placenta

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Arendskelk, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Na mijn bevalling van mijn zoon, al 2 jaar geleden, wilde de placenta niet komen. Na 65 minuten kwam ie er eindelijk naar een aantal spuitjes uit. Ik heb ook geen druppel bloed verloren tijdens die bevalling. Houdt dit verband met elkaar? Op het moment dat de persweeën kwamen moesten mijn vliezen nog gebroken worden.
    Ik zag de VK tijdens de intake even bedenkelijk kijken toen ze mijn bevallingsverslag las. Gebeurt het vaker dat de placenta niet wil komen en is de kans ook groot dat het na mijn 2e bevalling ook gebeurt?
    Ik maak me er een beetje zorgen om vandaar.

    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    Flientje
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI FLientje,

    Ja het gebeurt vaker dat de placenta wat langer opzich laat wachten.
    Dit heeft echter geen verband met het breken van de vliezen of het weinig bloedverloren te hebben.
    Wat er waarschijnlijk bij je volgende baring gedaan word, is dat als het kindje is geboren je gelijk een prik in je been krijgt. Actief leiden noemen we dat. We hebben thuis een uur de tijd om aftewachten of het spontaan komt daarna ga je naar het ziekenhuis.
    Het betekent niet dat dit ook bij een tweede zal gebeuren. het is een nieuwe zwangerschap, een ander kindje.

    Groetjes imke
     

Deel Deze Pagina