(Waarschijnlijk) Zwanger en zo van slag!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Female, Nov 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Kort: 1e ronde, 3e kindje, vandaag 2 kv testen en ze geven zwanger aan.
    Sindsdien ben ik de hele dag van slag.
    Blij, bang, onrustig, spanning, ik wordt er gek van.
    In het begin heel blij, daarna heel onrustig en bijna depry, daarna weer rustig, dan weer niet...

Ik vind het zo tof dat ik weer zwanger ben, ben heel blij. Maar het komt zo snel. Ik had (onbewust) steeds tegen mezelf gezegd dat het echt niet meteen raak zou zijn.
    Dat is het nu dus wel, en het overvalt ineens heel erg. Een maand geleden spiraaltje eruit, was nog maar net gewend aan het 'proberen zwanger te worden - gevoel' en nu is het al zover.

Ook van die onzekerheden zoals: redden we het wel met 3? De zolder moet verbouwd, wat een werk. Gaat alles goed verlopen? Red ik het met de bevalling? enz enz...

Ik ben wel iemand die heel snel van slag is bij veranderingen. Zelfs bij kleinere dingen, ik moet dan heel erg wennen en ben heel gevoelig.

Ik ben dus echt heel gelukkig en realiseer me echt dat het heel bijzonder is om weer zo snel zwanger te zijn...

Maar vroeg me af of jullie dat ook herkennen, na een posi test, die gevoelens die alle kanten op vliegen :)

Groetjes Female

2. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    GEFELICITEERD!!!!!!

Ik herken het wel ja!
    \Mijn man en ik hadden gezegd dat we het wilde proberen (we hadden het toen over december, afgelopen jaar) het was november raak! haha! :S
    we hadden het 1x onveilig gedaan... dus de shock was groot (mijn eerste trouwens)
    Ik had heel erg het idee van, oh had ik er niet langer over na moeten denken, jeeeh we krijgen een kindje, redden we het wel, IK ben gewoon zwanger!!!, hoe moet alles enz enz

Maar ik zie bij jou is het al 2x goed gegaan ;) Deze keer lukt het je zeker weten ook!!

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    ja ik denk dat het ook normaal is hoor, ik was de 2e ronde zwanger en het kwam toch als een verrassing ook al was het geplant. Je moet gewoon aan het idee wennen en ik was ook heeeeeeeeeel onrustig/afwezig, er ging van alles door me heen!

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Oh PS. Gefeliciteerd trouwens:)

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

allereerst gefeliciteerd!!

Ik herken het heel erg, ook ik was bij de 3e heel erg geschrokken. De eerste 2 waren erg snel raak en bij de 3e duurde het heel lang, ik had dan ook niet verwacht dat ik zo onzeker en bang van zou worden. Ik had in mijn hoofd toch wle het idee dat als het eenmaal raak zou zijn ik juist mega gelukkig kon zijn. Ik dnek dat het ook een stukje angst was, na 2 gezonden kindjes....kan het toch bijna niet goed gaan? Nog nooit een miskraam gehad.....zou het dan dit keer??? Toen ik de goede echo had was echter dat gevoel niet weg. Ik was ook bang het te vertellen aan mensen, hoe zouden ze reageren? 3 kindjes.....!!!! Toen de belangrijkste personen uit ons leven juist erg blij waren en ik onze kleine voelde schoppen ging het gevoel wat weg. Tegen het eind van de zwangerschap maakte ik me alleen zorgen over de bevalling, waar kwam al die tijd mijn gevoel vandaan? Zou het dan bij d ebevalling mis gaan?? Toen ik bevallen was, een hele fijne bevalling en onze kraamtijd super verliep en we echt genoten, is het gevoel een beetje weggegaan.

6. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden, fijn dat ik niet de enige ben...
    Vanmorgen voel ik me al iets relaxter.
    Zal gewoon wennen zijn aan het idee, denk ik.

@ Luannie; bij jullie ook heeel snel raak dus! ;)

@ chica; dankje, ik heb precies hetzelfde gevoel idd

@ Twinkle star; Kijk vooral die angst wat je schrijft is heel herkenbaar.
    Ik bedoel, 2 kerngezonde kinderen, beide na 1 ronde zwanger, makkelijke zw.schap, nooit een miskraam.
    Bij ons moet er toch ook een keer iets misgaan? Het is bijna eng dat het allemaal zo goed en vanzelf gaat, dat je denkt; het zal toch nu wel eens niet goed gaan...
    Snap je?
    Mijn man heeft precies hetzelfde, we hadden het er gister nog over...

Maar bovenal is dit echt wat we willen en zijn we er heel blij mee hoor! :)

En de cb digi heeft net ook bevestigd dat het echt zo is!

7. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hoihoi,
    Gefeliciteerd!!!
    Bij ons was het raak in de 3e ronde en toch was dat ook wel even schrikken!
    Had mezelf erop ingesteld dat het lang ging duren dus mijn emoties gingen ook alle kanten op!
    Groetjes

Share This Page