Fruithapjes, hoeveel?

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hoi,

    Ik lees hier steeds dat 200 gr een fles melk mag vervangen, alleen als ik bij mij op het potje kijk staat er 125 gr op.

    Geven jullie dan 2 potjes en afwegen?

    En vanaf wanneer mag je zelf vers fuit geven?

    Gr, Tinkerbel
     
  2. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Met 6 maanden kan je wel 200 gram fruit geven, maar daarvoor zou ik het bij een paar lepeltjes houden.
    Voor 6 maand hoeft het ook echt nog geen fles te vervangen, melk is veel belangrijker voor je kleintje!
     
  3. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Dat zijn de potjes vanaf 4 mnd. Zolang je die geeft hoef je in principe nog geen fles te laten vervallen, en spreken ze ook over bijvoeding. Vanaf 6 mnd zijn de potjes 200 gr. en zodra ze die leegeten is het normaal gesproken zo dat je dan wel een fles gaat laten vallen per potje (hoeveelheid)
     
  4. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ooh, ik snap het (hi hi)

    Het is ook zo verwarrend allemaal met een eerste kindje.

    Dus voor de 6 maanden nog geen fles vervangen.

    Thanks,
    Gr, Tinkerbel
     
  5. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    En mag je meteen vanaf het begin zelf vers fruit pureren?

    Of beter tot 6 maanden potjes?
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We zijn direct met vers fruit begonnen (maar nog eerder met groente, op 5.5 mnd). Dat was wel met 6 mnd, maar dat is net zo goed (of beter) dan potjes.
    We geven hier alleen potjes als fatsoenlijk koken niet uitkomt, of we ergens op visite zijn..

    Wat je eerst kun doen is tussendoor eens wat hapjes fruit geven. Als de hoeveelheid wat groter wordt, kun je eerst het fruit geven, en dan daarna nog een (kleinere) fles aanbieden op zijn normale tijdstip.
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dat mag wel meteen.

    Het is trouwens zo dat een volledige groentehap een fles vervangt. Fruit blijft voor gewoon erbij, is dus geen vervanging!
     
  8. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lune zat op 4 flessen van 200cc. Ze krijgt nu anderhalf stuk fruit en ongeveer 100/150 gram groente met aardappel of rijst en ze had vanzelf geen behoefte meer aan die 4e fles. Dus nu 3x200cc waarvan 1 pap en fruit en groente.
     
  9. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    @guppie81:

    Maar ik las hier op het forum dat er tegen vrouwen vanuit het CB was gezegd dat een fruitpotje van 200 ml (6 maanden) wel een fles mocht vervangen, of bedoel je soms tot 6 maanden dan?

    Tinkerbel
     
  10. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb pas een fles vervangen toen ze en een fruithap at en een groentehap.

    Fruithap krijgt ze trouwens geen 200 gram, 150 ongeveer.
    Ik heb ook weleens gehoord dat 2 stuks fruit (dat is 200 gram) aan kan zetten bij baby's, 1 stuk is genoeg voor dat kleine lijfje.

    Maar ik ben zelf ook heel erg into de gezonde voeding en wil graag weten wat en waarom iets goed voor je is, ook voor babyvoeding heb ik veel gelezen.
    Ik heb een beetje mijn eigen weg gevonden en toevallig eet mijn dochter wat het CB adviseert, maar ik verander niet opeens omdat het van het CB "moet" ;)
     

Deel Deze Pagina