In maart vliegen 14 uur met onze 16 maanden oude dochter. Naast boekjes en de ipad neem ik wat vertrouwde speeltjes mee, maar wil ook wat nieuwe dingen meenemen. Hoe en waarmee vermaak je een dreumes van 16 maanden in het vliegtuig? Wat is nou leuk vliegtuig speelgoed?
Kan geen je tips geven, wij hebben nog maar 1x met de kids gevlogen, 2 uur naar Frankrijk, haha... Maar waar gaat de reis naartoe?
Oh wat leuk zeg! Ken je het forum van Verre reizen met kinderen? Is heel leuk en daar kun je al je vragen kwijt! Verre Reizen Met Kinderen
Zo'n tekenbord lijkt me een goed plan! @ Minny, ja ik ken het forum. Lees er veel op, omdat we graag reizen en met ons kleintje ook gewoon door zullen gaan met reizen. Eerst over 7 weken deze reis en daarna misschien Canada.
ik ben ook benieuwd en lees even gezellig mee. Wij gaan naar Thailand als ons meisje een week een is en ze is wel het typetje dat vermaakt wil worden.
Boekje waar je kind stickers in kan plakken! Vond onze dochter fantastisch! Had van die rolletjes met stickers gekocht. Het boekje van de vliegmaatschapij was erg in trek, de portemonnee met centjes, beker en lepel.... Probeer hier mee aan te geven dat je niet teveel speelgoed mee moet slepen, want de "andere" dingen vinden ze vaak veel leuker! Wij hebben al meerdere keren gevlogen met haar, ook zo lang en er ging steeds minder speelgoed in de handbagage Succes!
de eerste keer dat we met haar vlogen was ze 7 maanden. Er zat een sticker van badeendjes op het klaptafeltje voor ons en daar heeft ze een uur lang pret mee gehad. Ik had inderdaad een tas vol met knuffels en rammelaars ed meegenomen, maar dus niet nodig gehad. Nu gaan we natuurlijk wel iets langer vliegen. Stickers zijn volgens mij nog niet zo geschikt voor een meisje van 12 maanden. Maar ik ben het wel eens dat er ook genoeg andere dingen zullen zijn die heel erg interessant zullen zijn.
Oh wat leuk! Wij hebben pas voor het eerst gevlogen, maar dat was kort. En in d zomer gaan wij ook een heel eind vliegen met onze dan 1 jarige!
Het goede nieuws is dat de vlucht naar San Jose, Costa Rica slechts 11 uurtjes is en geen 14....dat scheelt weer. Het slechte nieuws is dat de dreumes leeftijd de lastigste leetijd is om met een kleintje te vliegen. Wij vliegen heel veel, vnl. vluchten van 13+ uur, ook omdat we in Azië wonen en veel familie in de VS en Europa hebben. Wij nemen los van de iPads voor elk kind voor elk vlieguur een nieuw ingepakt cadeau-tje mee en veel te knabbelen qua snacks. En dan maar hopen dat ze veel slapen tijdens de vlucht, wij proberen zoveel mogelijk 'snachts te vliegen. En altijd een eigen stoel voor het kind boeken, ook al zijn ze nog geen twee. Dat geeft een hoop meer speel, leef-en slaapruimte....drama om ze de hele tijd op schoot te hebben. Het is zeker op die leeftijd keihard werken om ze te vermaken en rustig te houden, je wilt natuurlijk ook geen overlast voor de andere passagiers. Succes en fijne vakantie!
@ nikki, helaas met KLM over Panama is heen toch echt 14 en terug 12... Dat het keihard werken is geloof ik meteen .