Te hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SoSweet, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoSweet

    SoSweet Lid

    9 nov 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Hey meiden,

    Kom net terug van de VK en ik heb een te hoge bloeddruk. urine onzoekje gedaan gelukkig geen eiwitten in mijn urine nu op blaasontsteking controleren bij HK. Ook moet ik maandag naar het ziekenhuis voor een 41 wkn echo en dan volgende week donderdag als ik er nog niks is dan gaan ze me strippen.. dat hoop ik natuurlijk niet! :cry:

    Heeft een van jullie ook ervaring met een te hoge bloeddruk de laatste week/weken van de zwangerschap?

    Liefs,

    SoSweet
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja ik.. Ik had dit bij 36 weken meen ik. Ik moest rust houden en op t laatst volledige bedrust.. Toen heeft de vk besloten mij te strippen omdat t heel erg omhoog en dan weer omlaag ging, en wéér omhoog. En t had die nacht 't' resultaat gegeven.. ;) :) Ik mocht weinig/niks meer doen. Dus laptop naar benee op t kraambed en internetten maar hè?! ;) Succes iig!
     
  3. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo

    Ja ik heb 1 keer een hoge bloeddruk gehad, dat was toen ik 36 weken en 6 dagen zwanger was.
    Er werd meteen vanalles onderzocht, maar was gelukkig niets aan de hand.
    Volgens de verloskundige kon ik het beste een tijdje even op bed blijven liggen en lekker rustig aan doen.
    De volgende dag moest ik terug komen en was alles weer in orde!
    De verloskundige zei mij toen, dat het best een voorteken zou kunnen zijn dat ik gauw zou gaan bevallen.
    En ja hoor met 37 weken en 4 dagen ben ik bevallen van mijn prachtige zoon!
     
  4. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ja ik heb er ook ervaring mee vorige week voelde ik me niet lekker band om me buik enz bloeddruk werd gecontroleerd en was veeelll te hoog 160/115 bloeduitslag was goed gelukkig dag erna was ie gezakt naar 130/80 en vandaag kreeg ik te horen dat ie weer was gestegen urine word onderzocht en hoor vanavond hoe of wat.
    groetjes joyce
     
  5. SoSweet

    SoSweet Lid

    9 nov 2006
    88
    0
    0
    Almere
    het komt dus inderdaad vaker voor... toch wel ff schrikken... Ik ben ook maar meteen plat gegaan vandaag lekker op bed gelegen boekje erbij en nu lig ik weer lekker op de bank met de laptop op mijn schoot!
    Zal wel ff moeilijk worden ha ha... ik ben erg benieuwd naar de uitslag donderdag of ie weer is gezakt! Ik hoop het maar... en nog meer hoop ik dat dit dan misschien wel een voorteken zal zijn dat de bevalling er snel aan zit te komen.... :)

    SoSweet
     
  6. Ik heb sinds 2 weken een iets verhoogde bloeddruk, 120/90 terwijl hij daarvoor altijd zo rond de 120/70 was.

    vk maakte zich niet heel erg zorgen, hij zei; als je zwangerschapsvergiftiging heb dan merk je dat meteen en sta je direct hier op de stoep.
     
  7. Gup1982

    Gup1982 Niet meer actief

    Kom ook net van de vk en bloeddruk ook iets te hoog (130/85). het valt mee maar hiervoor waren al mijn bloedddrukken goed. Dus moet morgen even plasje brengen. Ze zei wel dat ik beter kon stoppen met werken ook al moet ik nog maar een weekje werken of zeker iets rustiger aan moest doen. Dus ik gelijk de zaak bellen en dan krijg je te horen, oh ja maar er zal toch niks aan de hand zijn met andere worden morgenmiddag ben je er toch weer. (werk bij m'n vader heel vervelend) .
    Nou zie het morgen wel.

    Nou meiden lekker rustig aan doen hè.

    groetjes
     
  8. Suus78

    Suus78 Actief lid

    18 apr 2006
    156
    0
    0
    Als ik jou was zal ik het lekker rusig aan gaan doen. Je krijgt niet voor niks het advies te stoppen met werken....
     
  9. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had aan het einde van mijn zwangerschap ook een hoge bloeddruk. Ik ben om die reden 2x opgenomen geweest en uiteindelijk ingeleid. De eerste keer dat ik werd opgenomen was ik 40 weken en 1 dag zwanger (mocht volgende dag gelukkig weer naar huis), en de tweede keer was ik precies 41 weken zwanger. Ben uiteindelijk bevallen met 41 weken en 4 dagen zwangerschap.
    Tussendoor regelmatig op het ZH geweest voor CTG-scans, bloed- en urine onderzoeken.
     
  10. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    vorige week was tie 150/85...Hopelijk is morgen wat gezakt...
     
  11. Gup1982

    Gup1982 Niet meer actief

    vanochtend naar vk geweest om plasje te checken en bloeddruk. Plasje is goed geen eiwitten of suikers maar bloeddruk is nog hoger als gister (130/90) terwijl ik net me bed ben uit gerolt en gister uit m'n werk ben gaan haasten om op tijd bij de vk te zijn.
    Ben vandaag en morgen vrij maar vrijdag en zaterdag moet ik toch echt werken (al is me vriend nu boos dat ik zowieso ga werken.)

    nou goed vandaag maar lekker niks doen ook al ligt er een berg strijk en afwas :rolleyes:

    groetjes
     
  12. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Bij mij is tie godzijgratie weer naar beneden gezakt naar een perfecte 125/75..

    Ik heb ook geen ene r**t zin om wat te doen...:)
     
  13. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    als je VK zegt niet werken dan ging ik ook niet werken hoor. Dat hoeven ze mij geen 2x te zeggen hihi
     

Deel Deze Pagina