Beste Hoe weet ik het verschil tussen een prenatale depressie en "gewoon" een verkeerde balans in de hormonen ? Alvast bedankt.
Hoi, Het is normaal als je wat gevoeliger bent en wat sneller geïrriteerd bent. Dat je wat wisselende stemming hebt. Maar als je veel negatieve gevoelens hebt, dagelijks down bent of niet uit kijkt naar de geboorte, je huis niet uit wil etc.....is dat wel afwijkend. Wat zijn je klachten precies? Bespreek t ook met je verloskundige. Gewoon bellen en bespreken! Daar zijn we voor. Groeten Evelien
Ik hoef pas 16mei voor de 1e keer voor de echo. Mijn klachten zijn niet dagelijks maar heb ze afwisselend. Vraag me soms af waarom ik zwanger ben, wat ik er mee moet (bewust voor een tweede gekozen overigens). Snauwerig, niks willen horen over baby's tot aan hopen dat het uit zich zelf weer weggaat. Mijn eerste zwangerschap heb ik het tegenovergestelde gehad, enorme roze wolk.
Wat vervelend zeg. Je kan even aankijken of het misschien bij het eerste trimester past. Als het niet over gaat is het misschien toch prettig om er eens wat uitgebreider over te praten.