mijn zoon van bijna 3 heeft zeer veel moeite met slapen.... als ie slaapt gaat 't goed maar voordat het zover is!!! hij heeft namelijk de 'leuke' kuur om alles onder te spugen... van alles hebbenw e al geprobeerd en nog spuugt ie elke avond een keer of 3 alles onder ik word er moedeloos van.... we hebben ook een dochter van 3 maanden die wat meer verzorging nodig heeft en een huilbaby is wat kan ik hier in godsnaam aan doen?
waarom spuugt hij alles onder dan? gilt hij zich overstuur.. of is een tripje huisarts wellicht nuttiger?
dan leggen we hem in bed, elke avond zelfde ritueeltje! dan gaan we naar beneden en dan schraapt ie net zo lang z'n keel tot ie spuugt
HMMZ MISSCHIEN TOCH tripje huisarts of iemand die verstand heeft ervan maar ga eens nadenken waarom hij niet na bed wilt ? is er iets in zijn kamer wat hem bang maakt? heb namelijk ervaring met mijn zoontje nu slaap die weer goed
mja met een huilbaby wil je dit natuurlijk niet horen.. maar er is maar 1 manier om er achter te komen wat er is... en dat is veel praten en veel geduld. hij kan bang zijn voor spoken, draken of krokodillen.. maar hij kan ook gewoon veel last hebben van het feit dat zijn zusje steeds huilt en dat jij dus continu met zn zusje in de weer bent weet zelf nog hoe een huilbaby is.. jij (en je man ook natuurlijk) zit ook niet tiptop in je vel.. je bent moe, sneller geirriteerd en boos.. en dat op een moment dat je zoontje net ontdekt heeft dat hij niet meer alle aandacht krijgt. maar dat "stomme huilbabietje" eist ook veel aandacht op. veel mensen hebben bij een 2e kind ineens allerlei gekke problemen thuis omdat kind1 nog erg moet wennen aan de nieuwe situatie. en jullie hebben niet zomaar een baby maar een huilbaby. Ik neem aan dat jullie voor de huilbaby ook naar een arts zijn geweest? Zorg dat er ook voor jou een onafhankelijk persoon is om even mee te praten.. (huisarts bijv) En zorg dat je met je zoontje gewoon af en toe even alleen er op uit gaat. Even weg van dat huilende zusje. Het is niet alleen voor jullie zwaar.. ook voor je zoontje. En voor hetzelfde geld zit er gewoon een spook om het hoekje van de kast die alleen tevoorschijn komt als jij weg bent of is het een combinatie van dingen.. succes in ieder geval met je beide kinders en pas een beetje op jezelf ook! ik weet uit ervaring dat een huilbaby meer kost dan dat je zelf merkt... dat merk je echt pas achteraf.