Radar: problemen met de Essure sterilisatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rietje88, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat stoort me ook een beetje aan de berichtgeving. Het wordt nogal tendentieus gebracht, alsof er al bewezen is dat al dit soort klachten daarvan komen. Gynaecologen zijn een onderzoek gestart en houden sinds kort bij of de genoemde klachten na verwijdering van de Essure ook echt verdwijnen. Dat is namelijk nog niet gedaan, dus er is eigenlijk nog heel weinig duidelijk.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Ben ik blij dat ik nog een ouderwetse sterilisatie heb laten doen.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Eigenlijk was ik van plan om ook voor de essure te gaan komend jaar, maar door al deze negatieve berichten ben ik er wel enorm over gaan twijfelen. Helemaal omdat één van de genoemde klachten buikpijn is en ik al dagelijks buikpijn heb door een buikoperatie.

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Het is wel zo dat bij de vrouwen waar de Essure verwijderd is de klachten weg zijn!!

Dit heb komt van de Essure-site:
    Toch klachten?

Als u het vermoeden heeft, dat u last heeft van de veertjes, neem dan contact op met uw gynaecoloog. Sommige vrouwen geven aan dat zij klachten hebben gekregen na plaatsing van de veertjes. Het gaat om pijn, abnormaal bloedverlies, huidirritatie, gewichtsschommelingen en stemmingswisselingen. Mogelijk komen deze klachten door een allergische reactie; mogelijk direct door het veertje. De gynaecoloog kan de
    veertjes meestal laparoscopisch verwijderen.

5. Chocolat

Ik zou het niet doen hoor, je weet van te voren gewoon niet of je de klachten krijgt.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat is bij de vrouwen die aan het woord zijn gekomen natuurlijk zo, anders zouden ze die niet geïnterviewd hebben. Maar zoals gezegd, er wordt pas sinds kort door de gynaecologen bijgehouden wie welke klachten heeft en welke klachten verdwijnen na verwijdering van de veertjes. Dat is ook erg van belang, want hoe je het ook wendt of keert, het overgrote deel van de vrouwen heeft geen last. Dat neemt niet weg dat je last kúnt krijgen, maar om erachter te komen waaraan dat precies ligt en of je vooraf kunt voorspellen wie er last van gaat krijgen, is het juist zo belangrijk dat er goed onderzoek wordt gedaan.

Net als dat maar héél weinig mensen coeliakie hebben terwijl er veel meer mensen een zeer belastend dieet volgen in de overtuiging dat gluten schadelijk voor iedereen zijn, zou het hierbij ook erg fijn zijn als je vantevoren een bloedonderzoek zou kunnen krijgen/een vragenlijst zou kunnen invullen aan de hand waarvan bepaald kan worden of de Essuremethode bij jou problemen gaat opleveren of niet. De ingreep zelf is namelijk een héél stuk minder belastend (zowel voor de vrouw als voor de bezetting in een ziekenhuis) dan een laporoscopische sterilisatie.

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Erg akelig dat er nu toch vrouwen blijken te zijn met problemen. :(
    De keerzijde is echter wel de grote groep vrouwen die nergens last van heeft, daar hoor je niets over. Logisch ook, als je geen klachten hebt, zoek je de media natuurlijk niet op. Maar dat vertekent het beeld wel wat, het is gelukkig echt voor verreweg de meeste vrouwen géén horror geworden.

Ik heb ze nu zelf ruim drie jaar en echt helemaal nergens last van. Dus hoe naar ik het ook vind voor de vrouwen die er wel hinder van ondervinden: ik ben zelf nog steeds blij met mijn Essure-veertjes. De plaatsing was ook een fluitje van een cent: ik was langer bezig met aan- en uitkleden dan met de plaatsing zelf, en behalve één middagje wat buikpijn, heb ik nooit meer ergens last van gehad (tot nu toe...)

8. Chocolat

Er zijn maar 5 vrouwen aan het woord geweest maar op de groep lees ik verhalen van meerdere vrouwen die na het verwijderen van de Essure geen klachten meer hebben.
    Ik had nooit de vage klachten die ik nu heb die zijn pas gekomen nadat ik de Essure kreeg, geen ander eetpatroon geen medicijnen enz.

9. Chocolat

Er zijn ook gelukkig vrouwen die er geen last van hebben. Die spreek ik ook, jammer genoeg heb ik er wel last van. Maar ik heb geen spijt dat ik mij heb laten helpen, alleen balen dat ik nu alsnog onder het mes moet!

