verschil nitendo 3ds of wii u?

Discussie in 'De lounge' gestart door chipje, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Hoi meiden ik heb een vraagje.

voor zoontje willen wij graag een nitendo 3ds kopen of een wii u! Wat is leuker en wat is nou precies heg verschil heb er zo'n geen verstand van!

2. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Wii u is leuker

Je kunt daarmee alle spellen via de tv spelen maar ook de meeste alleen op de gamepad die erbij zit. Het scherm is groter dan de 3ds en vind het uitdagender voor kinderen Hier is het een groot succes en de 3ds deed ze niets mer

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wiiu is voor op de tv, meer spellen, meer mogelijkheden. Ds is een draagbare console. Zou zonder twijfel de wiiu kiezen!!! Zoek anders eens filmpjes op youtube :)

4. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ligt er dus aan wat je/ je zoontje ermee wilt doen.
    Hier allebei in huis. Voor thuis de wiiu, leuk maar kun je verder buitenshuis niet zoveel mee.
    De 3ds kan mee in de auto enz.
    Mijn zoon vind trouwens de gewone Wii leuker als de wiiu? Hij weet zelf niet eigenlijk waarom, maar de wiiu vind hij achteraf niet zo leuk als hij gedacht had. Maar dat is allemaal persoonlijk

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
  6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    We hebben ze beiden (man is nintendo fan)

Nintendo 3ds voordelen: - je kunt het overal mee toenemen, het is stukken goedkoper dan een WiiU, spellen van de 3ds en normale ds passen erop.
    nadelen: - 3d stand vind ik als volwassen al super irritant - kwaliteit gaat best snel achteruit als het intensief word gebruikt (mijn man is er super zuinig op, ik minder en dat merk je direct)

Wii U voordelen: HD kwaliteit en je kunt het op je gamepad of op de tv spelen, super leuke spellen, alle spellen van Nintendo kan je erop spelen

Wii U nadelen:de gamepad heeft een bepaalde afstand, dus je kunt het niet overal meenemen. spellen zijn behoorlijk duur (tenzij je de acties in de gaten houdt)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het 3D kun je uitzetten :) Of een klein stukje aan oid, is een schuifknopje.

Ik zou idd ook kijken naar wat jullie er mee willen. Het is allebei tof en voor allebei heb je veel spellen. Wii u is idd echt alleen voor thuis en je moet er op letten dat je bij de Wii u nog de controllers nodig hebt. In de doos die wij kochten zat alleen het kastje en de gamepad. Geen controllers. Daar heb je er wel 2 van nodig (voor samen spelen) evt met de nunchuck (soort extra controller die je er aan kunt koppelen) afhankelijk van het spel. Je kunt trouwens ook de gewone wii spellen spelen op de wii u, die zijn vaak een stuk goedkoper dan de wii u spellen maar net zo leuk :) wel wat oudere spellen. Nintendo brengt de nieuwste spellen alleen uit op de wii u.

Wat ook handig is van de wii u is dat je er netflix op kunt kijken (als je een abbo hebt)

De 3ds is echt om overal mee te spelen en kun je lekker meenemen. Je hebt er eigenlijk niets extras bij nodig (behalve spellen dan :) )

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik wil nog ff toe lichten dat de wii u alleen aan kan het doet met de game pad. De game pad is behoorlijk groot en als die gaat vallen en hij is stuk dan heb je niets meer aan de wii. Mijn dochter mag niet met de game pad maar wel een een gewone controller.

De game pad is ook snel leeg.

Maar verder vinden wij het heel erg leuk!!

9. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Bedankt allemaal.
    Is het ook mogelijk om met de wii u spellen te spelen waar je bij moet bewegen bijv dansen en bowlen of is het alleen vanaf zitstand zoals op de playstation?

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    wii sport heeft bowlen waarbij je moet bewegen. En er zijn ook dansspellen. Je hebt bijvoorbeeld een smurfen dansparty :)

11. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Oké leuk leuk ik ben om!
    Maar dan heb ik nog een vraagje
    Wat is het verschil tussen een nitendo ds 2ds en 3ds?
    Want 3d is natuurlijk slecht voor de ogen wat ik kan begrijpen 2ds vind ik erg onhandig kwa formaat en ds lijkt me het beste maar is hij niet verouderd? Omdat hij natuurlijk al best lang bestaat? En vaak alle nieuwe spellen voor de nieuwere types uitkomen.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk idd dat de ds een beetje verouderd is nu, maar de 3ds is niet standaard 3d hoor. Je kunt zelf kiezen of je het aanzet of niet. Mijn zoon speelt eigenlijk altijd zonder 3d.

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    een 3 ds is beter hanteerbaar en bespeelbaar dab een 2ds.
    Bij een 2ds zitten de knoppen bovenaan en das voor kleine handjes lastiger.
    Een 3 ds kun je inklappen en 2 ds niet. zie plaatjes

14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Hier heeft zoonlief een WII en een Nintendo 3ds.
    wii is alleen voor thuis en de DS kan hij ook meenemen.

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Nieuwe spellen kunnen enkel op de 3ds of de nieuwe 2ds.. De nintendo DS kan alleen maar spellen van DS aan.. dit hebben ze natuurlijk expres gedaan zodat je de nieuwere console gaat kopen.

16. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Dochterlief heeft 3DSXL en neemt m dan mee in de auto voor langere ritten of soms een spelletje op de bank ofzo.

Meestal staat de stand van 3D uit en er kunnen ook spellen op van de gewone ds
    Want kan t weten t is me toen gezegd en hebben een dora spelletje voor een normale ds ;)

Maar op een normale kan geen 3DS dat was t dacht ik

17. veense

veense Niet meer actief

Op een gewone Ds passen de meeste nieuw uitgekomen spellen niet meer.
    Dochter heeft om die reden een 3DS, daar passen 3D en gewone DS-games op, maar heeft de 3D-stand nog nooit gebruikt, is ook helemaal niet nodig.

18. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Als je voor de ds gaat, zou ik wel aanraden om voor de 3ds XL te gaan. Het scherm is een stuk groter en idd je kan de 3D gewoon uitzetten, ik heb m bijna ook nooit aan. Alleen, let echt goed op dat je hem bv met laden veilig weg legt. Ik had de mijne net drie dagen, poeslief heeft m per ongeluk van de kast geduwd, en hij is precies op een van de hoeken gevallen. Er zat een hele gekleurde streep door het scherm! En schermschade wordt Niet vergoed! Heb een nieuwe gekocht, en ik zou je aanraden, voor welke console je ook gaat, ga naar game mania. Als ik daar die ds had gekocht hadden ze iets kunnen regelen zeiden ze. Stom want normaal kopen we alles bij game mania.
    Mocht je nog iets willen weten, kan je me altijd pb'en, manlief en ik zijn allebei fanatieke gamers.

Deel Deze Pagina