen was (sorry voor de vraag maar ken niet het juiste verhaal en wil je niet voor het hoofd stoten)

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik hoop het dat L* nog eens langs komt, maar hopelijk dat ik het dan op het moment zelf besef.... Heb het dan al 2x meegemaakt, maar op het moment dat het gebeurd herken ik het niet zeg maar. Want dat met die vlinder vonden wij (ik en mijn schoonouders) wel heel apart, ik vroeg toen nog aan mijn schoonmoeder welke datum het was, omdat ik wel aan een vlindergroet dacht, maar er niets bij kon bedenken. Op dat moment dacht ik nog gewoon zwanger te zijn, een paar dagen later met de controle bleek L* heel plots overleden te zijn en de gyn noemde deze datum aan de hand van de meting.

Of L* een jongetje of een meisje is weten we niet. Toen het kindje geboren was lag het met de beentjes stijf tegen elkaar met de handjes op de oren in foetushouding. Omdat L* maar heel teer was hebben we het zo in deze houding gelaten. Aan de hand van het gezichtje denken wij zelf dat het een jongetje is. Maar zeker weten doen we dat dus niet.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind het wel heel mooi! Maar ik snap wel dat je erheen wuift, zou ik ook gedaan hebben. Ik denk niet dat L* gedacht heeft dat je hem of haar weg wilde jagen, die voelt dan vast ook wel aan hoe je je op het moment voelde?
    Heb er natuurlijk geen verstand van.. vind het wel heel bijzonder.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik voelde me op dat moment niet anders, was wel de hele week (paar weken eigenlijk) heel erg verdrietig en erg uit mijn doen, misschien dat L* even terug wilde komen om me te troosten, al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik nog steeds vrij sceptisch ben, ik vroeg al aan mijn man: kan het ECHT niet van het koffieautomaat zijn??? (al komt er nooit stoom of wolken uit dat ding eigenlijk, maar goed) En hij zei dat dat gewoon niet kan, vooral niet als het met je meegaat.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee inderdaad het verplaatsen is zo apart. Ik denk echt dat het L* was, omdat je je de laatste tijd zo verdrietig voelt.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, misschien, het blijft apart inderdaad, heb het ook met 2 vriendinnen en een tante over gehad, zij denken dat dus ook.

19. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Heb ooit gehoord dat wolkjes engelen zijn... heb dit ook ooit gezien! Nee je bent niet gek! ;)

misschien je dochtertje... liefs xx

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt? Ik heb dat nooit gehoord. Jij hebt dit dus ook wel eens gezien dus, mag ik jou vragen hoe het bij jou ging? Ook dat het met je meeging en hoe lang bleef het om je heen hangen? Etc?

Blij om te lezen dat ik niet gek ben haha, degenen die ik het verteld heb in mijn omgeving zeggen gelukkig allemaal dat ik niet gek ben, maar het waarschijnlijk L* is geweest, die (dat denken ze allemaal) op het moment van de (waarschijnlijke) geboorte even langs is gekomen. Wel heel bijzonder als ik er zo aan denk, want dat betekend dat L* niet "weg" is.

Deel Deze Pagina