Radeloos en jullie hulp/advies nodig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rizzoli, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Lieve dames,

Zouden jullie eens mee willen denken?
    Vandaag had ik een negatieve test na e.iceldonatie. Daardoor zijn wij het even helemaal kwijt.

Wij hebben het volgende al ondernomen:
    4 maal icsi
    8 maal iui-d
    1 maal ecd
    Resultaat; 4 maal vroege miskraam (3 maal na icsi en 1 maal na iui-d)

Tevens heb ik al allerlei andere zaken gedaan:
    electro acupunctuur
    Osteopaat
    Orthomolucair
    Allerlei supplementen

Qau behandelingen-onderzoeken:
    pipelle
    hsg
    schuimecho
    hysterescopie
    laparoscopie
    stollingsafwijkingen
    vitamine bepalingen

Ik ben zelfs van baan veranderd omdat mijn vorige baan erg stressvol was.

Dit alles verspreid over 5 jaar. We hebben ook geprobeerd er een tijd tussenuit te gaan, er niet mee bezig te zijn, maar ook dat was niet de oplossing.

Is er iemand die nog tips heeft?
    Ik ga denk ik op zoek naar meer info over hidden-c en natural killer cells.

Verder ben ik radeloos en weet niet goed meer waar ik moet zoeken voor een oplossing.

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Wat vreselijk. Ik kan me de radeloosheid voorstellen.
    Ik wou dat ik je het sleutelantwoord kon geven, maar helaas.
    Hoe is je schildklier? Is die getest?

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Schildklier, antifosfolipide, allemaal al onderzocht helaas.

Daarom op zoek naar tips, of zaken die nog onderzocht kunnen worden.

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Zo te lezen hebben jullie echt al heel erg veel gedaan. Ik heb zo snel even geen tips voor je, maar leef wel erg met je mee.
    Wat ontzettend klote dat de ECD-poging ook niet gelukt is. :(
    Ik wil je eigenlijk vooral een hele dikke knuffel geven. En ik kan je gevoel van onmacht en zoeken naar oorzaken heel goed voorstellen. :(

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Das heel lief dank je. We zijn er ook echt kapot van. Dit was voor ons gevoelsmatig het laatste wat er nog te proberen valt.
    Al zouden we nog iets willen ondernemen, en dit mentaal aankunnen, dan is er helaas ook een financiele overweging. We staan nu 5 jaar later nog met lege handen en een lege spaarrekening.

Echter, zo lang nog niet alle mogelijkheden zijn benut, geef ik niet op!

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat verschrikkelijk....

1 vraag: wat voor donor had je? Jong? In Nederland, Spanje? Bij de wederkerige donoren van Geertgen bijvoorbeeld zitten zelden echt toppers, die hebben zelf al problemen met zwanger worden.

Vriendin van me is naar Spanje gegaan, de aller beste kliniek in Allicante en na 10 eigen pogingen in 1x zwanger. Ook de garantie dat ze na drie keer zwanger was anders reductie. Extra screening was ook inbegrepen in Antwerpen bij dr Valkenburg. Vandaar dat ze dit percentage en terugbetaal methode aanbieden.

7. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben een donor van onder de leeftijdsgrens, bewezen (recentelijk) vruchtbaar. Resultaat na punctie en icsi was beter dan het met mijn eigen eicellen ooit geweest is. Mooie opbrengst en goede embryos.

Wij zijn in gent onder behandeling geweest, maar vliegen is voor mij helaas geen optie. Gent was eigenlijk al te ver reizen lichamelijk.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    En evt een afspraak met Dr Valkenburg in Hove, Antwerpen? Zij is de autoriteit op het gebied van eiceldonatie.

9. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Daar zal ik ook eens kijken dank je

10. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk voor jullie dat ook deze hoop de bodem in is geslagen. Helaas ken ik gevoel van een versplinterde droom maar al te goed. Ik heb geen tips of advies, daar ik zelf niet in Nederland woon en er hier nog veel minder mogelijkheden zijn. Wel wil ik je een hart onder de ruim steken dat het bij mij na 7 jaar van hoop en (vooral veel) teleurstelling toch voor het eerst is gelukt en ik nu 11 weken zwanger ben. Ik hoop dat het voor jullie toch ook echt snel gaat lukken!

