Waar mooi karton kopen/bestellen voor het zelf afdrukken van kaarten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Afgelopen zaterdag de hele stad afgestruind op zoek naar mooi dik karton om zelf onze geboortekaartjes mee af te drukken.
    Helaas niks kunnen vinden wat ons aan staat. In die zin, dat we alleen wit karton konden vinden, of karton in alle kleuren van de regenboog, of met een uber-lelijk printje. Wij zijn op zoek naar karton wat aan de voorkant een beetje een parelmoer laagje heeft, en de achterkant gewoon wit.

Wie van jullie weet een goede (web)winkel waar je mooi karton kunt kopen?

Liefs Minya

2. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een reprowinkel kan je dat vaak kopen, daar kan je het ook laten printen. Ik weet niet wat voor printer jullie hebben, maar een huis-tuin en keuken printer trekt niet zwaarder dan 160 gram, wat echt te dun is voor een geboortje kaartje.

Voor een geboortje kaartje heb je toch al snel 200 gram nodig, misschien 210.

De printers in een reprozaak drukken heel mooi af, en je kunt je kaartjes daar ook laten snijden (in plaats van knippen thuis, of met de hand snijden) en ook laten rillen (is een mooie vouw er in laten maken).

Google maar eens op "reprowinkel" en dan je woonplaats, of een stad in de buurt, en dan kan je je daar een beetje oriënteren.

Verder kan je dan met verschillende diktes en kleurtjes een proefdrukje laten maken zodat je precies kunt zien hoe het uit zal vallen.

3. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Let op he...tussen drukken en printen zit een groot verschil!
    En zoals hierboven werd gezegd, let op wat je printer aankan qua dikte van het karton!

Je hebt het over dat parelmoereffect karton...vraag even heel goed na of je daarop kunt printen. Soms kan dat nm niet door de laag die erover zit. Ook met het drogen goed opletten, als je het te snel gaat vouwen oid kan het gaan uitvegen!

Succes ermee!

x

4. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, tussen printen en drukken zit veel verschil, ook qua kwaliteit, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat als je een eigen ontwerp hebt dat laten drukken misschien wel heel duur uitvalt.

Ik weet dat printen bij een reprowinkel kwalitatief heel mooi kan zijn (doet soms niet voor drukken onder) ook met het soort papier en welke printer er gebruikt wordt, ik heb zelf een half jaar in zo'n zaak gewerkt en er is best veel mogelijk en het kan heel mooi worden, maar daarom zei ik ook van dat er een proefdruk gemaakt moet worden, zodat je weet hoe het uitpakt.

Waar je dan even goed op moet letten is dat je het bestand goed aanlevert (liefst in pdf) en dat je zelf controleert dat er geen fouten (spelfouten, opmaak, kleur etc.) in zitten, want als jij akkoord hebt getekend dat je de proefdruk goed vond, terwijl er een fout in zat, is dat best zuur, zeker met een geboortekaartje.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    bij een betere boekhandel of een hobbywinkel

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tips tot nu toe :)

7. Pris

Pris Fanatiek lid

Een hobbywinkel of een scrapbookwinkel (die hebben papier in alle kleuren van de regenboog)

Succes!

Deel Deze Pagina