Raar

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Dettol, 16 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Kindje uit onze zoon zijn klas haar vader heeft corona. Onze zoon kwam thuis. Mama de vader van ...... Is ziek nu moet ... Ook thuis blijven. Met anderen worden 1+1 =2 ze zijn ook met de klas huiswerk gaan opsturen als ' uitje' naar de brievenbus.

2. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik snap natuurlijk de regels wel, maar persoonlijk snap ik niet waarom er geheimzinnig over gedaan zou moeten worden. We hebben er allemaal mee te maken.

Dettol vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Oh zo. Nee mij ook niet en ben zelf ook voor transparantie, dus zou het zelf zeggen ja.

tuc vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Weet ik niet zeker. Weet wel dat er in de scholengroep al veel besmette docenten zijn geweest in de periode voor de herfstvakantie. Misschien denken ze dat op deze manier te voorkomen?

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.740
    113
    #85 Adje, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    School van twee jongsten hebben tot nu toe niks gemeld over ouders van specifieke kinderen in hun klas. En zo hoort het wat mij betreft ook (tenzij anders aangegeven door de betrokkene.) Het is simpelweg een privacykwestie en alleen aan de persoon in kwestie om toestemmig te geven of namen worden vrijgegeven. Ik vind het niet meer dan logisch dat medische informatie niet zomaar door derden verspreid mag worden.
    Wel deze week een mail gekregen dat een vader van twee kinderen van deze school is overleden aan de gevolgen van corona (met namen er dus bij). Ik neem aan dat dit in overleg is geweest met zijn nabestaanden.

School van middelste dochter stuurt keurig iedere keer een mail als er een besmetting is bij een docent of leerling. Nooit met naam en altijd een algemeen verhaal erbij. Als mijn kind nauwer contact met de besmette persoon zou hebben gehad, neem ik aan dat ik het hoor.

Oudste dochter zit op het mbo en daar hoor ik nooit wat van, maar ze komt ook nauwelijks op school. Ze loopt nog wel regelmatig stage (basisschool), maar daar hoor ik ook nooit wat van.

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat zou alleen gelden als ik binnen 1,5 meter langer dan 15 minuten was geweest. Maar dat is niet zo. Dus wij testen dan ook eigenlijk alleen nog voor de zekerheid. Basis is afstand, hygiëne, zo min mogelijk aanwezig, mondkapjes. Dus die test beschouw ik dan zeker niet als een vrijbrief. We hebben vervolgens ook aan iedereen aan dat ze alsnog alert moeten zijn op symptomen. Wel heel irritant trouwens, mijn medewerker was asymptomatisch. Die Zeit nu this terwijl hij zich kiplekker voelt. Heeft je te denken hoeveel meer van die mensen er nog meer rondlopen. Iedereen testen trouwens negatief (op dit moment)

Ik hoor inderdaad ook van mensen die zich laten testen, negatief zijn en dan als aan de laars lappen omdat ze denken dat het veilig is. Zoals die Kardashian meisjes die via feesten houden en iedereen bij de deur laten testen 'want dan is het veilig'. :|

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina