net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirandje81, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    :( hoi wij zijn net gestopt met de pil halverwege me strip in april 18mei kreeg ik me troep menstruatie en 18 juni me gewone menstruatie was toen 2 dagen over tijd maar test was negatief duidelijk. me cyclus is 30 dagen dan nu en 18 juli wordt het weer verwacht maar ik hoop natuurlijk dat het om de juiste reden wegblijft volgens berekeningen op internet is dit weekend me eisprong mijn vraag is of iemand me kan zeggen of die berekeningen betrouwbaar zijn en of er iemand is die met mij goede moed vooral tips en ervaringen wil delen. groetjes miranda:)

2. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi Mirandje81,

Als ik het goed begrijp heb je op 18 mei een menstruatie gehad en vervolgens weer op 18 juni jl.? Dit zou betekenen dat je een cyclus hebt van 31 dagen. Als je daar vanuit gaat zou je dinsdag 5 juli a.s. je eisprong hebben en ben je dus de komende dagen vruchtbaar. Aan de klus dus ;). Houd je er wel rekening mee dat na het stoppen met de pil het wel enige tijd kan duren voordat je een regelmatige cyclus hebt (het kan dus zijn dat je deze maand een kortere of juist langere cyclus hebt).

Misschien is het handig voor je om een banner aan te maken en deze bij je handtekening te plaatsen? Dan kan je heel gemakkelijk zien wanneer je vruchtbaar bent.

O ja, wat bedoel precies met 'troep' menstruatie?

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn verschillende manieren om je eisprong te vinden. temperaturen, ovulatietesten en je hebt meiden die het geluk hebben die hun eisprong duidelijk voelen aankomen.

Een banner kan uitkomst bieden als je een heel regelmatige cyclus hebt.

Een andere optie is om, om de dag seks te hebben :D
    Heb je je al ergens in verdiept?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die calculator gaat wel uit van gemiddelden en ja... aangezien we niet allemaal de gemiddelde vrouw zijn, zou het bij jou anders kunnen uitpakken. Bijvoorbeeld een latere eisprong en een kortere luteale fase. Maar ook een eerdere eisprong en dan een langere luteale fase.
    Aangezien je pas net "begint" lijkt het me dat je gewoon eerst een beetje uitgaat van de gemiddelden en pas later wat gerichter gaat zoeken.
    Ovulatietesten zijn leuk en handig, maar als je niet zeker bent van de duur van je cyclus, dan is het een dure hobby :D

5. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    volgens internet zou vandaag me eisprong moeten zijn vanmorgen ovutest ook duidelijke streep gehad en vanacht en vanmorgen geklust en vanmiddag drukkend pijn in onderbuik denk eisprong maar als ik t vanavond nog eens doe helpt dat dan ben ik dan nog op tijd ik begrijp daar niet zoveel van hoeveel tijd je heb enzo om het te doen zoveel tegenstrijdige berichten over de eisprong je kan t wel voelen maar kan ook dan nog later springen enzo dat soort dingen HELP hihi xxx

6. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

van wat ik heb gelezen in een boek over zwanger worden is dat een eicel op moment van de eisprong ongeveer 12 tot 24 uur leeft.. wordt deze in die tijd niet bevrucht, dan gaat de eicel dood... dus als ik het allemaal goed lees, ben je idd nog op tijd..

veel plezier met klussen.... :D

Deel Deze Pagina