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat vreselijk zeg. In Gent is ook je immuunsysteem helemaal nagekeken neem ik aan? Kun je ze eventueel een mail sturen met de vraag of zij nog ideeën hebben?

12. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Dank je. En van harte gefeliciteerd!

13. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Helaas heeft gent helemaal niks onderzocht. Wij zijn daar na 3 mislukte icsis met hele slechte resultaten ( waaronder 1 zonder bevruchtingen) wanhopig naar toe gegaan in de hoop daar het antwoord te vinden.
    Helaas troffen wij daar een arts die geen enkel onderzoek heeft willen doen en de vierde icsi precies hetzelfde inzette als in nl.
    Het enige wat hij aanpaste was ipv 125 of 150 eenheden, liet hij mij 225 spuiten ondanks dat ik al 3 keer eerder overstimulatie had gehad!

Het resultaat; 21 eicellen en zware overstimulatie, punctie werd uitgesteld.
    Eind van het verhaal tp-ing van 1 goede embryo. De rest kon de prullenbak in.
    Daarna besloot hij dat iui-d de oplossing was. Dus hebben we 6 rietjes besteld. Toen na die 6 rietjes er nog geen resultaat was hebben we een gesprek gehad met hem om aan te geven dat dit voor ons gevoelsmatig ook niet de oplossing was.

Hij zei letterlijk; jullie zijn te ongeduldig; je moet er gewoon nog 6 bestellen; een "gezond" stel heeft er ook vaak 12 maanden voor nodig om zwanger te worden.
    Toen ik na 7e iui-d zwanger was en op 4.1 al bloedverlies was het boor mij klaar.

Wij hebben toen een afspraak gemaakt met het afdelingshoofd en zei gaf aan dat er na de vierde icsi al heel duidelijk was dat het aan mijn eicellen lag en niet het zaad. Die iui-d heeft nooit kans van slagen gehad zei ze.
    Das fijn, al die moeite, verdriet en hoop voor niks. Ook zijn we er ruim € 7000 mee kwijt geraakt!

Hopelijk begrijp je dat ik niet sta te springen om weer naar gent te gaan, wij zijn daar voor ons gevoel echt besodemieterd door een arts.
    Daar komt ook bij dat we alles zelf moeten betalen en dus echt keuzes moeten gaan maken niet zomaar meer alles kunnen proberen.

14. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wel een lang verhaal geworden :D

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het afdelingshoofd daarmee bedoel je de S? Zij is echt de beste, maar wat een erg verhaal dat een andere arts het zo slecht heeft aangepakt! Ik sta er van te kijken! De S heeft bij mij nog heel veel andere dingen getest, want jij krijgt nu geen verdere medicatie begrijp ik zoals prednison of bloedverdunners?

16. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    De s. Heeft ons ecd geadviseerd. Dat zou daar € 8.000 tot € 13.000 gaan kosten, vandaar dat we de ecd niet in gent hebben gedaan.

Ons was altijd gezegd dat het niet uitmaakt welke arts je hebt, de s. Zou alles ook bekijken en accoderen. Niet dus...

17. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #17 wishfulthinking, 28 jul 2015
    Laatst bewerkt: 28 jul 2015
    Serum Athene heb ik ook gedaan!
    Destijds op advies van iemand van zp!
    Bij mij kwam er geen standaard bacteriële infectie uit!
    Ik en man aan een flinke ab gezeten;) aangezien je elkaar steeds weer "besmet" bij de daad:p
    Geen hidden -c gelukkig;)

21 eicellen is toch best veel!
    Waren ze destijds wel rijp?
    Of mss overrijp tijdens punctie?

Waren er tijdens de 4 pogingen steeds maar weinig bevruchtingen?

Wat ik begrijp het nestelt wel in maar gelijk daarna is het mis?

