bijvoedingsvraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door peekaboo, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    ik heb een aantal vraagjes over bijvoeding , D krijgt nu zowel groente als fruit (in samenspraak met ka) , hij mag alles wat een kindje van 4 maand mag maar wat is dat ? hij krijgt nu alleen appel en peer , 3stuks voor 2 dagen (en dan heeft mama soms ook een hapje ;) ) dus soms 2 peren 1 appel , soms alleen peer/appel , soms 2 appels en 1 peer , wat mag ie nog ?
    groente heeft ie nu gehad , brocolli , wotelen , bloemkool , sperzieboontjes , en de combinaties ervan bv , wortelen met brocolli , oid , welke groenten mag ie nog ? hij lust alles van bovengenoemd , ik maak ook alles vers .
    en wat mag ik bijgeven van drinken ? hij krijgt nu water maar dat lust ie niet echt ;)

hoor het graag !

en ik ben niet uit op discussies van hij is nog te jong oid ;)
    ka vertelde me alles wat een kindje van 4 maand mag mag hij ook maarjah wat is dat ? ka is nu op vakantie en is over 2 weken pas terug

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk even op het schema van borstvoeding.com, dat staat vol met groente en fruit.
    Kwa drinken tot zes maanden alleen melk natuurlijk, en volgens mij hoor je so wie so tot zes maanden niet te mengen maar puur te geven.

3. peekaboo

dank je wel , wat niet mengen ? de groente en fruit ?

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Als je net begint:

Peer
    Banaan
    Courgette
    Sperziebonen
    Doperwtjes
    Bloemkool
    Broccoli
    Wortelen
    Meloen

Zachte soorten groentes en fruit.

Maar mengen kan wel hoor, maar je kan beter eerst alles 1 voor 1 uit proberen.
    Daarna kan je proberen 2 soorten te mengen.

Ik kan me even niet zo goed herinneren wanneer ik met aardappel begon eigenlijk zo even snel.

5. peekaboo

hij krijgt eerst een paar keer pure smaken idd en daarna meng ik pas ;) aardappel das een goeie ze zitten al içn de potjes voor 4 maand zou dat dan ook kunnen ?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt beter niet naar de potjes kijken. Dacht dat bruine boon daar ook al in zat, maar in verse vorm is het wel heftig voor de darmen. In de potjes is het meeste kwade wel kapot gekookt ;)

Lijstje hierboven zijn mooi. Hier waren de eerste dingen: wortel, broccoli, bloemkool en sperzieboon, daarna fruit met appel, peer, banaan en meloen.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Courgette was hier favoriet en is ook heel zacht.
    Pompoen
    Zoete aardappel
    Overrijpe banaan (dus die al bijna bruin is -> de schil dan) --> dan zorgt het in ieder geval niet voor verstopping!
    Meloen
    Mango

En verder wat je al gegeven hebt natuurlijk...
    Bruine bonen oid zou ik inderdaad nog even mee wachten, is een beetje heftig voor de darmpjes. Hetzelfde geldt voor koolsoorten, zorgt ook voor gasvorming in de darmen.
    Hopelijk kun je nu al weer even vooruit....

Als je inderdaad eerst alles puur aan biedt, kun je op een gegeven moment wel wat gaan mengen. Maar eerst paar dagen hetzelfde puur geven!

8. peekaboo

kan weer wat verder , dank jullie voor de antwoorden !!!

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Courgette word hier nogsteeds opgeslurpt alsof het een snoepje is. Bizar eigenlijk haha.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hoeft nog helemaal niet veel verschillende dingen te geven. Gewoon rustigaan doen. Hij krijgt al een paar maanden melk die steeds hetzelfde smaakt, paar keer per dag, kinderen vinden vaak een zelfde smaak echt niet 'saai' of zo.
    En voor zes maanden liever geen mengsels geven, maar gewoon pure enkele smaken. Qua voeding heeft je kind er nog niet veel aan, daar heeft ie echt zijn melk nog voor nodig!

11. adi

adi Niet meer actief

Je hoeft idd niet elke dag iets anders voor te schotelen, herkenning is juist fijn voor jonge babys. Het is meer voor jouw gevoel dat je denkt dat je van alles (verschillends) moet gaan geven.
    Ik zou het houden bij 4 doorten fruit en 4 soorten groente tot ong 6 mnd, dat is wel zo rustig voor de darmen.

Waarom wil je ander drinken geven? Hij mag 1 liter melk per dag. Met fruit en groente erbij is dat echt genoeg maagvulling voor 3mnd oude baby.

Deel Deze Pagina