Baby pop of meisjes pop ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is misschien raar maar ik wil geen lading popen thuis ook niet plastic kale en interactieve. Toch wil ik eentje geven met sinterklaas dochter zal dan 1.5+ zijn.
    Op kinderdagverblijf speelt ze met babypoppen.
    Thuis heeft ze janod karretje maar gebruikt het voor gewoon dingen ingooien en rijden.
    Ze heeft pop dille kamille maar speelt niet mee dus meisjes pop van stof interesseert haar niet

Ik twijfel tussen rubensbarn als babypop of carolle cherise met kleertjes etc. Dochter kan al kleren in en uitdoen bij poppen (hebben thuis mini van 10cm). Dochter kan ook al eigen kleren aan/uitdoen en vooral uitkiezen.
    Ze is dol op kleren en wat ze niet leuk vind zal ze ook niet aan willen doen etc. Maar van andere kan ze is ook blij als ze baby ziet gaan rennen erheen en kijkt kust en aait baby.

Dus ik vraag mij af wat is zinvol als het om 1 pop gaan dus geen dit en andere en nog 10 bij.
    Welke pop gaan langer mee denken jullie?

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ehm... toch allebei...? :D
    Zijn allebei heel leuke popjes en heel anders. De Rubensbarn voor Sinterklaas en Corolle voor haar 2e verjaardag. En twee popjes in huis is niet veel toch? :p

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Tja, onze meiden spelen alleen met poppen die enigszins op echte baby's lijken (Dus babyborn, Annabel ed). Het stoffen poppetje zouden ze echt niks vinden (vergelijkbaar met een knuffel). De corolle pop zou mijn oudste wel heel mooi vinden. Maar ze zou er niks mee doen in de zin van rollenspellen. Ze lijkt namelijk niet op een baby. Dus aan mij heb je niet veel geloof ik..

Edit; als ze met de dille kamille niks doet, waarom zou ze dan wel spelen met de Rubens pop. Ze zijn toch wel enigszins hetzelfde.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit. Vooral Annabel is favoriet hier. Ook al zeker een halfjaar bij de jongste. Sjouwt er wat mee af, pop in de wagen, pop in de poppenstoel en zij eten maken in de speelgoedkeuken, zij boekje voorlezen aan de pop etc. Heel leuk om te zien!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou ook voor een babypop gaan, die kunnen ook kleertjes aan. Corolle heeft die ook, toch? :)

Stoffen poppen vinden mijn dochter (helaas) ook niet echt interessant...zelfs Baby Born met een zacht lijfje is het niet, ze geven allebei de voorkeur aan poppen van kunststof.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik vind het vreselijk zo'n pop hihi...ga zoeken een milde lelijke variant dan 😄

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha zijn ook niet mijn favoriet, maar de Annabel kon er voor ons nog mee door. Zacht lijf, alleen harde onderbenen en onderarmen plus hoofd (dat dan weer vrij waarheidsgetrouw is in onze ogen). Zacht genoeg om nog mee te knuffelen, flexibel genoeg in armen en benen om makkelijk aan en uit te kleden maar ook neer te zetten en toch een 'echte' pop.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik snap het even niet... je wil geen lading poppen in huis? Maar je dochter vind het wel leuk? Maar omdat jij het niet leuk vind mag het niet? Of lees ik het nu helemaal verkeerd?

Persoonlijk zou mijn dochter beide poppen die jij voor stelt niet leuk vinden. Die heeft nu 3 poppen (plastic hoofd, zacht lijfje) in 3 maten. 1 met fles 1 met speen en 1 kleine. Ze speelt er het aller liefst mee!

En eerlijk is eerlijk, dat blije snoetje is toch veel belangrijker als wel of geen poppen in huis....?

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee zou is het niet. Ik kan ook niet zeggen dat ze dol op is of speelt mee veel. Ze heeft dus babypop van 10cm met klerenset ze doet het uit en aan verder doet ze niets met die pop. De pop kan flesje aan en in bad maar dar doet ze niet echt ze steekt flesje in leg in bad en klaar...
    Andere ook 10cm met haar soort meisje pop doet ze totaal niets mee.
    Of de grotte maakt het verschil zeg maar?

