Hallo meiden, Sinds ik een bloeddrukverlagend medicijn gebruik (L-Methyldopa 250 pch) zit er vocht in mijn enkels. Ik heb sowieso al last van de gewrichten, maar nu met dat vocht is het nog erger. Ik kan maar een kwartier achter elkaar lopen, daarna gaat het zo ongelooflijk pijn doen, een pijn die niet meer weg gaat. Pas als ik ga zitten, trekt het heel langzaam weg. Ik heb het voeteneinde van mijn matras hoog gelegd en dat helpt: 's ochtends zijn mijn enkels en onderbenen normaal, zodra ik ga lopen wordt het erger en hier op het werk voel ik ze als ik achter mijn bureau zit vollopen zeg maar. Ik kan mijn voeten op een stoel leggen, maar dan zit ik weer zo scheef achter mijn bureau dat ik pijn in mijn rug krijg. En weet je wat ook zo stom is: Je zou denken dat met lopen, wandelen en fietsen de circulatie op gang komt en het vocht mee circuleert, maar dat is helemaal niet zo. Het gaat zo'n pijn doen, tot halverwege mijn been voelen mijn spieren dan zo hard aan, verkrampt, beetje gevoelloos gevoel. Hebben jullie hier ook last van? Wat doe je eraan? Is er een zalf die bijvoorbeeld voor de pijn kan helpen?
alles wat jij noemt kan je er aan doen (misschien nog veel drinken, brandnetelthee) maar omdat het door medicatie komt zou ik het eens overleggen met je arts. Bij de eerste zwangerschap heel veel last van gehad (zat iets verkeerd met mijn bloed ook) kunnen ze niets aan doen, deed veel pijn en iedereen maar zeggen "ach beetje vocht hoort erbij hoor" maareh als je 3 maten grotere slippers niet meer aan je voeten krijg en iedereen schrikt bij het zien van je olifantenvoeten zie je wel dat het niet normaal was.. Ik heb het helaas uit moeten zitten mijn geluk was dat onze zoon te groot was en dat ik 2 weken eerder ben ingeleid.. (met die pijn was 2 weken echt een verlichtinG!) Dus heel veel sterkte en bespreek het met je arts misschien zijn er andere medicijnen e.d. om je te helpen..
Ik had er een paar weken geleden ook enorme last van; ik kon ook niet staan van de pijnlijke pootjes! Toen het glad was, kon ik niet lopen en werd het nog erger! Maar bewegen is juist goed gebleken, ik wandel nu weer min. een uur met de honden en ja, m'n enkels zijn echt dunner! Ik zou comfortabele schoenen aantrekken en echt proberen te wandelen hoor! Verder slik ik Solidago van Vogel en drink heel veel water. Je kan je benen wisselbaden geven en je benen masseren van laag naar hoog (richting de lymfen in je lies). 's Avonds met de pootjes omhoog en slapen met het bed omhoog, meer kan je denk ik niet doen!