ga ik teveel weg met mijn kleintje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maartje25, Nov 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn dochter is 3 weken oud en ik ga eigenlijk vanaf dat ze 1.5 week oud is elke dag wel even naar buiten. Eerst altijd even een rondje wandelen maar in het weekend (als mijn man thuis is) even lekker naar de stad of naar opa en oma...
    Ik hoor van veel mensen dat ik dat niet moet doen... want ze si nog zo klein....
    ''Je moet eens weten kleintje...jij hoort lekker warm binnen te zijn bij mama...jij moet juist nu aandacht krijgen!'' hoor ik dan ook dagelijks...

Ik word er onderhand een beetje onzeker van... ben ik te druk met haar? Ik ga vaak weg als ik haar gevoed heb...dan slaapt ze als we in de auto zitten en dan leg ik haar over in de wandelwagen als we op plaats van bestemming zijn... ze slaapt dan gewoon door tot de volgende voeding... ze zit dan na de voeding vaak even bij opa of oma op schoot en dan pakken we weer in en gaan we weer... hetzelfde naar de stad...vaak zorg ik dat we op tijd weer thuis zijn om haar te voeden, lukt dat niet dan voed ik haar even in de auto en gaan dan naar huis...

Is dat erg? Geef ik haar te veel prikkels?? Kan ik beter thuisblijven?? Geef ik mijn dochter echt te weinig aandacht door lekker op pad te gaan?? Tsja, ze slaapt best veel dus de tijd samen is vooral tijdens de voedingen en het kwartiertje erna ( ze is ongeveer 45 minuten wakkeer)

Gingen jullie ook gewoon op stp toen jullie kindje zo jong was? Of bleven jullie binnen?

groetjes maartje

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Nee joh niks van aantrekken, ik deed het ook en als d'r tweede er is moet die wel mee, die heeft geen keuze dan. En zoals een derde of vierde al helemaal niet meer

3. San99

San99 Actief lid

Nov 25, 2013
    182
    0
    16
    Eerlijk gezegd lijkt het me juist gezond om wat frisse buitenlucht op te snuiven. Bovendien als het goed gaat met je dochtertje en ze er geen last van heeft en gewoon lekker doorslaapt dan lijkt het me geen probleem. Ik denk dat je dat als moeder zelf wel aanvoelt. Dus gewoon doorgaan met wat je doet en niks aantrekken van die reacties.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,148
    3,174
    113
    ach mensen hebben altijd kritiek.
    Doe lekker waar jullie je goed bij voelen en wat werkt voor jullie :)
    wij mochten pas naar buiten met 4 weken haha

5. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Lekker toch? Heerlijk er even uit, frisse lucht is super gezond! Ik deed (en doe) het ook altijd met dochter, en nu met zoontje erbij ook.
    Sowiezo elke dag een uur, anderhalf uur, buiten, wandelen, spelen in speeltuintje, naar het hertenkampje. En anders zijn we wel om een boodschap. Eerlijk gezegd vind ik er niks aan om hele dagen thuis te zijn. Ook op een regenachtige dag gaan we vaak even weg, liefst even naar de action om te sneupen.. ;)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee joh, niets van aantrekken! Je doet het nooit goed volgens andere mensen.
    Wij gaan ook veel naar buiten en weg, precies wat jij doet eigenlijk. Alleen ga ik daarnaast ook nog elke dag een uur het bos in met de kindjes en de hond. Frisse lucht is juist goed. En ze komt vast geen knuffelmomentjed te kort :)

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Als jullie je er lekker bij voelen, gewoon doen. Ik ging ook elke dag minimaal een keer weg, anders werd ik chagrijnig van het thuiszitten. Voor je baby goed om buiten te zijn en voor jou ook!

8. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ach wat een onzin zeg! Ik ging ook minimaal 1 x per dag er even uit met onze zoon en vaak sliep hij in de wagen.
    Nu doe ik het nog steeds want voor je het weet kan het niet meer (regen,sneeuw)
    Ik lette wel op dat hij niet teveel prikkels kreeg want daar kon hij niet echt tegen.
    Doe wat voor jullie goed voelt!

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Zolang jij en je kleintje er goed bij voelen, moet je het vooral doen.
    Lekker gezond toch, de buitenlucht in? Van al dat binnen zitten worden ze echt niet beter. Als ze straks wat ouder is net zo. Lekker dik inpakken en wandelen.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Niks van aantrekken hoor , hier doe ik dat ook vanaf dat hij ongeveer 2 weken oud is. Daarvoor een paar keer kort rondje met de hond maar toen was ik zelf nog niet zo mobiel.

Mijn kleintje kan ook niet veel prikkels hebben , wordt dan in de avond onrustig en huiverig. Maar in de wandelwagen met de kap omhoog heeft hij nergens last van.

Gewoon lekker doen is ook heel gezond !!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niks van aantrekken, mensen die dat zeggen zijn gewoon jaloers omdat het het zelf niet durfden of konden doen.
    Ik heb het niet gedaan (toen lag ook veel sneeuw buiten) maar ik zie er geen kwaad in. Zolang je niet op café zit of op plaatsen met loeiharde muziek :p

Als je kleintje teveel prikkels had dan had je dat al lang gemerkt. Het lijkt me een zeer tevreden baby dus lekker doen als je je er goed bij voelt

12. MxVxL

MxVxL Lid

May 16, 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    Gewoon lekker doen, frisse lucht is goed.
    Ik deed het ook hoor, tijdens mijn verlof afgelopen winter ben ik dagelijks minimaal een uur met dl wezen wandelen, heerlijk! Ze sliep altijd wel in de wagen.

Naar de stad enzo deed ik zelf wat minder vaak, maar dat was omdat ik niet altijd zin had om in het openbaar borstvoeding te geven. Als de melk te snel ging moest ze soms huilen en dus voedde ik haar liever rustig thuis of bij familie/vrienden.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Geloof me... je doet het nooit goed. :) Geniet er lekker van dat je meisje het zo goed doet en je er dus juist zo fijn op uit kunt gaan
    ,

14. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Een baby geeft wel aan wanneer het te veel is. Als je kindje het prima vindt, gewoon doen.

15. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Mensen letten tegenwoordig veel te veel op elkaar ipv op zichzelf. Gewoon lekker naar buiten gaan, je kleine lijkt er geen last van te hebben. En waarschijnlijk als je binnen zou blijven hebben mensen ook commentaar.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Als het zo goed gaat en je kleine is niet onrustig dan is het goed. Ik kon het niet moest echt prikkelarm zijn. Wel even naar buiten en een boodschapje hoor maar niet dagelijks langdurig weg. Maar als dat kan waarom niet?!

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Vreemde dingen kun je toch om je heen horen, wat een onzin. Ik ging zo ie zo elke dag even wandelen, is juist gezond. Maar toen ze zo klein was sliep ze prima overal en dus ook in kinderwagenbak. Lekker doen dus.

18. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

Feb 1, 2011
    519
    0
    16
    Ik ben nu ook regelmatig weg met de kleine. Met de oudste kon dit niet. Ze zette het dan op een huilen en was snel overprikkeld. Als jou kind het het aankan moet je het lekker doen.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je merkt het vanzelf als het teveel is voor je dochter. Dat ze zo goed slaapt, lijkt mij wel teken dat ze het er prima mee doet, dus geniet ervan dat het kan!

20. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,284
    17,167
    113
    Als je kleintje er geen last van heeft, waarom dan thuisblijven? Als ze nou huilerig ofzo word er van zou ik ook zeggen: vaker thuisblijven, maar anders gewoon lekker de deur uit gaan als je daar zin in heb!

Share This Page