Verder op kinderdagverblijf hoor ik dat ze wel met popen speelt maar dat is lastig vergelijken kinderdagverblijf is vol met dat soort speelgoed. Thuis heb ik dat sport speelgoed niet hier speelt ze met collecta dieren, magneten, hout, veel boeken, kinetic zand, klei, tekenen. Ze vind die dingen leuker dan op kinderdagverblijf. Op kinderdagverblijf is denk ik niets veel te beleven qua speelgoed dus neemt ze wat het haar Interesseert dan: bij neemt ze pop mee zet op stoel dan zet ze kopje voor haar en zelf zit ze naast zo zeg maar of loopt ze mee wiegen zegt: stil stil.
    (Thuis doet ze dar gewoon ook zoiets maar op andere manier ze gebruikt haar collecta dieren of andere speelgoed)
    Dat is zeg maar wat ik denk/zie/hoor van kinderdagverblijf.
    Overigens is enorme buitenkind en tastkind waardoor poppen misschien interesseren haar zoiezo niet.
    Daarom is dus wat ik lang had getwijfeld of ik wel pop thuis moet hebben of niet.. Maar voor rol spel lijkt mij dat handig alleen weet ik dus niet welk rol spel haar meer interesseert het moeder (babypop) of vriendin(aankleedpop) en indd twijfel ik of rubensbarn zal als pop voor haar zijn ipv knuffelspegoed. Had nog gekeken naar zonnekindpop maar is misschien meer voor oudere kindjes.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

aha ik denk al, heb je zon hekel aan poppen ofzo HAHAHAHA

mijn dochter vind het geweldig om met pop in buggy buiten te lopen, is ook echt een buiten kind! En vaak de stomste goedkoopste poppen vind zei leuk! HAHA

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Een raar idee misschien, maar geef dat kind een gewone pop en zo'n stoffen pop. Kan ze zelf kiezen waar ze mee wil spelen en niet wat mama denkt, een vriendin en rollenspel pop.

Waar je, je maar druk over wilt maken zeg..

12. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat zij prima snapt dat een pop geen baby is ;)

Ik zou haar dus gewoon zelf een pop laten uitkiezen in de winkel. Het maakt verder helemaal niks uit, een babypop kan ze ook aan- en uitkleden.

Overigens zijn mijn dochters ook gek op kleren en op baby,s, maar ze geven helemaal niks om poppen. Zo'n plastic ding kan nooit 'the real thing' vervangen :D

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mijn dochtertje mocht vanmiddag een cadeautje uitzoeken omdat ze al een hele tijd zonder ongelukjes snachts droog is en dr kalender vol was.

Ze koos eerst een pop van 40 euro! (baby bjorn) Maar dit vonden wij een beetje te... Bij de big bazar zag ze een klein plastic popje met een badjasje aan in een badje met spulletjes erbij voor 6 euro! Die wilde ze het liefst! (gelukkig ;) ) En ze heeft er de hele middag lief mee gespeeld! Water en in , haartjes (pop is kaal maar okee) wassen en ga zo maar door! Was heerlijk om te zien!

Voor dat bedrag zou je het nog is kunnen uit testen wat ze leuk vind!

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Mijn eerste reactie is.. Je dochtertje is nog geeneens 1,5! Logisch dat ze geen grote langdurige rollenspellen speelt.. Het echte besef van wat een baby doet en wat ze ermee kan, moet nog komen. Nu is het idd alleen nog het herkenbare, kleren aan/uit, flesje, plasje, luier..
    Ik zou niet nu al ervan uit gaan dat dit ook zo blijft.
    Sinds onze dochter er een baby bij heeft in de familie en ook de verzorging ervan meemaakt, speelt ze dit steeds vaker na en het wordt steeds gedetailleerder. Ze kreeg een Corolle op haar 1e verjaardag. Ze heeft nog 2 andere die vindt ze ook leuk, maar de Corolle lijkt het meest op de echte baby en zo noemt ze hem ook.

Ik zou het met de tijd bekijken en sowieso niks uitsluiten. Voor nu zou ik iets kiezen wat ze nog niet heeft of zelf laten uitzoeken.

Deel Deze Pagina