Deze mama weet het langzaam aan niet meer. Ons meisje heeft al maanden lang waterdunne poep. Eerst was het allemaal nog niet zo erg maar nu is het zo dat zodra zij een fles krijgt zij produceert en dan ook helemaal onderzit (standaard spuitluiers) Daarnaast spuugt ze ook na de fles sind een week of 4. Eerst nog kleine beetjes, nu hele golven. We kunnen de klok er gelijk op zetten dat zodra ze eet het er aan beide kanten uitkomt. Ze gaat ook steeds slechter drinken. Laat regelmatig 90 cc staan van de 200. De HA en het CB blijven maar zeggen dat zolang ze goed groeit en levendig en vrolijk is er niks aan de hand is en dit gewoon bij haar hoort. Maar ik kan dit niet meer normaal vinden.... Deelt iemand deze ervaring?
Ik zou toch echt een doorverwijzing eisen. Jij maakt je bezorgd, omdat je kindje anders doet dan eerst. Vertrouw op je moedergevoel.
Vind dit niet echt normaal en zou idd ook doorverwijzing eisen. Als je jezelf niet kan vinden in de dokter zn redenatie en het niet verbeterd dan ga je fijn een stapje verder hoor! Zeker als het standaard elke voeding is. Al is het maar om dingen uit te sluiten. Idd vertrouw op je moeder gevoel. Die is er niet voor niets!
hoi Sidmick, allereerst: wat ontzettend vervelend, niet alleen voor je kindje, maar ook voor jou... je zult je wel veel zorgen maken Ik deel je ervaring deels. Toen mijn dochtertje 4 maanden was kreeg ze ook heftige diarree en spugen. Alles kwam eruit. Ze is een paar keer onderzocht maar verder dan ´maagvirus´ kwamen ze niet. Uiteindelijk heeft ze letterlijk een maand diarree gehad. Ik vond het verschrikkelijk, ik maakte me zorgen, vond het een enge gedachte dat alles er onmiddellijk uitkwam en had ook met haar te doen want ze kreeg er uiteindelijk ook een forse luieruitslag bij (veel insmeren!). Wat ons wel ´gered´ heeft is dat ik heel snel ors ben gaan geven. Volle flessen melk en daarnaast zoveel mogelijk ors. Gelukkig dronk ze ook alles wat ik haar voorhield, ze hield het alleen maar eventjes binnen. Het spugen stopte, het was voornamelijk diarree. Kortom, ik ben heel erg op het niet-uidrogen gaan zitten. Heb me wel vaak door de huisarts moeten laten geruststellen, of dit geen kwaad kon en hoe dit nou mogelijk was. Hij bleef zeggen dat sommige jonge kindjes om onverklaarbare reden heel lang diarree kunnen hebben. Ons meisje oogde verder niet ziek, dus dat stelde ook gerust. Ik heb wel alle signalen van uitdroging continue gecontroleerd. Meer dan 27 luiers in een etmaal was hier heel normaal. Het was ook doodvermoeiend want bij elke scheet was het weer zover. We wilden haar altijd onmiddellijk verschonen om luieruitslag en ongemak tegen te gaan. Uiteindelijk is het langzaam overgegaan (we stonden te juichen!) Je zou kunnen vragen of ze een kweekje willen onderzoeken. Als je moederhart niet gerust is, trek aan de bel. Maar ik wil je dus bij deze laten weten dat het hier ook vanzelf over is gegaan. Mocht mijn kindje nou wel ziek geoogd hebben, dan had ik het niet zo gelaten hoor! Wat ik voor jou een goed argument vind voor verder onderzoek, is dat ze ook overgeeft en niet alles opdrinkt. heel veel beterschap en succes, ik weet hoe zwaar het is.. Amber
Haar ontlasting is al op kweek gezet en daar was niets in te vinden. Nee ze oogt absoluut niet ziek, valt niet af dus de redenatie van "ze krijgt genoeg voedingsstofen binnen" klopt inderdaad wel. Maar dit is gewoon geen doen. Wij verschonen haar uiteraard ook gelijk en van luieruitslag is nog geen sprake. Maar we kunnen nergens meer heen met haar want als ze gegeten heeft moet ze bijna altijd in bad, onder de douche of op zijn minst geheel verschoont worden. Ik ben al een maand alleen maar poep en spuug aan het ruimen. En inderdaad niet meer drinken baart me nog de meeste zorgen. Ik heb net het CB gebelt voor overleg en word teruggebelt. Zij zijn wel met me eens dat ondanks dat het niets lichamelijks is dit geen doen is zo. We gaan volgende week op vakantie, nou ik moet er niet aan denken dat dit dan nog zo gaat. Kan ik wel een hutkoffer pampers meenemen.
ja meid, gelijk heb je. Het is ook geen doen, je bent eigenlijk alleen maar aan het waken over de luiers en poep en spuug aan het opruimen. En zo kun je eigenlijk niet op vakantie. Ben wel blij om te horen dat je meisje niet ziek oogt en zich dus waarschijnlijk ook niet ziek voelt. Pfff, ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval. Ik weet wel dat het een kwestie van veel geduld was maar op vakantie gaan? Dat zou ik wel erg lastig gevonden hebben. Laten we nou keihard duimen dat het voor die tijd minder wordt! sterkte meid