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik wilde ook de essure methode, maar ik ben allergisch voor nikkel. Dus dan kan t niet. Nu de ouderwetse gedaan. Geen ringetjes oid. Gewoon dichtbranden!

Ik las hiervoor al veel over de essure en was al huiverig. Blij dat ik t zo gedaan heb.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Misschien een rare vraag. Maar waarom is het niet wat meer aan de man om zich te laten steriliseren? Aangezien het goedkoper en makkelijker is voor een man.

12. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens, mijn ex heeft zich laten steriliseren omdat ik 2 kinderen op de wereld heb gezet, heel lief! Alleen nu is hij mijn ex en ik moet natuurlijk wel zorgen dat ik niet meer zwanger raak, vandaar mijn keuze :D

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Essure is in principe nog makkelijker dan een sterilisatie bij de man aangezien er geen snijwerk aan te pas komt. Daarnaast wil je soms als vrouw gewoon je eigen vruchtbaarheid in de hand hebben. Ik wil geen kinderen meer om verschillende persoonlijke redenen, daarom wilde ik ook degene zijn die zich liet steriliseren.

14. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

omdat ik vind dat ik niet mag bepalen voor hem, nmiemand weet tegenwoordig of je voor altijd bij elkaar blijft (nooit geweest ook natuurlijk) Natuurlijk hebben wij de intentie niet om uit elkaar te gaan, maar je weet het maar nooit tegenwoordig, het enige wat ik heel zeker wist was dat ik geen kinderen meer wil, ik heb er 2 van alle soorten wat en 2 keer een hel van een zwangerschap gehad de laatste koste mij bijna het leven en die van onze jongste, daarnaast ik heb alle soorten en nooit de wens gehad voor meer dan 2 kinderen dus ik ben gegaan.

15. Chocolat

Dit vetgedrukte dat is precies de reden waarom ik mij heb laten helpen. Ik weet zeker van mijzelf dat ik geen kinderen meer wil. Niet met mijn man en niet met een evt. andere man.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja echt! Ik ben zo blij dat m'n man daar voor heeft gekozen.
    Geen geklooi en hormonen rommel meer in mijn lijf, brrrr. Hij weet zeker dat hij nooit geen kinderen meer wil.

Wel ontzettend 'eng' om toch plots weer zwanger te kunnen worden! Denk je er min of meer vanaf te zijn 😑😱

17. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    In ons geval: ik ben degene die vanwege medische redenen geen kinderen meer mag krijgen. Ik ging en ga er voor 100% vanuit dat we altijd bij elkaar zullen blijven ;), maar stel nu dat ik zou overlijden en mijn man zou nog een nieuwe vrouw met kinderwens tegenkomen: dan was mijn man nog best jong om al gesteriliseerd te zijn. En daarbij kwam het gegeven dat de Essure voor een vrouw nog gemakkelijker is (met de informatie van destijds dan hè) dan sterilisatie bij een man, dus was de keuze voor ons niet moeilijk. Oh ja en mijn verzekering vergoedde de Essure volledig, dus dat was ook geen issue.
    Ik leef overigens gelukkig nog steeds :D

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    precies dit. die gynecaloog of hoe je het ook schrijft zei ook iedere keer tegen mij van bla bla maar als u nou nog eens een andere man tegen het lijf loopt... ik zeg op een gegeven moment, meneer luister IK wil geen kinderen meer. niet meer met mn huidige man maar ook niet met een andere. IK wil ze NIET meer. toen gaf ie groen licht;)

19. Chocolat

De huisarts begon bij mij ook over wat als er wat gebeurt met je kinderen?? Net of die te vervangen zijn door weer zwanger te worden, wie zegt dat als mijn zoon gestorven is ik weer een zoon krijg en als het mijn dochter betreft een andere dochter. Het andere kind kan niet gebruikt worden als vervanger.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben het eens met bovenstaande dames. Ik wil )ook geen kinderen meer omdat mijn lichaam ze gewoon niet goed zonder hulp binnen kan houden. Daarbij mág ik eigenlijk ook niet meer zwanger worden om eigenlijk dezelfde reden. Waarom zou ik mijn man dan met een ingreep opzadelen? En wie zegt dat als ik zou overlijden, hij geen kinderen met een andere vrouw zou willen (je weet maar nooit hoe het leven loopt)?

Aszz: Dat kan ook gewoon gebeuren wanneer de man zich heeft laten helpen. Is zeldzaam, maar het kan dus wel gebeuren. Ook wel eens hier op ZP gelezen.

Deel Deze Pagina