Rad van Fortuin spelletjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 23 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb het LUSTIGT rad van Ikea gekocht en nu ben ik op zoek naar leuke spelletjes daarbij. Mag puur vermaak zijn, maar ook spelenderwijs taakjes of klusjes voor de kinderen. Ik heb hem gekocht met de intentie iets meer structuur te brengen op drukke dagen, maar kan me ook voorstellen dat het juist heel ontspannend en leuk is om er verschillende dingen mee te doen. Alleen weinig inspiratie!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Je zou zelf kaarten kunnen maken met allerlei dingen erop die corresponderen met het nummer. Om het makkelijk te maken bijvoorbeeld iedereen mag 1 spelletje kiezen wat er op mag, dat herhaal tot de nummers op zijn.

Bijvoorbeeld een lijst met:
    - spelletjes
    - Klusjes
    - Favorieten activiteit van elk kind (samen duplo/lego bouwen, voorlezen, knutselen, tekenen, hut bouwen etc)
    - activiteiten die te maken hebben met sinterklaas (pepernoten sjoelen, samen bakken, liedjes zingen, dansen etc)
    - activiteiten voor de kerst (warme chocolademelk drinken, koekjes bakken, kerst verhaal, kerstkaart maken)

Het leukste is dan wanneer ze eigen inbreng hebben, met de regel wat we draaien gaan we ook met zijn alle doen.

Al een keer een kind geen tijd of zin heeft doe je die activiteit niet en draai je verder.

Daarnaast kun je natuurlijk ook bingo spelen.

Even wat dingen wat zo naar binnen schiet:)

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina