Wat een vervelend nieuws. Maar wel goed van je dat je er toch positief in staat. En natuurlijk moet je het schot nemen...! Succes xxx
hey meis, ik lees het nu pas,sorry! Ik wil je veel sterkte wensen en heel goed dat je zo positief bent en blijft! Zet m op he! Ik ga heel hard duimen voor je! Liefs Dais...
Hee meis, zie nu pas je eigen topic. Wat een rotnieuws, misschien dat je er zelf al wel een beetje aan gewend bent ondertussen. Maar het is wel een heftige stap. Bij onze 2e IUI (waar ik nu dus zwanger van ben), ging het ook al eventjes over ICSI. Geef de moed niet op, bij de komende laatste iui. De kansen om zwanger te raken liggen bij ICSI wel weer hoger. Hoop dat er voor jullie ook snel een mooi wondertje ontstaat! Het is je zo gegund! Succes, liefs.
hey rachel, hoe gaat het met je? de laatste iui poging ingegaan. ga je daarna gelijk icsi doen, dan kunnen we elkaar idd goed steunen, hihi. liefs lisa.
hey lisa, ja we gaan elkaar zeker steunen! a.s. vrijdag om +- 10:00 de inseminatie van de 5e laatste IUI. volgende week vrijdag om 11:00 heb ik een gesprek over de icsi behandeling die dan een week later begint (als de 5e IUI dus mislukt). een icsi poging duurt 2 maanden, dat wist ik helemaal niet. ze gaat uitleggen welke hormonen ik allemaal moet spuiten, wanneer, waar etc. spannend. hoop dat me man vrij kan nemen om erbij te zijn. ik ben altijd zo gespannen tijdens dat soort dingen dat ik de helft vergeet
Ik hoop dat het hele ICSI gedoe je bespaart blijft Rach! Je man meenemen is inderdaad wel zo handig. Het is logisch dat je niet alles opslaat op zo'n moment. Ik moest de eerste keer op mijn werk spuiten (na een echo) en heb toen ook Elmoman als hulplijn aan de foon gehad hoor. Ik wilde echt zeker weten of ik het juiste deed mengen Succes in elk geval! Elmo
Lieve Rachel, Ik hoop zo voor je dat deze 5de IUI raak zal zijn voor je! [-o< En dat ICSI dus niet meer nodig hoeft te zijn. Heel veel sterkte met wachten de komende 2 weken. Liefs Marielle
oh allemaal berichtjes die ik nog niet eens heb gelezen. lief dat jullie wat achterlaten Icsi gesprek Pff ik werd toch wel zenuwachtig in de wachtruimte hoor haha, toch wel spannend allemaal. Het is heel goed uitlgelegd. er word 1 cyclus stilgelegd om 'eitjes te sparen' dus eigenlijk is de punctie en de terugplaatsing pas in april. ik heb uitleg gekregen over de hormonen die ik moet gaan spuiten (decadeptyl voor het stilleggen van de cyclus) en Gonal f voor het stimuleren van het rijpen van veel eitjes). Alle afspraken zijn al gepland, tot en met (ongeveer) de dag van de punctie. we hebben alles kunnen vragen wat we wilden. we hebben ook een foldertje gekregen voor een voorlichtingsavond ivf/icsi. Daar gaan we niet heen. dat had ik al lang geleden besloten. ik weet hoe ik moet spuiten en wanneer en hoe, en dat is genoeg voor mij. ik heb niet de behoefte er helemaal in te duiken ofzo, dan maak ik het zo groot voor mezelf, en ik richt me nu liever op de praktische kant ervan. Ook hebben we een verklaring mee gekregen die ik moet tekenen. daarin moet je verklaren hoeveel eitjes je wilt dat er bevrucht worden (wij willen alle eitjes bevrucht hebben), wat er met de overige bevruchte eitjes gebeurd, en hoeveel embryo's je teruggeplaatst wilt hebben. De gynaecolog heeft mij aangeraden voor 1 embryo te kiezen, omdat de kans op een tweeling op mijn leeftijd erg groot is. trouwens, als er embryo's bevroren worden, kunnen die worden teruggeplaatst als ze ontdooit zijn. de gyn raadde aan die terugplaatsing (van die ontdooide embryo's) zelf te betalen. dat kost ongeveer 300; en telt dan niet voor een poging mee! maar de kans dat er embryo's goed genoeg zijn voor bevriezing is maar 10%. en of ze goed ontdooien is ook maar de vraag. nou een heel verhaal he!
Nou rach fijn dat het mee viel allemaal. En je hebt groot gelijk niet naar de info avond te gaan, doe het lekker op jullie eigen manier dan voel je je er het fijnst bij. Een sucesvolle behandeling gewenst.
Hoi Rach, Nou ik ben wel heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.Komt een spannende tijd aan voor jullie. Zie je er erg tegenop? Zelf ziten wij in het zelfde schuitje,ben nu ook met de laatste IUI bezig en daarna gaan wij ook over op ICSI. Ik zie er wel heel erg tegenop hoor,vooral omdat je niet weet wat je ta wachten staat. Ik wil je heel veel sucses wensen.En hoop dat het snel raak mag wezen voor jullie. Liefs Kareltje
kareltje, ik zie er niet tegen op. ik zie wel een beetje op tegen de punctie, maar daar kom ik ook wel doorheen. jij heel veel succes gewenst en ik hoop ook voor jou dat je bij de eerste poging succes hebt!
Spannend Rach. Al hoop ik dat je IUI raak is, zodat ICSI je bespaard blijft. Goed dat je veel hebt kunnen vragen. Groetjes, Elvira
Rachel, Heel veel succes! Spannend allemaal. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Maar laten we hopen dat het allemaal niet nodig is en dat de IUI van deze maand een mooi resultaat heeft! Liefs Marielle
Spannend Rach, fijn dat de uitleg goed ging en je er niet tegenop ziet! Ik hoop dat het bij de eerste icsi direct lukt, succes!