Hallo allemaal, Mijn dochter van 17 maanden heeft een ontzettend vastzittend hoestje. Ze hoest continue en slaapt dus ook niet echt meer. Soms denk ik dat ze er in blijft en loopt ze helemaal paars aan. Nu heb ik Bisolvon bij vastzittende hoest, nog een drankje om te verzachten en probeer ik af en toe wat honing naar binnen te krijgen (wat niet echt lukt want dat vindt ze vies). Verder probeer ik haar zo veel mogelijk water te laten drinken. Wat kan ik nog meer doen om haar te helpen? Ze is verder niet neusverkouden ofzo. Bah wat een ellende voor haar! Groetjes, Birgitte
- Hoofdeind van het bed wat omhoog (handdoek o.i.d. eronder) - Luuf smeren (op borst/rug en evt. ook op voetzool en sokjes aanhouden) En verder.......hopen dat het snel weer over gaat! Succes ermee! (hier ook 2 'blaffende' kids helaas)
Bij een diepe en blaffende hoest schreef de kinderarts hier aerosol voor. Zo'n toestel waar je de medicatie indoet, en die verdampt dan zodat je kindje dat inademt. Dat helpt om de slijmpjes los te maken, want kleine kindjes kunnen die blijkbaar nog niet zelf ophoesten. En zo wordt een gewone hoest steeds erger. Hoestsiroop helpt bij baby's en dreumessen niet, volgens mijn kinderarts.
Hier hebben ze het beide maar zolang het geen longontsteking oid is doen ze hier niks aan hoor! De oudtse wil geen hoestdrank ook. Lastig, maar hopen op snel herstel!