Belastingvraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Ik werk niet en heb nu thuiswerk. Ik weet dat je een bepaald bedrag mag verdienen zonder er belasting over te moeten betalen. Maar is dat een bedrag per jaar of per maand. En wat is dat bedrag dan? Want ik kan de ene maand bijv 700€ verdienen en de andere 300€. Ik moet het ook zelf indienen. Maar ik wil graag onder het bedrag blijven want anders is het veel werk voor weinig en dat heb ik er niet voor over. Heeft iemand verstand hiervan?

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Kan je niet helpen. Misschien ff belastingdienst bellen en vragen hoe het allemaal precies zit?

3. Locusta

Locusta Niet meer actief

Eens kijken op de website van de belastingdienst? Daar zal het vast op staan :)

4. Dat is rond de 1970 op jaarbasis.. Ik krijg het elk jaar gestort na de aangifte omdat ik huismoeder ben. dus niet werk..

Als je onder dat bedrag zit, verdien je dus niks eigenlijk..

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ja ik kan op de site kijken maar ik word daar nooit wijs uit anders had ik het wel gedaan en niet hier gevraagd hè.

Maar eerised volgens mij heb jij het over wat anders. Ik weet dat het rond de 500€ per maand ligt. Maar weet iemand of het dan ook zo mag als ik het aan het einde van het jaar opgeef: de ene maand 300 andere 700 enz. Zolang ik maar onder het jaartotaal blijf?

6. Als je geen partner hebt dan betaal je tot 6500 geen belasting.

maar met een partner, die genoeg belasting betaald, als je eenmaal boven dat belastingvrije bedrag zit ga je 33% belasting betalen.

Ben nooit zo goed in uitleggen.

Anders even bellen?

7. Tese

Tese Niet meer actief

Haha ja maar WAT is dat belastingvrije bedrag dan. Dat is de vraag

8. Wanneer moet ik inkomstenbelasting betalen De Wet Inkomstenbelasting is in 2001 grondig gewijzigd. Met deze wijzigingen deden ook de zogenaamde heffingskortingen hun intrede. Een heffingskorting is een bedrag dat u in mindering mag brengen op de belasting die u moet betalen. Dat bedrag kan per individu verschillen als men voor meerdere heffingskortingen in aanmerking komt. Zo heeft iedereen in ons land recht op de Algemene heffingskorting van ruim 2.000 euro per persoon, wanneer men jonger is dan 65 jaar en 935 euro voor wie ouder is dan 65 jaar. Wie in 2009 of 2010 een bedrag van 6.000 euro in een jaar verdient, zou zonder algemene heffingskorting 2.010 euro respectievelijk 936 euro moeten betalen, omdat het belastingtarief bij dit inkomen 33,5% respectievelijk 15,6% is. Verrekent u dat met de algemene heffingskorting, dan blijkt dat u niets aan belasting hoeft te betalen, en dus het hele jaar een belastingvrij inkomen had. Maar de werkelijkheid is natuurlijk vaak ingewikkelder, wat kan leiden tot plussen en minnen in de belastingheffing.

9. De vraag luidde: "Momenteel heb ik geen werk, mijn partner is kostwinner en we hebben 2 kinderen (2 jaar en 6 mnd) Vraag: hoeveel mag ik bijverdienen zonder dat ik word gekort op het bedrag wat ik nu aan algemene heffingskorting ontvang?"

Het antwoord hierop is dat u niet wordt gekort op de algemene heffingskorting: die is van u als u of uw partner genoeg verdienen. Over uw verdienste betaalt u tot ruim 18.000 euro per jaar 33,45 procent belasting

10. De algemene heffingskorting is 1987 euro..

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ok nu snap ik hem dank je. Ik dacht dat het vele malen meer was had ik me een keer laten vertellen. Dus ik begrijp dat als ik daar overheen ga dan gaat er minimaal 33% van m'n loon af toch?

Sorry dat ik zo traag van begrip ben hoor. Muppet en belasting gaan niet samen haha

12. Weet ook niet of ik het nu goed heb uitgelegd.. Weet je situatie ook niet natuurlijk!

Deel Deze Pagina