Hallo meiden ! Weet dat het hier niet hoort,maar wordt hier sneller gelezen. Even een vraagje over de pil. Mijn zusje heeft sinds kort een vriendje, en is sinds twee weken aan de pil. Ze zit nu dus in haar tweede week. Ze slikt de pil altijd sohtends en is dit vanochtend dus vergeten. Moet ze hem dan vanavond nog slikken en morgenochtend weer?Of die van vandaag overslaan? En hoe veilig is de pil nu? ( weet niet of ze al wat doet,maar ik wil nog geen tante worden hoor. Eerst maar moeder.) Weet het zelf niet zeker dus dacht vraag het even aan jullie. Alvast bedankt. liefs kaatje
ik slikte microgynon30, en als je die vergat moest je hem binnen 12 uur nog innemen en anders in het boekje kijken, want dan verschilde het per week Dussuhh Maar ehm... Als ze nu pas 2 weken aan de pil is, werkt hij nog niet hoor! (iig niet veilig) als je nog geen tante wil worden, moet je dat ook nog maar even zeggen. Succes ps of even kijken op : http://www.pilvergeten.nl
Je topic is toch verplaatst naar het juiste onderwerp. Graag hier op letten! Een spoedvraag is geen reden om hem dan maar ergens anders neer te zetten. Kwebbel Moderator
Dat staat toch wel in de bijsluiter van de pil? Heeft ze die niet gelezen? Volgens mij is het zo, dat je hem zo snel mogelijk moet slikken, zodra je weet dat je er een vergeten bent. Ik dacht dat het in de tweede week niet zoveel uitmaakte, maar het is voor mij ook alweer een tijd geleden, dus pin me er niet op vast! Maar ik weet niet precies hoe dat zit als je er net mee begonnen bent! Succes ermee!
Heb een beetje op google gekeken,en daar kwam uit dat het idd binnen 12 uur moet wezen. Meestal slikt ze hem sochtends rond 08.00 en das nu dus ruim 12 uur geleden. Ze is pas om 22.00 weer bij haar vriend waar ook haar pil ligt. Heb haar aangeraden om de eerst komende dagen geen sex te hebben ( heb dus het idee dat ze geen condoom gebruikt, lekker dom) en dat ze morgen voor de zekerheid maar een morning afterpil moet gaan halen. En nu maar hopen dat ze naar me luistert. ze had iig geen zin om moeder te worden. ( ze kon niet te veel zeggen omdat mijn ouders erbij waren) Bedankt voor de snelle reacties.
Als ze hem in de tweede week vergeet maakt het niks uit geloof ik. Tenminste niet bij de pil de ik slikte (microgynon 30)
Ok,maar ja kan maar beter het zekere voor het onzeker nemen he. Ze is net 18 en dit is haar eerste vriendje dus om dan al gelijk zwanger te raken is ook niets.
Onmiddelijk de pil nog innemen (zelfs al is het morgenvroeg), MAP is niet nodig in de tweede week áls ze de pil om de eerste dag van haar menstruatie is beginnen slikken.
Ze is gisteravond naar de dag/nacht apotheek gegaan,en daar werd verteld dat de MAP veranderd is. je hoeft hem nu pas te slikken als je de pil 2 dagen vergeet. Ze heeft hem toch gekocht en geslikt, omdat ze niet zwanger wilde worden. Heb haar gelukkig wel even goed aan het schrikken gemaakt waardoor ze toch beter zullen oppassen in het vervolg. Liefs kaatje
Inderdaad, MAP was niet echt nodig, maar je hebt haar terecht als grote zus even laten schrikken, een gewaarschuwde vrouw is er twee waard