Papa-hormonen, 3de kindje = 3x keizersnee

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamavanjuul, May 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hoi meiden,

Ik moet even mijn hart luchten, want die (aanstaande) man van mij heeft me aan het twijfelen gebracht.
    Wij zijn de gelukkige ouders van 2 dames, 3,5 jaar en net 1 jaar. Voor mijn gevoel hebben we nu dus het eerste jaar gehad van de jongste en alles komt weer wat op de rit. Ik heb schildklier problemen gehad na de geboorte van de jongste en nu voel ik me eindelijk, sinds 2 maanden ongeveer, weer mezelf. Heb nu wel het idee dat ik ontzwangert ben e.d.

Maar nu komt het ;);)
    Onze jongste is zo'n makkelijk kind, en het is zo snel gegaan, dat mijn vriend het wel heel leuk zou lijken om voor nog 1 kindje te gaan.
    Het lijkt hem zo gezellig en leuk om een "groter" gezin te hebben. Ziet het al helemaal voor zich om later met een groot gezin om de eettafel te zitten, om later als we oud zijn, een echte familie te hebben opgericht.
    De beren die "we" eerst op de weg zagen om het bij 2 kindjes te houden, weerlegt hij opeens allemaal :) Juist die argumenten had ik nodig om mijn gevoel uit te schakelen en een verstandige keuze te maken: we hebben 2 gezonde kindjes, wat wil je nog meer?

Natuurlijk zijn alle praktische zaken te weerleggen en is daar een oplossing voor.

Maar mijn grootste "beer" op de weg is: mocht er een 3de komen, dan wordt dit een geplande keizersnee. Ik heb 2x een keizersnee gehad en mag dus niet meer vaginaal bevallen.
    Ook was de 2de zwangerschap niet altijd even leuk, kreeg al snel last van mijn bekken e.d.

Maar ja...wat is 9 maanden he.
    En de 2de keizersnee en de herstelperiode viel me 100% mee, maar toch...Als ze ze kant-en klaar zouden kunnen komen, dan zou ik zeggen, kom maar.

Maar weer 9 maanden rondlopen als een walvis...weer een keizersnee....weer herstellen....dit keer met 2 rondlopende kindjes..
    En we hebben nu 2 gezonde, makkelijke kindjes..

Dus (luxe) twijfels al om hier....maar wel een man die er steeds vaker over begint en mij dus echt onderbuik gevoelens bezorgt, want....het zou ook wel weer een geschenk zijn he, een 3de kindje :):)

Is het echt een geval gevoel vs verstand?

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    Hoi,

Spannend periode!

Ik denk echter dat jij in je hoofd de keuze al hebt gemaakt. Dat het alleen nog een kwestie van tijd is. ;)

Je mag inderdaad blij zijn met twee makkelijke, maar vooral gezonde kinderen. Gelukkig kan een jonger kind makkelijker het gedrag van de oudsten kopiëren dan compleet anders zijn, maar geloof me een wat lastiger kind heeft ook zijn charme. Hoe gek dat ook klinkt.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met het maken van deze ingrijpende beslissing.
    (ik kan niet mee praten over keizersnedes en het herstel daarvan)

Hier heb ik ook twee gezonde kids rondlopen, wij gaan nu voor een derde kindje. Ook ik heb last van dat walvis gevoel gehad en bekkeninstabiliteit. Maar inderdaad daar kom je doorheen. Uiteindelijk neem je dat voor lief! Is mijn mening!!!

Laat je weten wat het gaat worden? Spannend.

3. dilara1

dilara1 Bekend lid

Apr 25, 2012
    896
    1
    0
    hoi..
    gewoon doen wat je voelt dus je gevoelens volgen.
    heb zelf ook 2 kinderen 1 van bijna negen en 1 van bijna 4
    me jongste is ook met een keizersnee ter wereld gekomen..
    was best wel heftig maar zou er niet aan kunnen denken voor nog een kidnje toen ze nog 1 was want ze hebben dan zo veel zorg nodig mijn zoontje was dus al 5 geweest toen ik me jongste kreeg en ging best makelijk..en nu de jongste bijna 4 is beginnen we aan een derde volgens mijn gevoel de beste tijd want hoe kleiner ze zijn hoe meer zorg ze nodig hebben..

4. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ik ben zwanger van de 3e :D

Ook ik heb voor al die twijfels gestaan, samen met manlief.
    Nu mag ik al niet meer werken i.v.m. harde buiken en ik heb al sinds de 16e week last van mijn bekken. Het thuiszitten verveelt snel en ik ben vaak hartstikke moe...

Maar... Ik voel die kleine alweer een tijdje bewegen en kan er zo van genieten. De kids vinden het geweldig dat er een broertje of zusje bij komt. Elke keer als ik ons ukkie zie op een echo of voel bewegen weet ik dat het helemaal goed is dat er een 3e komt, ik zou het niet willen missen. Kan niet wachten tot het september is :D

5. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ow ja, ik heb ook al 2 keer een keizersnede gehad dus deze keer wordt er ook weer een keizersnede gepland.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier wordt het dan ook een geplande keizersnee. Wel raar om van te voren al te weten dat het dan een 38-week durende zwangerschap wordt. Ik ben bij beide dames overtijd gegaan, 41+5 en 41.
    Beide zijn met een niet-geplande keizersnee geboren.

Ik vind het wel moeilijk hoor, want ben zo blij dat ik mijn lichaam weer een beetje terug krijg...

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Als jullie allebei echt graag een 3e kindje willen, denk ik dat die 9 maanden zwangerschap en die 3e keizersnee wel te overzien zijn. Dat is relatief gezien maar 'even' en je kindje is voor de rest van je leven (hihi dat rijmt;)).
    Ik zou er de komende tijd gewoon eens goed over na denken. Je hebt geen haast toch, de jongste is tenslotte nog maar net 1:)

Share This Page