Misschien in bad? Zonder schuim natuurlijk... Beetje een spelletje van maken. Daar kan hij knoeien wat hij wil. Ik weet verder niet hoe je t moet 'aanleren'. Mijn dame kan t al; heel vroeg....zij pakte zelf de beker om uit te drinken. Natuurlijk liep t er in het begin langs haar kin maar nu drinkt ze echt al goed.
Tot voor een paar weken dronk Tymen nog uit een tuitbeker. Ik had zoiets van, laat ik het eens proberen met een gewone beker en het gaat wonderbaarlijk goed. Dus mijn zoon was er echt aan toe, hoewel het misschien laat is. Wat je zou kunnen doen is beginnen met een bekertje met een dikkere vleoistof zoals vla gewoon voor hem op de tafel zetten en laat hem maar klooien. Natuurlijk de beker nog niet helemaal vol. En doekjes paraat natuurlijk voor als hij het wel probeert. Geef hem een compliment als het goed gaat, maar word niet boos als het misgaat. Denk dat het zo wel zou moeten lukken.
Als Koen in bad gaat dan ligt er een plastic beker om mee te spelen en daar ging hij vanzelf uit proberen te drinken Hij weet dus wel hoe hij de beker moet vasthouden, maar na een slokje laat hij het allemaal uit zijn mond lopen.....zij shirtje is altijd drijfnat. Groetjes, Kim
Ik laat mijn dochter weleens het restje van mijn water opdrinken. Maar echt zelf doen, doet ze ook nog niet. Ik zag bij een vriendin, dat haar dochtertje na haar 2de verjaardag vanzelf uit die beker ging drinken. Ze doen het vanzelf wel, als ze er aan toe zijn.
Jesper drinkt alleen nog maar uit een beker. Hier hielp het heel goed om zelf ook uit bekers te gaan drinken. Hij wil namelijk eigenlijk alles wat wij ook hebben.
Als mijn dochter niet wil drinken schenk ik zogenaamd iets voor mezelf in (in een pastic beker) en neem dan 1 slokje. Dan vindt madam het wel razend enthousiast en moet ze dat bekertje natuurlijk hebben! Ik heb inmiddels ook ontdekt dat karnamelk veel dikker is en dat ze dat goed uit een beker kan drinken. Dat doet ze ook liever, want melk spuit soms uit haar neusgaten weer naar buiten!
Wij zijn begonnen om tijdens het avondeten karnemelk in een bekertje aan te bieden, gewoon neergezet en afgewacht. Hij vond het razend interessant en wilde het al snel proberen. Nu drinkt hij alleen nog maar uit een beker, hij wil niet anders meer.
Ik liet dano ook vaak het laatste slokje melk of water uit mijn glas drinken. Hij liet dan ook vaak de helft eruit lopen, hij had nog niet door dat zijn mond daarna dicht moest. Wat deed ik ik hield met mijn vinger zijn onderlip tegen het glas of de beker aan en zo kon hij drinken zonder te knoeien. Sinds kort pakt hij zelf de beker drinkt zonder knoeien en zet hem ook weer terug! ±D erg schattig om te zien. hij wordt zo groot...
misschien ook nog een goede tip wij hebben een tupperware bekertje wat heel smal is dus beter om de mond sluit en daar leren wij onze dochter nu ook drinken wat al snel erg goed ging! met een grote beker gaat het er merendeels naast