is mijn lichaam in de war?

Discussion in 'Zwanger worden' started by tis, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Mijn lijf lijkt wat in de war te zijn, en ik dus ook...

3 Maanden geleden ben ik met de pil gestopt omdat wij graag een tweede kindje willen proberen te krijgen. Eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid ben ik ovulatietesten gaan gebruiken, om zo beter te gaan begrijpen wat er van binnen gaande is, maar eigenlijk snap ik er steeds minder van.

De maand juli was onze eerste poging... Volgens de testen heb ik mijn ei (waarschijnlijk) op de 30e juli gehad. Op de zevende, achtste, en negende dag daarna had ik spotting, echt heel weinig en ik verheugde me al omdat het een innestelingsbloeding kon zijn maar op dag 10 werd ik echt ongesteld.

De maand augustus was de tweede poging. Volgens de testen had ik de 27e mijn eisprong, en vandaag de negende dag na ovulatie, helaas ongesteld geworden.

En deze maand voelde ik me juist ontzettend zwanger, de afgelopen dagen veel last gehad van trekkend gevoel in mijn onderbuik, steekjes, enorm gevoelige borsten, enorm misselijk, heel duizelig enz enz. Nu weet ik dat veel vrouwen dit maandelijks voor hun ongesteldheid hebben maar ik heb dat eigenlijk nooit gehad. Daarom voelde het voor mij ook aan dat ik zwanger was.

Nu vraag ik me af... de fase tussen eisprong en menstruatie... die hoort toch langer te zijn als nu bij mij het geval is? Kan dit de oorzaak zijn en is er misschien inderdaad een bevruchting geweest maar wordt mijn eitje voor het goed en wel is ingenesteld weer afgestoten doordat mijn ongesteldheid te vroeg optreedt?
    Is mijn lichaam misschien veranderd na de geboorte van ons eerste kindje? (ook omdat ik vroeger nooit dingen voelde in mijn lijf, ook niet toen we voor ons eerste kindje aan het oefenen waren) en moet ik er maar aan wennen dat het voortaan voor elke menstruatie zo aan gaat voelen?
    Oja... het ontpillen. Misschien is dat inderdaad het geval, dat mijn lichaam nog even van slag is door de pil? (wel vreemd, want in het verleden wel vaker met de pil gestopt en toen heb ik nooit vreemde dingen gemerkt... of komt dat weer door dat ik nu al zwanger geweest ben...)

Nou... dit was het ongeveer. Ik snap er geen bal meer van... Hellep! :)

2. Maia

Maia Niet meer actief

fase tussen eisprong en menstruatie is gemiddeld 14 dagen, maar kan geloof ik tussen de 10 en 18 zitten. Kan zelfs nog korter, geloof dat je je onder 6 of 7 dagen zorgen zou moeten maken, maar 9 dagen na ovulatie komt gewoon voor.

de symptomen: ja dat kan zijn dat er een bevruchting is geweest maar niet is ingenesteld, het kan ontpillen zijn, het kan eigenlijk van alles en nogwat zijn.

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Volgens mij is tussen de 12 en 16 dagen normaal en zijn er ook vrouwen bij wie de fase daar toch buiten valt. Volgens mij heb je met een LF van ca 10 dagen nog geen probleem. Je eitje moet alleen wel de kans krijgen in te nestelen. Dat gebeurt ca een week na de bevruchting dacht ik...

Ik zou me nog niet direct zorgen maken. Je lichaam kan ook wat van slag zijn. Temperatuur je ook naast je ovutesten? Misschien kan dat nog wat meer duidelijkheid geven over wat er in je lijf gebeurt. :)

4. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!

Ik ben bang dat 9 dagen erg kort is... Maar als ik zo hier en daar lees kan het nog gekker en zijn er ook mensen met die 9 dagen zwanger geworden. Maar als ik het op een natuurlijke manier zou kunnen verlengen zou ik dat graag proberen... googel dus flink :p
    Denken jullie dat het vanzelf ook wat kan herstellen en dat het inderdaad door pilgebruik komt?
    Temperaturen heb ik nog niet gedaan maar ga daar vanaf morgenochtend mee beginnen heb ik me zojuist voorgenomen. Maar zou dat een heel ander beeld geven als die ovu testen dan? En hoe precies komt het tijdstip... mag daar een half uur verschil in zitten?

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik heb het hier nog even opgezocht:
    Short luteal phase
    Tussen 10 en 16 wordt als normaal gezien, staat hier. Korter dan 10 dagen KAN problematisch zijn.

Misschien kun je een tijdje temperaturen naast je ovulatietesten? Met die testen weet je nl. nog niet precies wanneer je eisprong is (kan de dag van de positieve test zijn, maar ook wel twee dagen later). Als je LF een twijfelgeval is, dan maken die dagen wel uit denk ik. Ook voor je eigen gemoedsrust misschien. ;)

En het kan ook heel goed zo zijn dat je lichaam weer even op gang moet komen... Maar 't kan geen kwaad om het even in de gaten te houden.

Share This Page