Vraag aan de nagelstylistes onder ons: Nagelstyliste worden doen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindanails, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Al tijden speel ik met de gedachte om de allround opleiding nagelstyliste te gaan doen. Gisteren ben ik met een vriendin naar de open dag van Magnetic nails geweest en ik vond het superleuk.

In september start de opleiding en zal rond de 1700,-- gaan kosten.

Da's best een hoop geld, en ook de inkoop van de Magnetic spulletjes is flink aan de prijs.

Mijn vraag aan jullie is, loont het de moeite om zoveel geld uit te geven. Kunnen jullie er wat eraan verdienen of moet ik het ten tijde van de crisis meer hobbymatig gaan doen.

Als jullie me eerlijk advies kunnen geven graag, want bij de opleiding zelf vinden ze uiteraard dat je er goed mee kunt verdienen. En ik vraag me af of dat een reeel advies is.

Alle tips zijn welkom!

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    wow ik vind dit een hele hoop geld.
    Mijn opleidng heeft (wel al wat jaren geleden) maar 600 euro gekost.
    Inc alle materiaalen om op te starten.

Of je er een leuke boterham aan kan verdienen weet ik niet ik ben er eigenlijk nooit mee doorgegaan. Ik kreeg altijd een krome rug van het werk, en ik had al een goede baan. IK deed het voor de hobby

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik merk hier dat de mensen de handjes op de knip houden helaas.
    Al heel lang geen nieuwe klanten gehad en als ze bellen voor info vinden ze het te duur. En ik ga niet voor 20,- 2 uur ploeteren (en materiaalkosten)
    Want dat word vaak wel gedacht.

Ik deed het altijd voor de hobby en heb er een gewone baan naast. Gelukkig maar.

Tja... 1700 euro is natuurlijk veel op dit moment in deze economie. Maar ik zou niet zonder cursus gaan beginnen. Want het is toch niet iets wat je zo even doet én je bent met het menselijk lichaam bezig.

Magnetiq is wel een goed begin.

4. Lindanails

Bedankt voor het advies tot nu toe.

Nee, zonder opleiding begin ik er zeker niet aan. Ik laat zelf regelmatig nagels zetten dus ik weet dat je daar echt wel verstand van moet hebben.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben geen nagelstyliste, maar ik heb wel heel lang nagels gehad. Maar goed, nu heb ik ze dus niet meer en laat ik ze voorlopig ook niet zetten omdat ik het geld wel beter kan gebruiken. En helaas denk ik dat dat voor veel mensen geldt.

6. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik denk dat het tegen zal vallen wat betreft klanten... Het duurt namelijk ook nog wel even voordat je echt bedreven bent en mensen denken nu toch een x extra na over hun uitgaven. Ik heb een opleiding gedaan in januari en ben alleen niet echt verder gegaan. Doe het nu voornamelijk bij mezelf en soms bij een ander...

7. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen. Ik heb mijn allround diploma ook behaald een paar jaar geleden.

Het materiaal kost erg veel geld. Daarbij is het hard werken en moeilijk om aan klanten te komen. Zeker het eerste jaar kan je ook nog niet de prijs vragen die je eigenlijk wilt omdat je nog lerende bent (precisie, snelheid)

Ik vond het erg leuk om te doen! Maar ben er nu helemaal mee gestopt. Wat je eraan over houdt vond ik niet in verhouding staan met hoe hard je werkt..

8. Lindanails

Dat denk ik dus inderdaad ook. Mijn vriendin wil heel graag samen een "bedrijfje" starten en ziet het allemaal heel rooskleurig in. Ze is ervan overtuigd dat dames liever een set nagels hebben dan een nieuwe broek. (liever er verzorgd bijlopen...kapper, manicure etc) En dus eerder bezuinigen op kleding dan op nagels.

En daar ben ik dus niet van overtuigd.

Als ik er wel voor kies om de opleiding te doen moet ik wel reeel zijn en beseffen dat het hoogstwaarschijnlijk geen boterham gaat opleveren.

Het scheelt voor mezelf dan wel dat ik zelf niet meer naar de nagelstyliste hoef a 41 euro per 3 weken. In dat opzicht zal ik het bedrag wat ik dan voor de opleiding betaal er zeker uithalen.

Moeilijk hoor...Het lijkt me zo ontzettend leuk. En wat iemand hier al eerder zei: voor 20 euro ga je niet 2 uur ploeteren. Daar ben ik het helemaal mee eens.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, haal je vriendin maar uit de droom, want echt no way dat mensen eerder hun nagels laten doen dan een nieuwe broek kopen. Ik iig niet. Nieuwe kleding heb je soms gewoon echt nodig omdat het versleten, verwassen enzo raakt en je ook niet altijd maar in dezelfde kleding wilt lopen. Je nagels kan je ook zelf mooi maken, daar heb je niet persé acryl- of gelnagels voor nodig.

10. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Hoi Linda,

Volg je gevoel hierin... Ik ben zelf begonnen als nagelstyliste en mag me nu inmiddels docente noemen en heb een groothandel hierin, dus sta er zelf niet helemaal blanco in.

Ik heb mijn salon ook op moeten bouwen en was blij met iedere klant die ik kreeg (en daar heb ik héél hard voor moeten werken!), maar... Als je zelf niet achter de beslissing staat, en dus twijfels hebt, zul je het inderdaad niet gaan halen. Ben je ervan overtuigd dat wat jij doet goed is, dat je goed werk aflevert, dat je het naar je zin hebt in je bedrijfje, dan gaat het je met gemak lukken.

Er zijn in mijn omgeving héél veel meiden begonnen (tegelijkertijd als ik toen) en die hebben het allemaal niet gehaald omdat het aan inzet ontbrak. Die hadden de illusie dat ze vandaag klaar waren: en morgen een rij klanten voor de deur hadden staan. Dat kan natuurlijk niet want een bedrijf moet je op bouwen, en daar heb je tijd voor nodig.

Als je een goed product aflevert en professioneel en hygienisch werkt, én je onderscheid van je omgeving (concurrentie) en de trend blijft volgen, dan zul je merken dat jouw klanten dat waarderen en dat ze zélf naar je toe gaan komen.

Ik ben een bofkont wat dat betreft: Ik moet momenteel "nee" verkopen omdat ik volledig volgeboekt ben. Mijn meiden (mijn cursisten) zijn heel blij met mij: want ik stuur ze allemaal door.

Ik weet niet in welke omgeving je ongeveer woonachtig bent, maar als je mij een PM stuurt kan ik je wellicht wat opleidingsinstituten aanbevelen. Persoonlijk vind ik 1700,- erg prijzig, er zijn veel goede instituten waar je terecht kan voor een lager bedrag.

Volg je gevoel in deze en laat je niet 'om'praten door een ander...!

11. Lindanails

Heel duidelijk!! thnks

12. Lindanails

Bellaluna Bedankt voor je reactie, ik heb je een PB gestuurd.!

13. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik denk dat je die in Zuidwolde bedoeld, die prachtige boerderij haha. Zo klinkt het wel.

Ik ben toevallig vorige week als model mee geweest met een vriendin en het is niet duur voor wat je krijgt... echt niet.
    Lesmateriaal, lessen, altijd goed eten en drinken, goede begeleiding en je hebt altijd iemand om op terug te vallen.

Een jaar collegegeld is duurder..
    Als je het kan missen moet je het doen, al is het voornamelijk voor de hobby.. als je je opleiding ermee terug kan verdienen en je hebt er plezier in kan je altijd nog doorgroeien. Daarnaast bieden ze ook leuke cursussen als nailart aan!

Deel Deze Pagina