peuter ligt te vaak op dekbed ipv onder

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dinnah, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dinnah

Dinnah Actief lid

May 9, 2008
    136
    0
    0
    Dochter van 2,5 slaapt sinds een paar weken met een dekbed maar dat gaat helemaal niet goed. Groot deel van de nacht ligt ze niet onder het dekbed. We controleren 4-5 keer per nacht en komen ook niet echt aan ons slaap toe. Ieder keer is ze heel koud en merk je de volgende ochtend dat ze niet lekker heeft geslapen.

Hoe moeten we dit aanpakken. Ik vind haar te groot voor de slaapzak.

thnx

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    dochterlief is 2jaar7maand en slaapt nog in slaapzak. Precies om die reden!
    Ze schopt de deken van zich af of ligt er bovenop. Ik vind het echt te koud.
    Ze heeft een slaapzak 110 aan en is zelf 99cm

Ik doe in de zomer wel weer een poging om de slaapzak weg te laten. Vind t nu nog te koud en heb geen zin om zovaak de deken op te gaan leggen

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik neem aan dat je het dekbed wel goed instopt aan de zijkanten?
    Mijn zoontje is van december 2 en slaapt ook onder een dekbed. Dat gaat perfect. Toevallig wel afgelopen maandag de eerste keer meegemaakt dat hij aan het voeteneind lag, boven op het dekbed. Heel gek. Hij was toen inderdaad heel koud want hij heeft alleen een romper aan in bed omdat hij anders erg zweet.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze Jesse ligt soms ook wel es bloot, maar hij begint nu uit zichzelf z'n dekbedje omhoog te trekken, is me al een paar keer opgevallen. Ik denk, als ze dat doen (zelf optrekken) dat ze dan zo langzamerhand wel zonder slaapzak kunnen.
    Toch doen we hem voor de zekerheid nog een dunne slaapzak aan, die ik zelf genaaid heb, lekker groot ding.

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Mijn dochter heeft tot 3 jaar in een slaapzak gelegen, en teon ze eruit ging heb ik het dekbed overdwars gelegd, en goed ingestopt aan allebei de kanten, dat doe ik nu met mijn zoontje van 1 ook in het ledikant.(heeft ook een slaapzak.) aLS JE dochter geen last heeft van een slaapzak, waarom zou ze dan te groot zijn of is dat puur jou gevoel.
    In mijn werk met meervoudig gehandicapten lagen ze ook wel in slaapzakken (hele grote:))lekker warm, je bent dus nooit te oud!

6. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Hier nog een van 4jaar die in een slaapzak ligt. Dat wil ze zelf nog steeds. Dan zeg ik wel eens vandaag geen slaapzak. En dan pakt ze hem zelf wel zegt ze dan. Het is maar net wat ze gewend zijn denk ik.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    geeft ook een lekker geborgen gevoel denk ik. Mijn dochter vind t ook echt heerlijk. Ze lacht als de rits dicht gaat en nestelt zich dan lekker in bed

8. zou ook dan gaan voor weer de slaapzak ..
    hier gaat het wel goed zonder maar anders had ze ook gewoon nog een slaapzak aan .,

9. Dinnah

Dinnah Actief lid

May 9, 2008
    136
    0
    0
    Dank jullie wel voor de antwoorden. Ze is vannacht maar weer in de slaapzak gegaan. Kon ik eindelijk weer doorslapen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Eva slaapt ook haast niet onder haar dekbed. Ze kruipt eronder vandaan en gaat overdwars aan het hoofdeinde liggen :), dus niets aan te doen. Maar ze voelt redelijk warm aan en slaapt goed dus voorlopig is het nog geen probleem.

11. namya

namya Niet meer actief

mijn zoontje precies zo, daarom kleed ik hem aan met een warme pyjama en sokjes aan en verder is het nooit kouder dan 22 graden in huis, schuifjes open op zijn kamer is voldoende voor frisse lucht maar hij krijgt het er niet koud door dus maak me niet zo heel veel zorgen dat hij het koud heeft snachts

Share This Page