Ovulatietesten.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Elin, Dec 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elin

Elin Actief lid

Nov 28, 2007
    230
    0
    0
    Morgen mag ik beginnen met de ovulatietesten voor mijn ZID behandeling, echter lees ik veel dat je het niet met ochtend urine mag testen en ook tot 4 uur van te voren niet mag plassen.

Hoe deden jullie dat? Ik drink behoorlijk wat water en dus gaat me dat echt niet lukken.

Ik ben benieuwd...

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Normaal drink ik ook veel water, maar heb dit een aantal dagen niet gedaan omdat ik anders mijn urine niet 4 uur kon ophouden. Ben op mijn werk uiterlijk om 13:30 uur naar het toilet gegaan...en daarna pas toen ik thuis kwam van het werk.

3. Elin

Elin Actief lid

Nov 28, 2007
    230
    0
    0
    Het is mijn planning om 2x daags te testen, om dat ik dus geen partner heb die ik o pdie dag kan verslinden (hij heeft geen zaadjes) maar 'afhankelijk' ben van een donor die langs moet komen.

Dus vandaar die 2x daags, maar dat wordt het wel lastig als ik 2x daags 4uur niet naar de wc mag

4. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Nee dat snap ik, maar als je ovulatietest postief is dan heb je nog gemiddeld 36 uur voordat je eisprong is. Of moet je het langer van te voren weten?

5. Elin

Elin Actief lid

Nov 28, 2007
    230
    0
    0
    Nee dat niet, als schijn je hem nog al wel eens te kunnen missen als je maar 1x daags test. Ik weet er het fijne ook niet van maar beter 2x per dag en wel positief testen dan 1x daags en te laat zijn.

6. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Ik test altijd 2 dagen achter elkaar positief! En dan doe ik 2 dagen achter elkaar klussen.. misschien kan je dan 2 dagen achter elkaar insemineren?
    Succes..

7. aaltjuh

aaltjuh Actief lid

Oct 22, 2007
    156
    0
    0
    Zorgcoordinator
    Gelderland
    hoi hoi,

hier ook nog een vraagje erover.
    welke ovulatietesten gebruiken jullie.
    er zijn er zoveel!
    van sensitest heb je de dipstick.....iemand ervaring mee. zijn erg goedkoop, maar zijn ze ook goed?

gr aline

8. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Dit klopt niet hoor; je ei springt 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Bij een keer per dag testen weet je niet of een pos test ook het begin van de piek is, bij 2x per dag testen is de kans al wat groter.

Zie ook dit:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=3646

Share This Page