Hij wil zijn middagmelk niet meer....

Discussion in 'Flesvoeding' started by zomaar, Jul 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ik ben al een paar weken aan het "stoeien" met mijn ventje, hij wil zijn middag melkje niet meer.... Als ik hem vervolgens dixsap aanbied wil hij dat wel drinken :(

Ons schema is zo:

07.00 Papje en flesje 90 cc (de rest zit in de pap)
    11:00 fruit 200 gr en dixsap 170 cc
    12.15 brood
    15.00 180 cc 6 schelpjes fv (die hij dus echt niet wil!)
    18.00 hapje 200 gr eventueel toetje 170 cc dixsap
    20.00 avondpapje biscuit of ander flesje 200 cc

Ik heb het al geprobeert met Fruitflesje of rosvicee voor in je melk etc. etc. maar hij wil zijn middagmelkje ECHT niet...... kan ik dit flesje laten vervallen dan? (hij doet het zelf al :confused: ) maar hij is nog maar 8 mnd...

Liefs Zomaar

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,881
    113
    Ik denk dat het al wel mag, maar mag ik vragen waarom hij bij zijn fruit ook diksap krijgt, is het niet handiger en prettiger om dit dan bij het brood te geven?

Ik ben niet tegen diksap hoor, maar het vult wel en misschien dat hij daarom zijn fles niet meer wil drinken.

Maar volgens mij is het geen probleem als ze op die leeftijd 2 flessen van 200 ml binnenkrijgen.
    Op het CB vonden ze het bij Jesper in elk geval geen probleem.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    persoonlijk denk ik ook dat ik liever melk zou geven bij het fruit ipv diksap. Diksap zou ik meer als tussendoortje doen. Maar dat is mijn mening, moet je natuulk helemaal zelf weten./

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    De diksap drinkt hij niet in één teug leeg hoor :D daar doet hij mee van voor de fruit ( 11.00 opstaan tot 13.15 slapen) na de brood dus. Heb het ook al geprobeert om hem dan zijn melk te geven maar dan weigert hij het ook en als ik hem niks anders geef dus geen dixsap of water etc. dan drinkt hij zijn melk nog niet..... :cry:

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Lijkt er idd op alsof ie gewoon geen honger meer heeft. Hij heeft dan natuurlijk al behoorlijk wat op. Bij Thijmen heb ik het eigenlijk ook bij die fles (bij ons krijgt ie die om 4 uur na zijn groentehap). Mijn CB zei dat ze vanzelf een fles minderen of laten vallen. Als je graag wilt dat hij die melk drinkt, zou ik idd een fles diksap vervangen door melk.

6. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon zat met 7,5 maand ook al op 2 flessen hoor, was geen probleem volgens het CB. Hij krijgt 's ochtends een papfles en 's avonds voor het slapen gaan nog een kleiner flesje, meer wil hij niet.
    Bij het fruit en in de middag krijgt Simon water en bij zijn boterham een beetje diksap.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    hm tja dan weet ik het ook niet idd

8. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier een zoon die 's ochtends 210 cc drinkt en 's avonds ook. Sinds een paar dagen de middagfles van 180 cc niet meer - en da's prima, want hij mag net als jouw kindje al langer met 2 flessen doen, hoor!

Ik weet niet wat je kindje weegt, maar wij hebben een flinkerd van 10.3 kilo ;)

Zou ipv diksap bij het fruit eerder een flesje water geven, dat kun je proberen. En die middagfles is er dus gewoon uit, niks mis mee ;)

9. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Ik ben ook gestopt met de middagfles omdat ze hem niet meer wilde. Wel geef ik 's middags fruitflesje wat ze wel lekker vindt. Ook geef ik nog yoghurt of Danoontje. Maar je kan die middagfles gewoon weglaten hoor.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij zijn rond de 7,5 maand naar 2,5 fles gegaan. Die middagfles is vervangen door diksap&iets te knabbelen. En naast het brood krijgt hij 125 cc melk.
    Toen at hij opeens weer alle maaltijden beter..

Share This Page