pff kan het maar niet van me afzetten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMel88, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Zit al een aantal weken met een rot gevoel over het feit dat ik deze zwangerschap weer in het ziekenhuis moet lopen. Ben onverwacht zwanger geworden van ons 2e heel welkome kindje. Maar zat helemaal in de afval mentaliteit om naar een bmi 40 te komen zodat ik bij deze verloskundige op het dorp zou mogen als ik weer zwanger zou zijn. Nu dus nog niet genoeg kwijt. Wel minder zwaar dan bij mn zoontje en daar ben ik erg trots op. Toch kan ik de gedachte van dat stomme ziekenhuis niet uit mn hoofd krijgen. Baal er zo ontzettend erg van. Het is uiteraard niet het einde van de wereld maar kan nog even dat knopje niet vind. Meer dames die dit herkennen???

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Ik loop ook in het ziekenhuis, maar vanwege mijn voorgeschiedenis qua zwanger worden en zwangerschapshypertensie. Toen wij voor de keuze werden gesteld of naar de VK, of in het ziekenhuis blijven bij de gyn en klinisch verloskundige, hebben wij voor het laatste gekozen. Dit omdat ik het een prettig idee vind dat als er iets mis is of dreigt mis te gaan, ik gelijk de medische voorziningen om me heen heb. Helaas heb ik gegronde redenen om onheil te verwachten, dus tja...
    Verder heb ik veel verhalen gehoord over onkunde van verloskundigepraktijken en zelf van dichtbij meegemaakt bij mijn zus, dus ik vind het wel prima zo!
    En ik woon dicht bij het ziekenhuis, dat scheelt natuurlijk ook een berg!!

Maar ik kan me wel voorstellen dat als je ergens voor geknokt hebt en het is niet gelukt, je daar teleurgesteld van bent. En als je langer moet reizen iedere keer is het ook lastig!

Groetjes Patricia

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik kan je redenering niet helemaal snappen. Je hebt een medische indicatie en dus is het voor jou of je kindje niet veilig om thuis te bevallen. Wat een heerlijkheid dat er een ziekenhuis is waar je dan naar toe kunt toch ;)?
    Hier zal het ook ziekenhuis worden (placenta die zal waarschijnlijk niet goed meekomen, dysmatuur kindje gehad en de laatste bevalling was in totaal in drie kwartier zonder verloskundige) geen haar op mijn hoofd die daar verdrietig van wordt. Het zal meer tijd kosten voor een controle, maar ik wordt dan wel erg goed in de gaten gehouden.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik snap wat je bedoeld.
    Ik hoopte bij de tweede dat ik onder begeleiding van de vk mocht bevallen, toen ik over tijd begon te lopen moest ik dus naar het ziekenhuis om ingeleid te worden.
    Wat zag ik daar tegen op zeg!
    Tranen met tuiten heb ik gejankt, komt door de ervaring met de eerste, bij haar werd ik ook ingeleid en liep ik van te voren bij de gyn vanwege suiker.
    Toen het eenmaal spontaan begon was ik natuurlijk heel blij, maar dat duurde niet lang, mannetje lag niet goed voor de uitgang.....:(
    Uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd en goed in gedachten gehouden dat het voor de kleine veel beter is, en gelukkig viel het allemaal reuze mee.
    Ik kon aangeven wat wel en wat niet, en er werd naar me geluisterd en rekening gehouden met de voorgeschiedenis.
    Geef dus goed aan wat je wilt en wat je niet wilt, en wat je angsten zijn.
    Bedenk; het is voor jullie kindje :)

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    In ieder geval eerst; gefeliciteerd! Ik weet zo wat je bedoelt, ik ben in de afgelopen 2 jaar ruim 24 kilo zelf afgevallen. Ik hoopte onder de 100 te zijn als ik zwanger zou raken, maar ik realiseer me ook dat ik al zo'n lange weg al heb afgelegd en dat het belangrijkste is dat ik weer zwanger mocht raken en nu maar hopen dat het kindje gezond is en blijft zitten (nog heel pril).
    Probeer te genieten van het feit dat je weer zwanger bent en wie je dan controleert maakt niet uit... succes en geniet!

6. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Snap je wel hoor.
    Ik heb geen last van overgewicht, maar moest vanwege m'n HELLP na m'n bevalling in m'n tweede zwangerschap bij de derde in het ziekenhuis bevallen. Uiteraard mooi dat die faciliteiten er zijn in Nederland, maar ik vind thuis bevallen zo cool.
    Maar veiligheid voorop!

7. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @JJ1980: Heb ook nergens gezegd dat ik thuis wil bevallen. Ik zoy gewoon mijn controles graag hier op het dorp hebben omdat dat toch wat persoonlijker is dan het ziekenhuis teminste in ons ziekenhuis voelde ik me echt een nummertje en werd gewoon steeds van hot naar her gestuurd heel vervelend. Ook gaven ze toen aan dat de zwangerschap wel heel goed liep, waren ze erg verbaasd over en kreeg echt zn wat doe jij eigenlijk hier gevoel als ze bepaalde opmerkingen maakte. Vandaar dat ik dus graag bij mijn lieve verloskundige op het dorp de crontroles zou willen

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heeft jouw ziekenhuis ook een POP? In Zwolle het het in ieder geval pop afspraken.
    De gewone controles duurden maar 5 minuten, totdat ik bij de POP kwam.
    Een vaste team van 3 doktoren die minimaal 20 minuten aandacht per afspraak hebben voor je. Ik ben zo blij dat dat er is. Ik voelde me namelijk ook heel erg een nummertje.

9. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi volgens mij niet maar zal eens kijken. Is inderdaad dat nummer gevoel waar ik me rot over voel 6 gynaecologen en 6 verloskundige en dan dus steeds een ander waar ik steeds opnieuw mn verhaal moest doen, best vervelend. Thnx voor de tip!

Deel Deze Pagina