O jaaaaa, postelein! Mijn mini-eterdochter is daar zo gek op dat ze in haar eentje een gezinsportie opeet! Moet altijd dubbele hoeveelheid koken. Is het er al weer? Rabarber ligt volgens mij trouwen nu gewoon bij de Lidl hoor! 2,98 een kilo. Ik maak het zo: In stukjes van 2 cm snijden (en al snijdend de stuggere schil/draden eraf trekken), in een pan doen, met laagje water, minuutje of tien zachtjes koken. Dan suiker erbij, flink wat, gewoon steeds schep erbij, roeren en proeven. Vroeger deden mensen er een mespuntje krijt in, om het zuur wat te neutraliseren, maar moderne rassen smaken wat minder zuur. Je hebt dan een zoetzure zachte moes met draadjes. Heerlijk zo, warm of koud. Of in een schaaltje met gebrokkelde beschuit. Of met aardbeien. Ook lekker is om een appel mee te koken, of een klein beetje gember. Ik maak er ook wel jam van. Dan is gember erin ook erg lekker.
Jam is idd ook lekker, als we weer vruchten in de tuin hebben ga ik ook weer jam maken, zoveel lekkerder dan van de supermarkt! Nee nog steeds geen postelein Dat duurt hier vaak ook tot juli, echt bizar. ik ben vaak ook de enige die er naar vraagt, ze kijken me ook altijd raar aan, ik ben 23 dus voor hun 'jong' en dan snappen ze niet dat ik dat ken. maar oh wat is dat lekker
lekker rabarber. Probleem hier is dat ik een vreselijke zoetekauw ben en er dus echt heeeeeeeeeel veel suiker in moet voor mij. Tegenwoordig doe ik er vloeibare zoetstof doorheen, stukken caloriearmer, misschien nog een tip voor iemand.
Ahhw mn oma had altijd rabarber in haar tuin en maakte dat dan voor me, en wat vond ik het vies!! ahh memories