Moet er een vuurwerkverbod komen?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Triskele, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Moet er een vuurwerkverbod komen?

1. Ja

2. Nee

3. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Nieuwe roep om verbod vuurwerk voor iedereen - Binnenland - VK

Raadsleden van GroenLinks proberen opnieuw te bereiken dat in Nederland een vuurwerkverbod voor particulieren wordt ingesteld. Een eerdere poging daartoe strandde bij de Tweede Kamer, maar de Rotterdamse GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte ziet mogelijkheden voor een nieuw burgerinitiatief.

je kunt verder lezen als je op de link drukt.

2. Triskele

Ik vind het zelf de grootste onzin die er is, we zijn toch geen babies hey. die voor zichzelf beschermt moeten worden.

Dan mogen ze eerst wel eens voetbal ofzo gaan verbieden want dat kost meer geld en gebeuren in het algemeen meer ongelukken mee, of autorijden ofzo, of sporten in het algemeen (blessures e.d. die geld kosten)

Ik ben het er wel mee eens dat er meer voorlichting moet worden gegeven , goede kwaliteit vuurwerk en meer straffen of misbruik van vuurwerk (vandalisme) of illegaal vuurwerk gebruik (en al helemaal zelfmaak e.d.) maar ik laat me niet als een klein kindje behandelen die niet meer dat MAG doen...

Er zijn zoveel dingen die gevaarlijker zijn en veel meer geld kosten elk jaar laten ze daar eens mee beginnen..

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    neej er hoefd geen vuurwerk verbod te komen ... maar ik vind dat er wel iets gedaan moet worden aan van die kleine jongetjes 9 / 10 jaar met een rugzakje om vol vuurwerk en die dan buiten op straat lopen om dit af te steken......
    ik denk dat strenger straffen beter werkt en op het moment dat zo,n kind gepakt word dan ouders ook maar mee straffen want die laten hun kinderen wel naar buiten gaan met vuurwerk .

en dan nog in een rugtas ook een vonkje er bij en de complete rugtas gaat af......

4. Triskele

mee eens dat er hogere straffen, betere controle op moet komen.

Laat ze evt schade maar zelf betalen dat leert ze het misschien?

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    nou ik ging net naar de supermarkt en zag 2 jongetjes vuurwerk in ander mans contener gooien toevallig zijn het kindjes die bij mijn in de straat wonen en kwam moeder tegen in de supermarkt jongetjes zijn trouwen 8 en 10 en ik heb moeder verteld en wat zei ze ach het is maar een keer oud en nieuw en hadden die mensen hun spullen maar binnen moeten zetten :mad: lekker voorbeeld ben je dan en dan denk ik kinderen en ouders straffen en mischien ouders nog wel harder dan de kinderen

6. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, echt een rare reactie. Zo kun je het die jongens ook niet kwalijk nemen, als ze zo'n opvoeding krijgen.

Van mij persoonlijk mag het wel verboden worden. Het vuurwerk wordt steeds heftiger en ik er zouden een hoop gewonden en doden mee voorkomen kunnen worden!

7. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik vind niet dat er een verbod moet komen, maar ik vind wel dat er betere voorlichting gegeven en strenger aangepakt mag worden. Er wordt nu voor mijn gevoel niets gedaan.

Hier in de straat staan kinderen van 5 jaar zelf vuurwerk af te steken. Papa en grote broer doen gezellig mee. Maar het kind staat zelf met het vuur en het vuurwerk te klungelen. Ik vind dat niet kunnen, maar blijkbaar hebben zij een andere mening anders deden ze het niet. Pas als er iets mis gaat, komen de verwijten.

8. Within

Within Niet meer actief

Van mij mag het er komen. Elke plaats een mooie vuurwerk show om 12 uur en klaar.

9. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Nee een verbod vind ik wat ver gaan, maar betere controle en hogere boetes voor te vroeg afsteken; JAAAA graag zelfs! Wordt er gestoord van dat ik mijn meisje niet normaal op bed kan krijgen doordat die snotjong van 8 tot pak 'm beet 14 jaar met die rugzakjes vol knalspul al dagen rondlopen......

