hallo allemaal, ik heb een vraagje, waar ik mee zit. ben 5 september uitgerekend, en mijn ouders die gaan van 15-8 t/m30-8 op vakantie naar italie. nu heb ik het al aangegeven dat ik het best wel sneu vind als ik beval om het moment dat hun nog op vakantie zijn. ik hoef mijn ouders niet bij de bevalling te hebben, maar zeg nou eerlijk het zou wel fijn zijn als ze al in nederland zijn. hebben jullie al zoiets meegemaakt? en hoe zijn jullie daarmee omgegaan? groetjes marijke
Ik maak het ms ook mee met dit kindje .Me ma en me broers en schoonzusjes naar naar Amerika en in rond die tijd ga ik bevallen. Dus kan goed zijn dat familie het kindje pas later ziet .Niet zo leuk maar zit niks anders op voor mij hoeven ze niet thuis te blijven .
Mijn vader zou ook op vakantie gaan die periode samen met vrienden, hij heeft afgezegd. Mijn schoonbroer echter moet dan op zakenreis naar paramaribo, die gaat wel gewoon.
mijn ouders zouden het liefst ook hier willen blijven als het zover is. maar ze kunnen het niet omzetten, wel heeft mijn vader gezegd dat hij het eerste vliegtuig pakt die hij kan krijgen, want hun gaan op de motor door italie touren. misschien is dat een gerustellling (een beetje dan) groetjes marijke
Mijn schoonouders zitten op het moment in Afrika. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, maar als ik hun was zou ik liever thuis zijn omdat de kans toch bestaat dat hun eerste kleinkind nu geboren wordt. Maar aankomend weekend komen ze weer thuis, dus dat is ook alweer zo.
Mijn schoonouders wonen in Frankrijk, vinden wij totaal niet zo erg, gewoon telefoontje plegen dat weeen al op gang is of geboren, dat moeten wij nog even bespreken en dan komen ze naar Nederland 9 uren rijden.
Mijn vader wilde ergens in april op vakantie. Dat zei hij tegen mijn moeder toen ik nog geen 6 weken zwanger was. Één blik van mijn moeder was genoeg om hem snel van gedachten te doen laten veranderen aangezien ik 13 april ben uitgerekend (ik werd er zelfs nog bang van) hihihi . Ach ja, had de arme man ook ff niet zo snel aan gedacht, dus ze blijven lekker thuis en daar ben ik heel blij mee want ik wil graag mijn moeder bij de bevalling hebben. Liefs Jessy
haha! Jullie over dat jullie ouders op vakantie enzovoort, so what, ben ik nou zo enige dat ik niet zo erg vind? Erger is dat ik NIET wil op 23 en 27 aug wil bevallen
Tja Marijke, als je ouders hun vakantie niet willen of kunnen cancelen, zit er niks anders op dan dat jij je baby maar afzegt! Grapje natuurlijk! Is toch niet zo'n probleem? Kijken ze toch gewoon een weekje later? Je maakt toch wel foto's of film misschien. En als ze absoluut niet willen wachten, tja... dan is het in feite hún probleem en niet het jouwe. Dan moeten ze toch echt proberen hun vakantie te verzetten of uitstellen. En wie weet beval je wel iets eerder of later, dan kunnen ze alsnog gewoon direct komen kijken.
mijn moeder gaat haar vakantie later plannen. Maar mijn zus heeft de vakantie al geplant precies in mijn bevallingsperiode. Maar dat had ze al eerder gedaan dan dat ik wist dat ik zwanger was. Ik kan haar niet verplichten om thuis te blijven die 3 kinderen van haar kijke nzo uit naar hun vakantie. en ik doe het oo kneit maar jammer is het wel. maar ach ik zei al tegen haar je kunt nog zeker 50 jaar vna mijn kindje genieten.
ik kan me voorstellen datje het niet zo fijn vind, maar de bevalling is toch niet te voorspelling. Er wordt maar een superklein percentage van de kinderen geboren op de uitgerekende dag. Een week eerder, een week later.. het kan allemaal. Mochten ze toch nog weg zijn -of net weg zijn- gewoon hen informeren als de bevalling begint, dan kunnen ze beslissen wat ze doen (of ze echt dat vliegtuig pakken)... en voor jou is er dan ook weer zo een dag voorbij !
