Er worden eigenlijk altijd alleen nog oplosbare hechtingen gebruikt, zo niet was dit je verteld Knip ziet er vaak heel mooi uit, vraag gerust of je mee mag kijken met spiegel bivoorbeeld. Arnica druppels gaan gebruiken !! En met je vagina in een afwasteil gaan zitten heeft hetzelfde effect als volledig in bad gaan, echt doen hoor gaat je echt helpen. Zorg ook dat je overdag veel op een harde stoel zit ipv onderuitgezakt in bed.
De tip die ik altijd kreeg waren Arnica tabletjes slikken. Weet natuurlijk niet of het echt geholpen heeft maar wie weet..
Ik ben de 20ste bevallen. En ik herken je pijn heel goed! Niet kunnen zitten, staan, lopen, liggen. Waar heb je het aan verdient? Gisteren (dag6) heeft de verloskundige ze geknipt. Het was even een stekende pijn, of ze in m'n huid knipte maar ik voelde bijna gelijk verlichting. Er zat 1 hechting ontzettend strak en dat geeft die pijn. Vraag of ze geknipt mogen worden... hier mocht het vanaf dag 6. Ik voel me pas sinds de bevalling weer een beetje mens. Of de wereld groter is geworden!
Helaas erg herkenbaar bij mijn tweede. Ook vaccuum. Hier is toen wat losgeknipt, dat gaf even een halve dag verlichting en daarna begon het weer. Er zat een kleine ontsteking, dus 3x per dag ging ik weken in een bad met soda. Dat gaf even verlichting maar ook niet lang helaas. Ik bleef dus erg veel pijn houden, zat na twee weken nog steeds in mn pyama en niet buiten geweest. Uiteindelijk bij de nacontrole bij de vk heb ik er nogmaals naar laten kijken omdat ik bog zo’n pijn had, deze heeft me toen doorgestuurd naar de gyn omdat het er niet uitzag zoals het hoorde. Bij de gyn is er toen een stukje littekenweefsel weggebrand. Ging toen weer beter maar de pijn kwam weer terug. Ik moest dan gelijk bellen en toen is er nog een keer wat weggebrand. Vanaf toen was ik zo goed als pijnvrij! 1,5 jaar na de bevalling begon dezelfde pijn weer op te zetten. Afspraak bij huisarts gemaakt en toen was de knip helaas weer ontstoken. Heb een kuur gekregen en gelukkig heeft die geholpen. Daarna geen last meer gehad! Ik hoop dat deze weg jou bespaard blijft natuurlijk, ik weet hoeveel pijn het kan doen en wens je dan ook heel veel sterkte daarmee!
Arnica druppels slikken echt een aanrader. Verder billen zoveel mogelijk bloot op een kraammat leggen frisse lucht erbij dan geneest het sneller en koelen. Sterkte
Na de eerste bevalling had ik heel veel pijn van de knip. Er zat een flinke bloeduitstorting naast de knip en daar bleek vooral veel pijn vandaan te komen. Ik kon de eerste dagen niet zitten en nauwelijks lopen. Ik heb toen nog extra dagen kraamzorg gehad omdat het gewoon niet anders ging. Ik kon de trap niet eens af. En zelfs maanden later kon ik de knip (litteken) nog echt voelen zitten. Bijvoorbeeld tijdens fietsen. Niet dat het pijn deed, maar ik voelde wel dat het er zat. Bij de tweede weer een knip... nauwelijks last van gehad! Toen zat ik de volgende ochtend alweer gewoon op een stoel. Dat was zo'n groot verschil! Ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe er gehecht wordt. I
Ik zat de hele dag op een harde houten stoel. Als ik dan net ging zitten voelde het niet zo fijn, maar als ik eenmaal zat was het zo voorbij. Mijn knip herstelde heel vlot en ik slikte arnica tabletjes. Ik denk dat de harde stoel, de arnica en dat ik elke plas alles spoelde enorm hebben geholpen.
Hier ook ooit een knip gehad. De grootste verlichting was dat de VK in de kraamweek een aantal knoopjes los knipte. De boel was hartstikke opgezet en die hechtingen trokken als een malle! Dit was zo'n verschil! Het is uiteindelijk ook gewoon goed genezen. Ik was bang dat de boel zou openspringen als ze wat hechtingen ging knippen, maar dat viel dus mee Zeker even vragen als de VK langs komt of dat al kan!! Verder is alles al gezegd. Zo vaak mogelijk aan de lucht drogen. Mega goed spoelen na het plassen. Bevroren maandverbandjes om te koelen. En af en toe weken in 1 of ander goedje (bijv soda). Het gaat echt over!! Sterkte!
Arnicadruppels en na een dag of 5 zijn de knoopjes los geknipt. Dat hielp al veel. Maar het kan inderdaad hels zijn. Hoop dat een knip dit keer niet nodig is.
Bedankt voor al jullie tips! Inmiddels is de pijn al een stukje minder hevig. Als het goed is komt de vk morgen de knoopjes losknippen. Dus hopelijk kan ik dan nog meer. (Kan nu tenminste weer aardig lopen) sinds vandaag trouwens pas. Ik spoel inderdaad na elke toiletgang. (Douchekop) Ik koel het ook! Harde stoel zit ik 2x per dag op. (Zou misschien nog wat vaker kunnen) Verder neem ik paracetamol. (8 per dag ongeveer) Heb vandaag mijn zoontje voor het eerst in bad kunnen doen. Vind dit forum echt heel erg fijn. Jullie tips zijn geweldig!
Als je nou ook nog gaat spoelen met kamille word t echt dragelijker dan met de doichekop. Fijn dat het al zo verbeterd is!
Vandaag is de vk langs geweest, en ze heeft een aantal stukjes hechting weggeknipt. Het is aan de binnenkant gehecht, maar de hechtingen kwamen naar buiten. Vandaar dat ze wat kon wegknippen! Deed trouwens helemaal geen pijn. En ik voelde direct al verlichting. Kan nu al een stuk beter bewegen. Eindelijk, ik ben zo blij!!!
Ja echt vervelend.ook vacuüm bevalling gehad met knip weer 4 jaar geleden.voel t soms nog wel de lidteken .ik moest altijd spoelen met zo' flesje.dat werkte echt goed
Vreselijk he die pijn, ik weet er helaas alles vanaf. En dan zeggen je moet op een harde ondergrond zitten, nouu echt niet, wat een pijn. Ik heb de 1ste 2 weken op een nek steun / band gezeten, dat was de enige manier om te zitten zonder al teveel pijn.
verschrikkelijk die pijn, de tip die ik kreeg in het ziekenhuis was maandverband nat maken en in de vriezer leggen en als het bevroren is boven je normale maandverband doen, dat gaf verlichting. En de beste tip die je vanuit het ziekenhuis hebt gekregen is toch echt er gewoon op gaan zitten. Ik weet dat het ontzettend veel pijn doet, maar daardoor was ik er echt sneller vanaf.
Ik heb bij de eerste ook een subtotaal gehad. En bij de tweede hebben ze geen knip gezet. En maar heel iets uitgescheurd