rach84 toch icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb trouwens ook bloed moeten laten prikken en mijn man ook voor (uit mijn hoofd) hepatites b en hiv. anderen ook?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Rach,

Ja wij moeten ook 1x in het jaar bloedprikken voor hepatites en hiv en ze kijken dan gelijk of alles goed functioneerd, schildklier en lever etc.

Groetjes,
    Elvira

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey rach, dus jij hebt de intake er ook op zitten.
    wij moesten dat ook allemaal hoor.
    bloedprikken voor hiv en dat andere.
    contract invullen voor hoeveel embryo's.
    bij hebben gekozen voor 2 afhankelijk van de kwaliteit. en ook alle eitjes laten bevruchten.
    en proberen in te vriezen indien mogelijk.
    hoe sta je er nu tegenover?
    spannend allemaal heh.
    ik vind het wel eng hoor, het komt nu zo dichtbij.
    heb jij ook zo'n prikpen gekregen?
    nog een weekje en dan mag ik gaan spuiten whaaaah. jij hoeft niet eerst aan de pil toch?
    toch gek eigenlijk dat dat in ieder ziekenhuis anders is. ik zou ook denken elke spontane zwangerschap is toch welkom. maar ze zullen er in elk ziekenhuis hun redenen wel voor hebben waarom ze je wel of niet aan de pil zetten.
    fijn weekend meis.
    liefs lisa.

4. hey lisa! oh jij mag dus al over een weekje spuiten? ik over 3,5 week.
    ik krijg van Gonal f inderdaad ook zo'n prikpen. maar ik mag het recept pas bestellen bij de apotheek als ik ongesteld ben geworden.

natuurlijk zou het fijn zijn als er emmy's ingevroren kunnen worden, zodat je een extra poging 'off the record' kan doen.
    ik sta er wel positief tegenover.

als vraag ik me wel af wat er gebeurd met de bevruchte embryo's die niet worden teruggeplaatst. worden die altijd ingevroren? en als de kwaliteit ervan minder is?

wij laten er 1 terugplaatsen per poging. maar ik denk mocht het zou zijn dat we de 3e keer icsi moeten doen, die laatste keer zou ik er graag 2 willen terugplaatsen.

ik heb over die laatste keer nog niet met mijn man gehad. ookal moet je daar nu al over nadenken.

lisa, jullie doen bij elke poging 2 embryo's terug laten plaatsen?

5. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi rachel,
    ja zondag 1e spuit. vind het zo spannend.
    en klopt wij hebben gekozen voor 2 embryo's afhankelijk van de kwaliteit, want dat is bij mij ook nog maar de vraag. zijn m'n eitjes goed genoeg om tot een mooie embryo te groeien.
    mocht het zo zijn dat het top kwaliteit is al verwacht ik dat niet echt dan wordt het er een.
    al zou ik het geen probleem vinden om zwanger te raken van een tweeling. helemaal geweldig juist.
    want we weten niet of we ooit nog een keer deze mmm in willen. dus vandaar. en hoe is het met jou, ik las al in het iui topic dat je toch wel wat spanning krijgt nu de laatste wachtdaagjes er zijn van de laatste iui. ik hoop het voor je meis.
    x lisa.

6. dat is inderdaad de vraag: wil je voor een 2e kindje weer alles doorstaan? ik denk als je je kindje in je handen houd, dan je dán pas weet dat je het er echt voor over hebt gehad.
    ik hoop natuurlijk dat er hele mooie embryo's ingevroren kunnen worden, zodat die gewoon een keer in mn eigen cyclus teruggeplaatst kan worden.

ja de zwangerschapstest ligt te branden naast me ;)
    maar ik ga toch pas woensdag testen, op mijn nod.
    dan weet ik dat de uitkomst waarschijnlijk betrouwbaar is.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Succes met wachten Rach!

Over een tweede....
    Ik vind mensen in de MMM altijd heel hebberig als ze voor een tweede gingen.
    Nu we Ruben hebben (was geen makkie, de bevalling al helemaal niet) zou ik het er toch nog eens voor over hebben hoor!
    Manlief weet het nog niet maar als het aan mij ligt!

Dat voelt soms wel eens hebberig en ondankbaar...maar je houdt zo vreselijk veel van zo'n kindje....

Heel veel succes met afwachten! Ik hoop dat je een mooie verrassing in je buik hebt!