(Heb het bericht ff iets aangepast waar je van op de hoogte bent)

Heb je tijdens deze ecd een depot laten zetten om alles bij je plat te leggen? Deca depot bv

Over geertgen hoor en lees ik weinig positieve ervaringen qua ecd
    Meestal zijn de donoren al op "leeftijd"
    Dat ze "bewezen" vruchtbaar zijn/ is dat aan de hand van het aantal eicellen wat ze heeft tijdens de poging gebaseerd?
    Word er ook bevestigd dat het een proven donor is?
    Dus dat er daadwerkelijk een zwangerschap uit voort gekomen is?

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Tegen ons zeiden ze nu wel dat iedere arts zijn eigen beleid maakt. Daarom toch maar gewacht op de S. Maar wat een bedragen. ICSI daar wordt bij ons mogelijk ook niet geheel vergoed nou ik ga het niet kunnen bijleggen.

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Pfff Rizzoli wat een slopende weg :(
    Heel herkenbaar en met name ook je radeloosheid.

Ik heb zelf 9 ICSI's gehad voor onze dochter.
    Heel veel verschillende dingen uitgeprobeerd en verschillende ziekenhuizen gezien.
    We zijn in NL begonnen met ICSI wegens slecht zaad bij mijn man. Bij mij was alles goed.
    Echter bij de eerste stimulatie kwamen we er achter dadt ik slecht reageerde op de medicatie en uiteindelijk rolde er een laag AMH uit.
    Kortom, we hadden allebei een probleem.
    Meerdere ICSI's, IMSI's en PICSI's in Dusseldorf gehad met 8 tp's en 1 vmk als resultaat. Meerdere SCASA testen laten doen bij mijn man en zelf acupunctuur met chinese kruiden, yoga en voetreflex.
    Maar het mocht niet baten.

Daarna naar Gent overgestapt bij prof de S. En nog aanvullende onderzoeken gehad. En ondertussen bloedonderzoeken bij dr Pfeiffer en Serum Athene laten uitvoeren.
    In Gent leverde de eerste PICSI met gebruik van de pipelle een vmk op en daarna zwanger en een dochter gekregen.
    Voor die laatste behandeling had ik al mijn onderzoeksresultaten naar Serum Athene gemaild en zij adviseerden prednisolone, heparine, Intralipid en allerlei vitamines.
    De PICSI in Gent laten doen, alle aanvullende medicatie ook via Gent voorgeschreven gekregen en de Intralipid via Pfeiffer geregeld (met toestemming van Gent).
    Zwanger van 1 meisje na tp van 2 gelijkwaardige embryo's.

Een jaar na de bevalling weer van start gegaan voor een brusje.
    Wederom in Gent met alle medicatie, behalve de Intralipid, want hiervoor moest ik dan weer iets regelen bij dr Pfeiffer en ik vond dit teveel 'gedoe', met een klein meisje thuis en het feit dat Gent 3,5 uur enkele reis is, we voor de Intralipid naar Duitsland moesten en we dan weer van hot naar her moesten.
    Ik geloofde ook in de factor toeval, er was immers maar 1 embryo ingenesteld terwijl er 2 waren teruggeplaatst.

Maar na alweer een heleboel mislukte ICSI's weet ik het ook niet meer. Ik wil heel graag nog eens een tp met Intralipid.
    Ben daarom ook weer overgestap naar Dusseldorf. Tegenwoordig bieden ze Intralipid aan in de kliniek.
    Ik weet niet of dit nu daadwerkelijk het verschil gaat maken, maar wil het toch geprobeerd hebben.
    Echter hebben we de laatste 2 pogingen in DD geen embryo's gehad (1x onrijpe eicellen, 1x te slecht zaad) dus de vraag is of het ooit nog tot een tp met Intralipid komt, of dat alle overige omstandigheden al te slecht voor zijn.

Kortom, het is moeilijk te zeggen waar de oplossing ligt.
    Heb zelf 1 keer het geluk mogen ervaren en ben sindsdien ook weer aan het dolen.

Rizzoli, ik wens je heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke tijd.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Sikki wat een verhaal zeg! Wat moet dat ongelooflijk zwaar zijn geweest! Ik heb veel respect voor jullie! Wat een doorzettingsvermogen. Dan heb ik het echt nog een makkie zeg.

Deel Deze Pagina