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ben tegen het verbod.
    Waarom een hele groep "straffen" voor wat een kleinere groep doet.
    Ben het wel eens met de meeste reactie's hier voor hogere straffen betere controlle's ed.
    Ook lijkt mij het juist niks aan 1 grote vuurwek show.
    Vindt het juist nog mooi om om 00:00 na buiten te gaan iedereen van je straat gelukkig nieuw jaar te wensen.
    Gezellig wat te drinken vuurwerk kijken/afsteken.
    Denk persoonlijk dat je zulke contact niet hebt waneer je als hele stad/dorp na een show komt kijken.
    En wat denk je van een grote stad.
    Veel mensen drinken met oudjaars avond,vrees dat er dan toch een hoop mensen met alcohol op achter de stuur gaan om na de verzamelpunt te gaan om de vuurwerk show te bekijken.

11. Within

Within Niet meer actief

Als alleen het knalvuurwerk aan banden word gelegd vind ik het ook prima :) Vuurwerk is prachtig om te zien, maar dat geknal wat steeds harder word hoeft van mij dus echt niet.

12. Purk

Purk Niet meer actief

Exact dat, geen gedonder, niet de hele week die k*t klappers en allemaal veilig genieten

13. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ook hier een voorstander van het verbod. :)

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik snap niet dat sommige om die paar dagen lopen te miepen hoor. ikzelf geef geen ene ruk om vuurwerk, wij steken ook niks af verder maar jeetje laat die ene dag of desnoods paar dagen mensen vuurwerk afsteken als ze dat zo leuk vinden. ja er mag wel meer gecontroleerd worden op vandalisme en onzorgvuldig werken met vuurwerk mara dat gemauw over die paar knallen per jaar. tsssss als mn man een scheet laat knalt het ook hoor. en ja ik heb ook kindertjes die slapen moeten. maar geef er allemaal niet zoveel aandacht aan en mauw 1 januari weer over wat anders.

fijne jaarwisseling allemaal

15. Purk

Purk Niet meer actief

Nou dan 'mauw' ik toch nog even, mooie woordspeling in deze: wel eens gedacht aan alle dieren? zowel wild als thuis die helemaal over de rooie gaan minimaal 2 dagen lang? die weglopen, wegkruipen, ontzettend angstig zijn, gestresst. In onze natuurwijk geen vogel te zien sinds gisteren terwijl het hier vol zit met fazanten, zwanen, eenden, meerkoetjes etcetc. Het gaat er dus niet alleen om of ik die knallen nou zo rot vind

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja.. net zo zielig als voor kinderen die bang zijn;) ik heb hier na oudjaarsavond nog nooit dooie zwanen of eenden gezien in de vijver. overleven ze ook wel denk je niet.
    wij hadden vroeger een hond. beest was ook bang. ja hartstikke sneu. maar als je nu zelf gewoon es normaal doet en niet allemaal aaaaaaaaaaah kom maar pietje, ben jij zo bang gaat roepen en de hond helemaal vertroetelen, ja dan denkt dat beest dat ie gerechtig bang is. wij lieten de hond gewoon in de bijkeuken. gordijntje en deur dicht, lekker bot erbij en na half 1 gingen we bij hem kijken en lag ie gewoon rustig net als anders

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik kan er juist enorm van genieten van dat lawaai buiten in de aanloop naar oud en nieuw.
    Nu ook, de carbidbussen in de verte, af en toe wat strijkers of een mooie vuurpijl in de lucht... ben al helemaal in de stemming voor vanavond :D

En verbieden? Nee dat zou ik echt heel erg vinden, een overheid moet niet teveel betuttelen en vooral ook niet teveel macht krijgen om zulke dingen te verbieden. (moet er niet aan denken om een politiestaat te krijgen, brrrr)

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oja dat carbidschieten hoorde ik ook vanmorgen in de verte. doen ze hier in het dorp op het voetbalterrein:cool:

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Van mij hoeven ze het echt niet te verbieden hoor..

(ja misschien die jochies hier buiten ieder jaar die tot 5 uur rotjes blijven afsteken want die zijn gewoon irritant haha).

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja zo snel mogelijk een vuurwerk verbod

Het is smerig, geeft troep en is ook nog eens super irritant

Het verbod gaat er ook echt wel komen. tussen nu en 5 jaar. Gelukkig wel.

Deel Deze Pagina