Dames, Misschien een stom vraagje, maar hoe voel je of je cervix hoog/laag zit, zacht of hard is en open en dicht is. Heeft dat te maken met hoever je je vinger naar binnen kan steken? Want ik voel pas de mond als heel mijn middelvinger naar binnen breng. Daarnaast hoe voel je of hij open of dicht is? iemadn ervaring??
Hoi Nonaches, Het verschil ga je pas echt merken als je een hele en eigelijk 2 hele cycli je cervix gevoelt hebt. Ik vind het zelf geen super methode. Bij mij is hij wel 2 weken open en het verschil tussen zacht en medium is bij mij niet erg goed te herkennen. Ik vind het het handigste op het toilet of onder de douche op mij hurken. Ik voel met 2 vingers (wijs- en middelvinger). Die knijp ik een beetje samen bij de opening van de cervix en dan komt er cervixslijm mee naar buiten wat je ook kunt beoordelen. Als mijn cervix echt dicht is, voelt het als een soort zwembandje. Een beetje gezwollen en echt dicht. Net in de menstruatie en tegen de eisprong gaat hij open staan en kan mijn pinkje er een beetje in. Succes en ik zou het combineren met het slijm checken en je temp.
Voelt het als het puntje van je neus: Dan is hij dicht... als t open is, voelt het zachter! Ik heb m laatst ook pas voor het eerst gevoeld. Nooit echt heel goed mn best gedaan, tot laatst..Redelijk diep, wel met wijsvinger, naar binnen en een beetje rondje draaien. Kom je hem vanzelf wel tegen Gebruik het ook niet... Gewoon met regelmaat vrijen tijdens je vruchtbare dagen. Groetjes!