rach84 toch icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, heel leuk!
    Ben er toch wel blij mee ;) gehehehe

2. ik merk iedere keer als ik ga zitten dat ik voel hoe vol me buik is, ik vind het zo gek :)

ik vraag me wel af waneer de follikels die zich met vocht gevuld hebben, na de punctie verdwijnen?

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hahaha, gelukkig dan maar dat de punctie wrs spoedig gaat plaatsvinden.
    Is de punctie in het UMC of in je eigen ziekenhuis?

Liefs Daffie

4. de punctie in mijn 'eigen' ziekenhuis en de rest in het UMC.
    daffie, kan jij me misschien vertellen hoe het evrder in het umc gaat? (waar breng je de eitjes, het zaad etc)
    ik snap dat het bij jou misschien heel anders gaat, maar ik maak me zorgen over dat alles mis gaat. ik ben nog nooit in het umc geweest.

als je niet zou weten dat ik met icsi bezig ben, zou je denken dat ik zwanger ben :)

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hahaha,

Er is een speciale IVF-afdeling in het UMC. Die zit bij de afdeling gynaecologie. Daar zit ook meteen het labgedeelte. Wij moeten 's morgens komen voor de punctie en dan mag manlief meteen zaad produceren achter in de gang. Ik neem aan dat jullie de eitjes en het zaad meteen naar het lab moeten brengen...

Wij doen alles in dezelfde gang en wachtruimte zeg maar. Daar zitten ook alleen mensen die met IVF/ICSI bezig zijn. Ook de echo's worden daar gedaan.
    Anders ga je toch gewoon een keer vooraf naar het UMC, zoek je de afdeling even op en vraag je hoe het in zijn werk gaat. Ze zijn echt heel aardig allemaal hoor ;)

Greetz Daffie

6. goed idee!

me man vind het goed om voor woensdag even te gaan kijken!

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zeker doen! ;)

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zeker doen hoor meid als je je daar goed bij voelt! Ik kan me voorstellen dat het een raar idee is dat je daar nog nooit geweest bent en daar op D-Day aankomt...

Veel succes!

Liefs,
    Josien

9. morgen heb ik weer een echo.
    morgenavond waarschijnlijk de pregnyl.
    we gaan morgen ook even naar het umc.
    even kijken hoe we moeten lopen (rennen :) )

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

:) :) :) :) :) :)

Als je het ziekenhuis binnenkomt, rechtdoor langs de infobalie en het winkeltje, dan achterin met de lift naar 5 hoog en dan even vragen :) :)

Ik kan de route dromen ondertussen hihi...

Heel veel succes weer morgen Rach,

liefs Daffie

11. :confused: zo hadden ze die afdeling niet op de begane grond kunnen zetten? 8)

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Straks krijgen je eitjes nog hoogtevrees ;)...

13. mijn mannetje heeft hoogtevrees :confused:

Josien, ik merk dat ik er totaal niet zo relaxt insta als jij hoor :)
    heb je tips? (behalve blijven ademhalen)

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Blijven ademhalen ;)

Lieve Rach, tis je aller eerste purrie etc. Daar KUN je ook niet nuchter in staan denk ik (uitzonderingen daargelaten).

Misschien helpt het als ik je vertel dat je niet de enige bent ;)

De eerst Purrie....Elmo'tje ging al jankend van de wachtruimte naar de purriekamer!
    Had ik alleen de liefste verpleegkundige nog maar een hand gegeven!
    Daarna ook weer dikke tranen, alleen van spanning.
    Volgens mij vonden ze me wel aandoenlijk.

De laatste purrie (nr. 7) ging super relax!
    Moeders mee (wilde het toch wel graag delen met haar, onderhand) en bijna fluitend hebben we dat gedaan (man en ik).

Het is nu gewoon nog allemaal nieuw en tuurlijk ben je daardoor helemaal hyper de pieper!
    Lekker zijn hoor....je moet het doorlopen, hoe dan ook.

Heel veel succes!

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik kan je helaas geen goede tips geven meid. Ik probeer (met de nadruk op 'probeer') zo nuchter mogelijk te blijven.

Ik heb vooral positief en rustig willen blijven om in ieder geval op die manier te zorgen voor de stressloze omgeving waarin ons embryootje terecht kwam. Gek genoeg heeft me dat wel rust gebracht in mijn doen en laten. Net als de opmerking die iemand hier ook maakte: het blijft 50/50. Of het lukt, of het lukt niet. Ik moet erop vertrouwen dat ze in het ziekenhuis hun werk doen. Mijn lichaam is nu degene die het vervolg daarop kan geven. Dat lichaam probeer ik nu maar zo vrolijk mogelijk te houden door positief te blijven ;).

Maar voor wat betreft de punctie: ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Vertrouw er wel op dat ze in het ziekenhuis weten wat ze doen en je daarom ook voldoende pijnstilling geven. Je schreef eerder al dat ze weten hoe je bent, dus daarmee zullen ze echt rekening houden. En hoe meer je je probeert te ontspannen hoe makkelijker het waarschijnlijk gaat.

Heel veel succes meid! Weet in ieder geval ook dat ik aan je denk. Misschien helpt het je... ik hoop het in ieder geval!

Liefs,
    Josien

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

+ je kan er toch niks meer aan doen.
    Dat kan ook juist depri klinken ;) maar ik bedoel dat positief.
    Niet dat je er uberhaupt wat aan kunt doen.... maar vanaf dan is het niet meer aan jou.

Je hebt gespoten, gebroed...nou moeten zij die baby voor je maken!

17. aw jullie zijn lief!

18. whahahaha :)

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Het Rach, gaat helemaal goedkomen.
    Stress hebben is hierbij normaal.
    Probeer bij de punctie goed op je ademhaling te letten, dat scheelt al heel veel....het gaat goedkomen meis!

Dikke knuf Daffie

enne, gelukkig zie je niet dat je op de 5e verdieping bent haha
    het is en blijdt een academisch ziekenhuis he!

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja, maar het wel helemaal waar ;)...

Ik heb ook gezegd toen ik bij de purrie binnenkwam en de arts vroeg of ik zenuwachtig was: 'Nee hoor, zijn jullie dat wel? Want jullie gaan datgene doen wat ons niet lukt: een baby maken!'

Liefs,
    Josien

Deel Deze Pagina