Ik meen me te herinneren dat de meeste eerste zwangerschappen iets langer duren. Dus dan zouden jou ouders al n weekje thuis kunnen zijn voor jij je kindje krijgt (neem even aan dat t de eerste is) Mijn schoonouders zijn doorgaans rond de tijd dat ik moet bevallen ook op vakantie (3 sept) Maar laten ze nou net dit jaar 50 jaar getrouwt zijn en met zn alle in n huisje willen zitten. Dus n maand nadat ik n kindje gekregen heb krijg ik n vuurdoop met de baby en 2 oudere kinderen op vakantie....zie er zoooo tegen op nu al. Maja betekent wel dat ze met de bevalling meteen kunnen komen kijken
Had je toch je zwangerschap vakantieganger-vriendelijker moeten plannen Grappie hoor. Joh, je kunt toch eigenlijk ook niet eisen dat ze niet op vakantie gaan? Want ja, je kunt zo 2wk eerder, of een stuk later dan de uitgerekende dag bevallen.... Straks zitten ze de hele tijd thuis te wachten, en gebeurt er niks... voel jij je misschien ook nog wel een beetje schuldig... Gewoon zorgen dat jullie goede afspraken maken over bereikbaarheid (telefoon) en wat je ouders eventueel doen; of ze meteen terugkomen of gewoon hun vakantie afmaken. Dan is alles vantevoren duidelijk voor beide partijen, en krijg je achteraf geen vervelende dingen (Waarom kwam je niet meteen naar huis? / We konden jullie nergens bereiken, je wist toch dat ik ging bevallen!? / Gun je ons geen vakantie dan!?) D.
Nee hoor, van mij hoeven ze ook niet persé in de buurt te zijn. Ik krijg ook deze keer hoogstwaarschijnlijk weer een keizersnede en dan hoef ik zelf sowieso minimaal de eerste 24 uur geen bezoek behalve man en dochter.
Mijn ouders hebben het verzet. Ze zouden ook gaan maar hebben het 2 maand naar voor gezet omdat ze erbij willen zijn. Nou ja wachten dan op de gang... hihih.
ik ben op 14 juli uitgerekend maar het eerste wat mijn moeder zei toen ze dat hoorde van dan gaan wij niet op vakantie!
mijn moeder zei dan ga ik later. Ze komt ook nu lekker een weekje naar mij toe omdat ik in het westen woon en hun in het zuiden des lands.
Precies Dus, maar enige is dat ik wel wil dat mijn moeder weer bij de bevalling zal zijn, maar het is ook haar keuze of ze dat wil of niet, toevallig gaat ze niet tijdens uitgerekend datum op vakantie. maarrre mijn zusje is op 23 aug jarig en opa en oom van Myrna op 27 aug is bij vader's kant dus dat moet ik ook niet hebben ! De rest mogen ze maar lekker op vakantie van mij als ze dat willen
Ik had precies hetzelfde, mijn schoonouders gingen op vakantie toen ik moest bevallen. Het was ons eerste kindje. Het was ook niet dat ze het al geboekt hadden ofzo. Ze gaan elk jaar naar kennisen om te skieen. Het kon mij niet zo heel erg schelen, (tja schoonouders he hahaha) Maar mijn vriend was echt heeeeel erg teleurgesteld. Zeker de eerste dag toen mijn familie meteen kwam om naar ons wondertje te kijken en er voor hem dus niemand was! Deed mij zelfs zeer! Achteraf heeft zijn vader er ontzettend spijt van, maar ja je kan het niet meer terug draaien he!
Ik ben 8 sept uitgerekend. Mijn schoonouders gaan 1-13 sept op vakantie. Ze vroegen of ik het erg zou vinden maar zeiden wel meteen dat ze al een deel betaald hebben en dat niet terug zouden krijgen (met andere woorden durf maar eens te zeggen dat je het niet leuk vindt). Een dag later bleek dat ik zwanger ben van een 1 eiige tweeling en de uitgerekende datum dus toch niet ga halen.