Het is weer tijd om de rabarber te oogsten. Nu wilde ik deze inmaken voor mijn dochter, alleen hebben wij de groene i.p.v. de rode, en deze is echt overduidelijk minder zoet/tegen het zure aan. Hoe zou ik deze zoeter kunnen maken op een baby vriendelijke manier? In deze zure staat gaat zij het namelijk echt niet eten. Wie o wie heeft een idee? Het enigste wat ik namelijk kan bedenken is b.v. Wat suiker of limonade toevoegen.
Krijt erbij doen! De kalk neutraliseert het zuur van de rabarber. Is volgens mij verkrijgbaar bij de drogist.
Wij koken hem vaak samen met peer en rozijntjes. (Eventueel zoete appel in plaats van peer). Dan nog wel een klein schepje suiker erdoor, maar veel minder dan je normaal zou doen!
Ik ken alleen de rode rabarber en vindt die al super zuur zonder dat er (veel) suiker aan toegevoegd is! Mijn moeder maakt hem ook en dan zit er best veel suiker door, dus dat heb ik nooit gegeven. Vindt het ook wel goede tip om er peer of zoete appel doorheen te doen.. is het proberen waard en klinkt erg lekker!
De appelboom heeft ook al genoeg rijpe zoete appels. Ik denk dat ik dat maar ga proberen. Thx voor de tips meiden!
Helaas, de groene rabarber is geen succes. Ik heb 2 varianten gemaakt, en zelfs ik vond ze erg zuur. Volgend jaar de rode maar planten en het dan nog een keer proberen.