Elmo

8. weet jij ook, Elmo, als er eitjes bevrucht zijn maar niet allemaal teruggeplaatst worden, wat er met die embryo's gebeurd?

en je bedoeld zeker: ik vond mensen in de MMM... ;)

haha geweldig :D :)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Idd...vond :-D
    Ik vind het nog steeds zo klinken hoor (hebberig) maar in die zin hoort vond (vandaar mijn verwarring :-D)

Bij ons hebben ze de overige hele goede emmy's ingevroren!

Wie weet ligt er dus nog een brusje van Ruben in de vriezer!
    Misschien vandaar de hebberigheid...als ik Ruben zie denk ik: daar wil ik er nog wel 1 van!

Hahaha....

10. spreek ik vandaag een vrouw die (beetje onverwachts) zwanger is geraakt. ze is nu 7 weken, en ze laat de echo zien.
    zegt ze tegen mij: "willen jullie nog geen kindjes eigenlijk?'
    ik: Jawel
    Zij: Oh wat leuk! waneer?
    Ik: nou, dit is een beetje persoonlijk, maar we zijn al 2 jaar bezig... zonder reslutaat
    zij: Oh, dit is mijn eerste ronde en het is gelijk raak hahahaha
    ik: wat fijn voor je. maar wij zijn nu bezig met vrichtbaarheidsbehandelingen.
    zij: oh? maar meid, zwanger zijn is helemaal niet leuk, het is vreselijk hoor, al die lichamelijke klachten...

:rolleyes:

ik was het liefste naar huis gegaan :cry:

11. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Rach, wat vreselijk! Sommige mensen....
    En dan ben je nog wel zo open en dan toch zo'n reactie. Je zou sommige mensen toch wat!
    Hou je taai, meid. Ik denk aan je.

Liefs Marielle

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Jeetje wat een troel!

Snap niet dat sommige mensen nog steeds niet snappen dat de vraag "willen jullie geen kindjes" soms zo pijnlijk kan zijn. Bah!

13. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    He Rach,
    zo kwam ik laatst een oud klasgenootje tegen, bij wie het allemaal zo " makkelijk" ging!
    heel hard praten ook, en dan vragen en jullie meid ook al bezig!?
    Nou wat denk je nou dat ik ga zeggen Ja maar het lukt niet! Sodemieter op...we willen ooit wel kinderen hoor, maar eerst maar wat van je eigen leven maken, voordat je aan een ander begint!
    Beide een drukke baan.,..enz!
    Uitgeluld....want dat snapte ze niet! de DOOS!
    Ik kan het me heel goed voorstellen hoe je je voelt hoor! en die mensen tja....we staan er voortaan gewoon boven!
    knuffel van mij!

14. erg he. ik ben er helemaal beduust van. ben even een beetje uit me doen vandaag.

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Waar bemoeien sommige mensen zich mee. Mijn collega wil geen kinderen. Haar volste recht. Nou ik zwanger ben, vragen zoveel mensen aan haar "o en wanneer jullie nou eens". Dan denk ik: denk toch na lompe gast, misschien lukt het wel niet. Kan heel pijnlijk zijn. Iedereen gaat er maar vanuit dat iedereen kinderen wil en dat het bij iedereen in 3 maanden lukt.

Kan me hier op het forum ook soms ergeren aan vragen als "zullen we het een maand niet doen, want ik vind bevallen in juli niet fijn. Of ik vind december geen leuke maand". Wordt ik ook heel boos over!
    En toppunt vond ik iemand die zei "mijn moeder was ook zo zwanger, dus ik ben ook zo zwanger". Toen kon ik het toch niet nalaten om even te reageren met "wie weet heeft je vriend zwak zaad en duurt het meer dan een jaar". Zo naief om zulke dingen te zeggen... GRRR kan er weer boos om worden :x

16. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    je haalt de woorden uit me mond Jannes!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, sommige mensen...

Ik zucht vaak maar heel diep....

*zucht*

18. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Hey Rach,

Ik wilde je alvast even heel veel sucses wensen voor morgen.
    Ik hoop zo dat je gewoon 2 vette strepen te zien krijgt.
    Ik duim voor je

Liefs Kareltje

19. dank je kareltje!

Elmo ik zucht zo vaak dat ik bijna vergeet in te ademen :)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is toch wel van belang hoor Rach :-D

Enne....nog geen bloed is goed he!
    Haal je altijd de testdatum of ben je vaak vooraf al wel ongesteld?

Ik kom morgen kijken hier!

Elmo

Deel Deze Pagina