Hallo allemaal, Wij hebben ook besloten dit jaar te gaan proberen zwanger te worden. Ik ben al vast met de pil gestopt, maar wwet verder niet goed wat ik moet doen. Ik heb helaas ook niemand aan wie ik het zou kunnen vragen.... Moet ik met m'n huisarts gaan praten of moeten we gewoon gaan priberen? Moet ik nog andere dingen nu al regelen? Ik heb al wel gevonden dat ik op tijd met foliumzuur moet starten, dat ga ik morgen halen. Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.....
De foliumzuur is idd al een hele goede start! Als je verder geen medische achtergrond hebt, zoals schildklierproblemen, diabetes etc. kunnen jullie zonder naar de huisarts te gaan er voor gaan. Heel veel succes en plezier!
Meteen starten met foliumzuur of een zwangerschapsvitamine (zit foliumzuur in). Gezonde leefstijl beiden (evt. stoppen met roken en drinken) en het mooiste is om na je menstruatie om de dag te 'klussen'..... Spannend!
Heej meid.. Wat leuk dat jullie zwanger willen worden! Je hoeft hierbij niets te regelen bij de huisarts of iets dergelijks. Er wordt aangeraden om eerst je echte menstruatie af te wachten, maar in principe kun je gelijk proberen zwanger te worden. Wel kan je cyclus in het begin onregelmatig zijn (zoals bij mij). Op ten duur kun je gebruik maken van de temperatuurmethode of ovulatietesten om te kijken wanneer je eisprong is. Het beste is zowiso om om de dag te "klussen" dan maak je de meeste kans om zwanger te worden. Een zwangerschapstest kun je doen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar in de eerste maanden is dit moeilijk in te schatten omdat je cyclus kan schommelen. Het is inderdaad goed om nu al met foliumzuur te starten! Veel succes en natuurlijk plezier met zwanger worden! Hoopmdat het snel mag lukken!
Ja foliumzuur is heel belangrijk. Veel vrouwen nemen overigens een vitaminepil met foliumzuur zodat ze wat extra binnen krijgen. Als je niet precies weet van hoe of wat: vraag het bij de apotheek of drogist. Je hoeft niet langs de huisarts, tenzij er medisch iets is waar je rekening mee moet houden. Bij twijfel kan je natuurlijk altijd even contact op nemen met de doktersassistente. Stoppen met roken is sowieso goed (als je rookt tenminste) en wees matig met drank. Keer een glaasje wijn is echt geen probleem maar kom niet elk weekend lavenloos thuis van het stappen. Verder gewoon lekker blijven sporten en gezond leven. Tot slot nog een tip: laat je niet gek maken. Het kan zijn dat je cyclus even nodig heeft om op gang te komen. Raak niet in de stress als je na een paar maanden 'nog niet' zwanger bent. Gemiddeld staat er een jaar voor, maar ik hoop voor je dat het snel raak is. Succes en veel plezier
Hoi Ik weet niet weet niet of je hier wat aan heb maar onze vk praktijk heeft en afspraken uurtje in de week voor dames/stellen die net als jullie willen beginnen en barsten van de vragen waar ze niet goed mee ergens terecht kunnen. Mss is er bij jullie ook zoiets? Gr paula
Poohbear hoi, Succes met het klussen. Ik heb bij de vorige 3 zwangerschappen ook bij de dokter gezeten maar die doen er weinig mee als het in het systeem zetten ivm eventuele medicatie. Het is zinvol als je weet dat je zwanger bent een vk praktijk te bellen om je eerste afspraak te maken. En inderdaad Foliumzuur nemen, geen alcohol drugs ed. Maar dat had je al wel begrepen denk ik? Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Wij gaan voor nummer 4, dus een beetje een ervarings deskundige?
Foliumzuur is een goede start! En als je een regelmatige cyclus hebt dan even proberen uit te rekene wanneer je vruchtbare dagen zijn, en die dagen lekker klussen Of wat mijn boven gangers zeggen om de dag. Have fun! En hopelijk snel een positieve test voor jullie.
Hallo allemaal, bedankt voor de vele reacties. Het ziet er naar uit dat ik een goede start heb gemaakt. Ben begonnen met het foliumzuur en drink en rook niet, dus ook dat zit goed. Na vandaag toch maar even besloten contact op te nemen met m'n huisarts, ik heb namelijk soms allergische reacties (ven allergisch voor temperatuursverschillen) en heb daar de laatste week veel last van. Volgens de apotheek mag ik m'n huidige medicijnen daarvoor niet slikken bij een zwangerschap of borstvoeding, dus ik moet even wat anders krijgen. Verder ga ik het rustig aan doen, heb (nog) geen verwachtingen voor wat betreft hoe snel ik zwanger wordt, we zien het voorlopig wel. Wil ook nog wat gewicht kwijt, is hard nodig en nu kan het nog Gr. Poohbear