Deca depot zetten, hoe doe je dit?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Carmen2013, Mar 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

Oct 15, 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hallo,

Ik moest gisteren de decapeptyl-cr zetten om mijn cyclus stil te leggen. Nu is dit volledig mislukt ik heb vast wat fout gedaan. Het mengen van de spuiten met vloeistof en de ander met poeder was geen probleem na dat ik het opgezocht had op google alleen het injecteren wou niet. Ik moest meer kracht zetten en het liep er gewoon bij langs. Nu heb ik DD al gemailt alleen nog geen reactie. Is hier iemand die mij kan vertellen wat ik eventueel fout gedaan heb? En of je dit persee moet injecteren op cyclusdag 22 of dat het ook later kan? Ben bang dat ik nu een maand moet wachten.

Gr carmen

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik moest altijd op dag 21 beginnen met deca
    Maar ik hoefde nooit te mengen. Ik had kant en klare gevulde spuiten.
    (In een rits van 5 stuks verpakt).

Ik zou trouwens eerder bellen dan mailen ;) je hebt gelijk contact en een antwoord ;)

3. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

Oct 15, 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Deze hoef ik maar eenmalig te zetten en en op dag drie van de cyclus mag ik starten met stimuleren. Heb al bericht via mail. Als ik het maar zet voor cyclusdag 1. Dus ik heb nog kans deze maand 😄

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik laat deze spuit zetten, heb het nog nooit zelf gedaan. Ik wilde het ook eerst zelf proberen, maar dat werd niet aangeraden (moet in je bilspier, dus is erg lastig en hij wordt snel hard).

Voor zover ik weet is het geen ramp dat je de spuit wat later krijgt, maar ik zou het maandag dan toch even bij de huisarts laten zetten. Succes!

Loolaa4 likes this.
  5. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

Oct 15, 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Dank je wel nientjje, ik zag het pas vrijdag avond hoe het eruit zag. En had doorgekregen dat ik het op cyclusdag 22 moest zetten. Staat in de bijsluiter dat hij ook in je buik mag. Ik hoop dat ik maandag het op kan halen of anders dinsdag thuisbezorgt krijg. Dan zit ik op cyclusdag 26 dan heb ik nog geen menstuatie. Maar laat hem nu zeker bij de huisarts of ziekenhuis zetten.

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Een depot moet je altijd in een spier injecteren. De gewone deca mag in buik maar een depot niet.
    Ik zou het ook door iemand anders laten doen, want die intra musculaire injecties moeten wel goed gezet worden. En het doet echt pijn als je zelf die lange naald helemaal in je spier moet duwen.

7. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

Oct 15, 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Dank je panter ga ik nu ook zeker doen. Wel raar dat het mij niet verteld is. Soms gaan ze ervan uit dat je alles weet. Had een hoop stres gescheeld.

Lees dat je zwanger bent! Van harte gefeliciteerd👍

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Heel vervelend voor jou dat ze geen goede instructies hebben gegeven. Dit moet je wel melden zodat het een ander niet overkomt.
    Succes met je poging!!

9. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

Oct 15, 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Ja dat zal ik zeker doen.. dank je wel, dit is de laatste die we doen

Share This Page